17

536 23 0
                                    

~~~~~~~~~~~~~~~17~~~~~~~~~~~~~~~

I am here waiting for you
Give me a chance
Please just once
I promise you
It won't be long

•°•°•°•°•°•

"So, kau cerita dengan dia?" soal Fia sambil menyedut sedikit juice orange.

"Hmm ye. Dia yang tanya" balas Hana tak beriak. Fia menepuk dahi perlahan.

Flashback

"Seriously?" soal Hana.

Nazri mengangguk bersungguh.

"I kenal Uwais sama macam I kenal you. His family came to my house, ask for marriage between me and him" jawab Hana.

"Not exactly the same like us kan? Kita jumpa kat lift. Masa tu mulut you macam mak lampir, tiba-tiba je marah orang." Balas Nazri selamba.

Hana menjegilkan matanya. Geram pula bila teringat perjumpaan pertama mereka. Dah lah Nazri panggil dia flat.

"Mak lampir? You tu pervert!"

"Betullah, Han. You yang tiba-tiba marah. Eh chup,chup, sambung balik soalan I tadi."

"Soalan apa? Dah jawab dah." Hana kalau boleh tak mahu bercerita tentang Uwais.

"Macam mana you boleh jatuh cinta dengan Uwais?" soal Nazri. Dalam hati, siapa saja tahu. Berdebar lain macam.

"I don't know. Yang I tahu, he treated me kindly. Dia tak pernah marah I, dia selalu hantar I pergi uni, and selalu juga belikan I hadiah" Hana kembali memandang television.

Bila dia fikirkan semula, tak banyak sangat pun memori antara dia dengan Uwais. Cuma mungkin Uwais satu- satunya lelaki yang rapat dengan dia selain keluarganya, so dia selesa.

"You pernah confess kat dia?" soal Nazri lagi. Jari jemarinya saling menggenggam, seperti menunggu keputusan peperiksaan pula rasanya.

Dalam diam Nazri mengutuk diri sendiri.

"Nope. I tak sempat. I thought he will be there for long, rupanya dia dah tinggalkan I even before I started to open up more to him" Hana sedih tapi entah kenapa dia tak menangis seperti selalu.

Dulu, bila saja dia teringatkan Uwais, pasti dia menangis. 'i think, all the feelings I had for you not as sincere as I was 3 years ago' kata hati Hana.

Nazri terkesima mendengar penyataan Hana. Crack! 'is it my heart breaking sounds? Hana really loved Uwais' gumam Nazri sendirian.

"What about now? Do you still love him?"

"I don't know. Tapi kan kita dah janji, to try this relationship. And I'm trying to forget my feelings for him" ujar Hana.

Tangan Nazri ditarik sebelum mencium belakang tangan lelaki itu. Nazri menarik Hana dalam pelukan, pelukan yang lebih erat dari biasa.

'I think I'm still unable to win you against Uwais'

End of flashback

"Han, jujurnya kau ni. Kenapalah kau cerita semua pasal perasaan kau kat Uwais dulu. Mesti Nazri sedih bila dengar" bebel Fia.

MR. SWEET MILIK HANA ✔️Where stories live. Discover now