20|Keluarga

195 33 52
                                    

Acara gimnastik dimulakan dengan Chaewon. Dia beraksi mempersembahkan persembahan penuh emosi. Sesekali dia melambung bola ke atas dan menangkapnya kembali.

Semua jadi kagum. Aksi itu diulangi tapi malangnya, Chaewon tak berjaya menyambutnya. Pantas dia raih semula bola yang semakin menjauh.

Dia mendecit geram. Sudah berapa kali dia berlatih. Harini boleh silap pula!

Hyunjin di tempat penonton tak sengaja mentertawakannya.
"Eh kau ni. Tak baik la" tegur Seonghwa yang duduk bersebelahan dengannya

"Sorrylah. Aku tak sengaja–auch!"teriak Hyunjin tiba-tiba sambil memicit kepalanya. Nampaknya rasa sakit kepala menyerang kembali.

"Okay tak ni?" Seonghwa mula risau. Dia turut memicit kepala Hyunjin "Aku pening la"
Cepat-cepat Seonghwa membuka begnya dan mengeluarkan paracetamol dan air mineral

Dia berikan kedua-duanya kepada Hyunjin. Ubat itu selesai ditelan sekali dengan air. Sementara itu Seonghwa menggosok belakang badan Hyunjin

"Oh! giliran Hyun—
jin punya yeochin pula.... " sikit lagi Hyunjin hampir tersasul.

Tersedak Seonghwa mendengar itu "Kau dah kenapa? Mabuk cinta? Haha dulu punyalah mabukkan Karina tiba-tiba sekarang mengaku suka Yeji pula"

Kekok Hyunjin memegang lehernya "Err.. Hati aku memang cepat berubah hehe"
"Lepasni siapa pula? Chaewon?" teka Seonghwa

Tajam Hyunjin merenungnya "Yah! Takkan!"
"Hahahaha" ketawa Seonghwa
"Dah diam. Aku nak fokus tengok 'girlfriend' aku ni" ucap Hyunjin dengan bangga

"Geli aku"

"Tak ada girlfriend diam ah"

"siapa kata tak ada?"

"ha siapa girlfriend kau?"

"Adalah!"

"Tampar kang"

Persembahan Yeji berlangsung dengan sangat baik. Tiada sedikit pun cacat cela sepanjang dia beraksi. Hyunjin menjadi bangga dan kagum. Matanya bersinar-sinar tanda dia sangat terharu dengan kesungguhan 'Hyunjin' sendiri.

***

Semua peserta sudah bersedia di tempat masing-masing. Hyunjin merupakan perenang di lorong ke 3 bersebelahan dengannya ialah Seonghwa

Di saat dia cuba fokus, tiba-tiba sahaja rasa sakit kepala dan pening menyerangnya lagi. Sedaya upaya Hyunjin cuba melawannya.

Pertandingan ni penting, ini bukan masa untuk pening!
K

epalanya digeleng berkali-kali agar sedar.

Masing-masing sudah berada dalam posisi bersedia.
Priiiiiiiit!
Serentak mereka terjun ke dalam kolam

Seperti yang dijangka, Hyunjin mendahului mereka. Fokus Yeji menyaksikannya dengan senyuman besar namun hanya sementara apabila dia dapati Hyunjin hilang

Nampaknya dia tak mampu lawan sakit kepalanya.

Semua orang mula berbising apabila bayang Hyunjin hilang, dia tenggelam ke bawah.

"Yeji!" teriak Yeji dengan bimbang. Dia tak endah lagi nama apa yang dia sebut. Felix menepuk dahinya.

"Abang kamu mati disebakan kamu!"

-Experiment-ᴴᵞᵁᴺᴶᴵᴺ √☻Where stories live. Discover now