TE AMO | FORGET?

16 5 3
                                    


DISCLAIMER!

Broke English
Hshshshs


-

Semua masih dimeja makan, Ryen dan Yuri memegang telefon. Baru sahaja habis makan, layan tiktok lah kan.

" Tutup telefon, ada sesuatu kita semua perlu bincangkan " arah Tuan Fushiguro dan orang suruhan dibelakang mengambil telefon mereka berdua.

" Ehh?! " Ryen melihat telefonnya diambil dan berganjak kebelakang sehingga kerusi nya jatuh kebelakang.

" Wah, aku rasa tengkorak aku pecahlah.. " Yuri bangun dari kerusi dan melihat Ryen yang jatuh tanpa sengaja tapi sememangnya jatuh kerana salah sendiri.

" Ryen.. bangun. Hal ini serius " kata Tuan Fushiguro dan Ryen bangun dan membetulkan kerusinya semula.

" Yein, kamu bakal berkahwin dengan Feran Guaxz. Ada persiapan untuk 6 bulan sebelum berkahwin. Semua sudah selesai dan tiada bantahan. " Yuri dan Ryen ternganga. Yein membeku.

Tiada sebarang bunyi. Perkara ini berlaku secara tiba-tiba, tiada angin tiada ribut. Tiba-tiba berita nak kahwin.

" Doesn't mean you're my dad, I'll listen to you. This is too much. I don't want to get married with anybody. I don't need someone to control my life and also my siblings!"  Yein bangun dari kerusinya dan ketingkat atas.

Ryen dan Yuri tidak mahu duduk disitu bersama Tuan Fushiguro yang menggenggam kuat sudu ditangannya.

Mereka berdua mengerjar Yein yang mendahului mereka.

Pintu dihempas dengan kuat.

Ryen dan Yuri mengambil nafas. Penat nak kejar kakak sendiri dari tingkat bawah. Mujur sempat masuk kedalam bilik.

" Korang berdua nak lari? " Lagi satu soalan mengejutkan datang. Mujur kembar ini tiada heart attack. Adakah ini hari terkejut sedunia?.

" Huh? Means? " Soal Yuri dengan kening berkerut.

" Kita jauhkan diri dari Ayah. Kau nak dikahwinkan tiba-tiba macam tadi? " Soal Yein lagi dan wajahnya masih tidak berubah selain, straight face. Yeah, almost like their dad.

" Nak lari macam macam mana, keadaan macam ni. Fikir dia akan bagi kita keluar? " Jawap Ryen dan menghembus nafas berat.

" How about.. Kita ambil vacation?.. as a reason.. " jawap Yuri. Idea Yang bernas juga.

Mereka bertiga berfikir sehinggalah.

🔸🔸🔸🔸

Midnight

Mereka bertiga tunggu diruang tamu. Melihat pintu yang masih tidak dibuka oleh Tuan Fushiguro lagi. Bila dia mahu pulang dari kerja.

Yein hanya fokus pada pintu itu sahaja. Ryen menggoyangkan kakinya sambil menunggu Tuan Fushiguro pulang. Yuri pula mengunyah biskut dan setia melihat pintu utama itu dibuka.

Pintu dibuka oleh pembantu rumah selepas leceng berbunyi. Mereka bertiga berdiri dengan pantas.

" Cik Ryen, ini dia pizza yang Cik pesan. " Pembantu rumah itu masuk semula dengan dua kotak pizza ditangan.

BBUK!

" Kau ni kalau aku tibai tak dapat apa " majalah diketuk sekali oleh Yein.

" Alahh, sorry lah. Tak ingat " jawap Ryen dan mengambil dua kotak pizza dari pembantu rumahnya.

" Hmm, macam mana dia boleh jodohkan kau dengan kawan baik kau sendiri?. I mean yeah, it's kinda crazy tho. Why must your own bestfriend.. " Yuri mengeluarkan topik.

" Ask him not me " jawap Yein.

Pintu utama dibuka dan terjatuh pizza Ryen dibuatnya.

" What the f*ck. Aha now you invited this dumb*ss into this house!? For real dad!? " Serta merta wajah Ryen berubah dan yang lain juga terkejut.

" Watch your word Ryen " kata Tuan Fushiguro.

" I'm not going to watch my word and you the one who should watch your attitude! And I DON'T! GIVE! A FUCK! ABOUT! RESPECT YOU AS MY DAD! And this is too much! " Ryen meninggikan suara dihadapan Tuan Fushiguro.

" Now what? Just raise your hand you think enough to make me scare?. Try me b*st*rdRyen mendekatkan wajahnya dengan Tuan Fushiguro.

" Enough Ryen.. "  Yein menarik Ryen kebelakang semula. Siapa sahaja tidak marah melihat lelaki yang tidak disukai datang.

" Feran dengan Xian datang untuk berbincang tentang perkahwinan. Bagus kalau semua dah siap berkumpul " Tuan Fushiguro melabuhkan punggung di sofa.

" Dah aku tak boleh " Ryen pergi meninggalkan mereka diruang tamu dan memilih untuk kedapur.

" This is too much for us. You should care about our feelings too. It's not only yours. " Yuri menggelengkan kepala dan kedapur untuk menemani Ryen.

" Apa pun keputusan, Yein tetap tak setuju. We just want to talk about vacation and all of sudden you bring this man here. Wow, You're just the same with momYein juga meninggalkan tiga lelaki disitu.

-

Ryen meramas rambutnya kebelakang. Wah, tak sangka semua ini berlaku. Ini bukan hari yang terkejut tapi ini hari malang!.

" Ryen kau ok? " Soal Yuri yang cuba untuk tenangkan Ryen yang langsung tidak duduk dan ulang-alik di dapur sahaja.

" Kau ada nampak aku okay ke? Macam mana kau boleh ok sekarang ni? Kau lupa ke apa dia cuba nak buat kau dulu? Kau lupa apa dia buat kat kita dua dulu?. UGHH!!! " Rambut diramas kebelakang lagi. Mahu putus ku lihat rambut tu.

TBC

this chapter more to bad words..

TE AMOWhere stories live. Discover now