♡Kapitel 1

210 6 2
                                    

Jag kan inte fatta att det är 3 månader kvar tills jag tar studenten! Det är helt sjukt säger jag bara.
Men just är det måndag och vi har biologi...
Jag seriöst hatar biologi för våran lärare är den sämsta och man fattar inte ett skit vad han babblar om.

"Okej tack för idag. Glöm inte att det är biologi prov på torsdag!"
Alla suckade och gick ut. Jag gick till mitt skåp och såg sen att Ogge kom.
"Tjena Enis" sa Ogge och gjorde en brohug.
"Jag heter OSCAR inte Enis..." Sa jag lite surt.
Jag hatade att bli kallad Enis.. Det låter så, barnsligt. Min mamma kallade mig det när jag var typ 3 år..
"Sorry.. Men du glöm inte att vi måste till studion vid 13:00 idag!" Sa Ogge och klappade mig på axeln och gick.

Ogge är en av dom som är med i The Fooo Conspiracy. Innan hette vi bara The Fooo men vi ville att våra fina Foooers skulle få vara en del av oss så vi byte till The Fooo Conspiracy!
Ogge är lika gammal som mig, men han går i min parallellklass. Sen har vi Felix och Omar som är 16 och går i första ring på gymnasiet. Vilka nubbs (nybörjare) hahaha..

"Ska vi dra?" Frågade Ogge och jag nickade.
Vi tog Ogges moppe för jag orkade inte ta bilen idag. Det var ganska varmt ute så vi hade bara en vanlig munktröja på oss och hjälmar såklart.
När vi kom fram sprang vi lite för att komma i tid. Fast vi visste ju att Felix var slö så han skulle komma typ 1 timme sen. Omar kom upp i morse från Göteborg så han var väll den ända som kom i tid...
"OMAR SITT STILL INNAN JAG SÄTTER FAST DIG MED SILVERTEJP!"
Både jag och Ogge skrattade lite.
När kom in i rummet där vi hade hört Daff skrika, satt Omar på en stol och Daff satt i soffa och drack vatten.
"Jobbigt eller?" Frågade jag och skattade lite.
"Nä du vet det var jätte lätt att få denna lilla skit att sitta still så inte han tar sönder något..." Sa Daff sarkastiskt.
"Men förlåt då om jag e trött och bli hype.." Sa Omar och lipade åt Daff.
Ibland kan man tro att Omar är 5 år..

-1 timme senare-
"HALLÅ FUCKERS"
Ja, det var Felix som kom nu..
"Gud vad du är tidigt Felix" sa jag och gjorde ett "håll-koll-på-tiden" blick.
"Inte mitt problem att håret måste ligga perfekt" sa Felix och satte sig i soffan med en stolt minn.
Jag skakade bara på huvudet och fortsatte att spela lite på gitarren.

"Okej idag ska vi bestämma vilka låtar vi ska spela på 5th Element" sa Daff och tog fram en penna och block.
"Jag vill iallafall att vi ska spela Ballin, Roller Coaster och Buzzkill" sa Ogge och vi andra höll med.
"Okej vilka mer?"
"Kanske 97 ways, nya versionen av Build A Girl, Don't tell 'em och Don't?" Sa Omar och kollade på oss andra.
Vi höll med och nu hade i alla låtar till konserten.
Nu var det bara den jobbiga delen kvar. Alla danser och sjunga låtarna om o om igen.. Fast vi brukar ha väldigt kul under denna tid för det slutar alltid med att Daff jagar Omar och vi ligger i en hög på golvet och dör av garv.

Stay with me~O.EHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin