Tajemství superhrdinů - majkaBeni

79 9 16
                                    

Ahojte! Dnes vám představíme autorku majkaBeni, která se se svým příběhem, Tajemství superhdinů, stala jedním z vítězů Open Novella Contest CZ/SK 2021. Pohodlně se usaďte a pusťte se do čtení! :)

Kdybys měla použít jen tři slova, jak bys popsala své autorské já během Open Novella Contest CZ/SK 2021?

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Kdybys měla použít jen tři slova, jak bys popsala své autorské já během Open Novella Contest CZ/SK 2021?

bláznivý experimentátor neznající pravidla



V jakém prostředí a za jakých okolností normálně píšeš? Držela ses obvyklých zvyků i při psaní svého ONC příběhu nebo se tvé návyky změnily?

Píšu prakticky kdykoli, kdy mám šanci být u počítače, protože sešit a tužka nejsou mí kamarádi. Co nepřepíšu do počítače ještě ten den, tak končí v propadlišti dějin, protože to už nemám šanci rozklíčovat.

Během ONC jsem byla u PC prakticky pořád, taaaakže tady problém nebyl. Co mi dělalo trochu problém byla publikace. Můj nejsilnější spisovatelský návyk je, že můžu vydávat příběh, až když ho mám celý sepsaný a jasně ukončený. V průběhu psaní se mi totiž hodně často mění charaktery (i gendery) postav, některé mažu, jiné přidám, takže tady bylo nutné napsat celý příběh v rámci prvního měsíce a pak už jen vychytávat nešvary v podobě pravopisu a stylistiky.



Jak těžké pro tebe bylo vybrat si alespoň jedno ze zadaných témat soutěže a zakomponovat jej do příběhu? Nebo to bylo opačně? Měla jsi v hlavě námět, který zapadl mezi jedno z témat?

Shodou náhod jsem den před zveřejněním témat narazila na "writing prompt", kde autoři dostali za úkol napsat příběh, ve kterém by superhrdina a záporák měli společného přítele, o kterého by se přetahovali. Přišlo mi to zábavné a říkala jsem si, že bych to možná mohla napsat. Možná... A když jsem se dozvěděla o ONC, zajímalo mě, jestli by tam tento nápad šel nějak napasovat a bum! Hned první téma byla učiněná bomba. Navíc s Batmanem! To zkrátka nešlo nevyužít!



Jak vznikal příběh "Tajemství superhrdinů"? Plánovala jsi děj ještě předtím, než jsi začala psát nebo se příběh vyvíjel tzv. za pochodu?

Při psaní jsem měla v hlavě jen několik scén, které jsem se snažila spojit. Prvním kouskem byla situace s autodestrukčním tlačítkem, kdy superhrdina málem nechtěně vyhodí vše do vzduchu, zatímco záporák to musí zachránit. Další byla tornádová scéna, kdy záporák přispěchá na pomoc hrdinovi a oba se setkají s "nemesis", Přízrakem. A posledním kouskem byla grande finále scéna (zde jsem pořád přemýšlela nad tím, jak moc nechat záporáka propadnout "temné straně" síly. V jedné verzi Přízrak poslechne a získá pro sebe "romantickej interest", v další se zase zachová jako hrdina, jinde podlehne jen na chviličku a pak se zase srovná, jó, závěr byl oříšek)).

Seznam ztracených duší [rozhovory]Kde žijí příběhy. Začni objevovat