O Kýnce, beránkovi a temném stínu - mondycz

46 4 0
                                    

Vítejte u další kapitoly! Dnes vám prostřednictvím dalšího ONC CZ/SK 2021 speciálu představíme autora příběhu O Kýnce, beránkovi a temném stínu. Přivítejte prosím mondycz!

Přejeme příjemné čtení :)

Kdybys měl použít jen tři slova, jak bys popsal své autorské já během Open Novella Contest CZ/SK 2021?

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.

Kdybys měl použít jen tři slova, jak bys popsal své autorské já během Open Novella Contest CZ/SK 2021?

"Teď to nevzdáš!"


V jakém prostředí a za jakých okolností normálně píšeš? Držel ses obvyklých zvyků i při psaní svého ONC příběhu, nebo se tvé návyky změnily?

Většinou píšu po večeři/večerech, když už mám veškerou práci hotovou, nikdo mě neruší a já nemám žádnou výmluvu, proč nepsat. U ONC se to změnilo v tom, že jsem k psaní sedal, kdykoliv se mi podařilo najít nějakou volnou hodinku, a to i přes den. Z večerního programu jsem vyškrtl všechno zbytné, jako třeba jízdu na rotopedu (taková oběť!), abych měl víc času na psaní. Jinak se ale vlastně nic nezměnilo, jen byla ta tvorba intenzivnější než obvykle. Co mohlo, to šlo stranou. A to jsem si užíval.


Jak těžké pro tebe bylo vybrat si alespoň jedno ze zadaných témat soutěže a zakomponovat jej do příběhu? Nebo to bylo opačně? Měl jsi v hlavě námět, který zapadl mezi jedno z témat?

Šlo to úplně samo. A ani jsem žádné problémy nečekal. V předstihu jsem si omrknul anglická zadání z loňského roku, abych měl představu, jak vlastně ta témata vypadají, a byl jsem hrozně mile překvapen, jakým způsobem jsou volená a kolik prostoru dávají vlastní kreativitě.

Takže když jste oznámili ta letošní, zbylo mi v užším výběru asi pět nebo šest témat, na která mě něco napadlo takříkajíc "na první dobrou". Ale stejně jsem od začátku věděl, že zůstanu u výletu do pohádky. Už delší dobu jsem totiž přemýšlel... ne, to není to správné slovo. Já jsem válčil (a prohrával) s hledáním námětu pro další díl Bordeřích povídaček. A najednou PLESK - naservírovali jste mi ho přímo pod nos.

To nešlo odmítnout.

Nebylo to samozřejmě tak, že jsem dostal nápad a ten jsem v nezměněné podobě dotáhl do konce. Ta původní idea se od finálního výsledku hodně lišila. Zpočátku jsem chtěl jehňata a psy mrsknout do světa normálních pohádek, které známe všichni od dětství, a ty pohádky by se navzájem prolínaly a ovlivňovaly. Jakmile jsem ale začal pracovat na osnově, musel jsem od toho nápadu upustit. Za prvé by to hrozně připomínalo Arabelu, za druhé jsem zjistil, že by mě to moc svazovalo, a za třetí ta nabídka všeobecně známých pohádek o zvířátkách je hrozně chudá. Tak jsem si radši vytvořil vlastní svět, ke kterému se pak třeba budu moct někdy zase vrátit.

Seznam ztracených duší [rozhovory]Kde žijí příběhy. Začni objevovat