Dnes vám přinášíme poslední rozhovor našeho speciálu, ve kterém jsme vám postupně představili vítěze Open Novella Contest CZ/SK 2021. Přivítejte prosím autorku příběhu Mil tormentas, DearRain_Bow!
Kdybys měla použít jen tři slova, jak bys popsala své autorské já během Open Novella Contest CZ/SK 2021?
Rýchlo a zbesilo.
✶
V jakém prostředí a za jakých okolností normálně píšeš? Držela ses obvyklých zvyků i při psaní svého ONC příběhu nebo se tvé návyky změnily?
Myslím, že pri písaní nepotrebujem špecifické prostredie, stačí mi mobil a nápad. Veľmi dôležitá pri písaní je pre mňa však správna hudba, pretože vďaka nej dokážem lepšie vystihnúť emóciu a atmosféru, ktorú chcem do príbehu vložiť. Pri ONC som sa držala všetkých mojich zvykov.
✶
Jak těžké pro tebe bylo vybrat si alespoň jedno ze zadaných témat soutěže a zakomponovat jej do příběhu? Nebo to bylo opačně? Měla jsi v hlavě námět, který zapadl mezi jedno z témat?
V ONC bolo veľmi veľa úžasných tém. Zo začiatku som vôbec netušila, o čom by som mohla písať. Keď som však uvidela tému číslo 4, ihneď som dostala inšpiráciu. Potom som si len pozrela všetky témy, či by som to nevedela náhodou s niektorou z nich ešte skombinovať, alebo mi nenapadlo niečo lepšie. No nakoniec som ostala pri tejto jednej a som naozaj rada.
✶
Jak vznikal příběh "Mil tormentas"? Plánovala jsi děj ještě předtím, než jsi začala psát nebo se příběh vyvíjel tzv. za pochodu?
Príbeh vznikol na základe inšpirácie jedným filmom a piesňou, po ktorej je aj pomenovaný. Od začiatku som vedela, ako chcem, aby skončil a mala som určitú predstavu o deji, ale inak som vymýšľala všetko "za pochodu" a dúfala, že to bude nadväzovať.
✶
Nastal během soutěže moment, kdy tě přepadl autorský blok? Pokud ano, co tě namotivovalo zpátky ke psaní?
Áno, nastal. Autorský blok ma chytil po každom dokončenom kole a pustil ma až tesne pred termínom toho ďalšieho. Takže som potom písala všetko takmer na poslednú chvíľu, z čoho som bola dosť zúfalá. Späť k písaniu ma namotivovalo hlavne to, že som chcela vidieť, či dokážem postúpiť ďalej, keďže som nikdy nič podobné neskúsila.
ČTEŠ
Seznam ztracených duší [rozhovory]
RandomTam, kde slunce nesvítí a chlad objímá všechno kolem. Kde špičaté klobouky nejsou jenom výstřelkem poslední módy. Kde se mlhou zahaleným paloukem ozývá tajuplný chichot. Přesně na tom místě sedí kolem rozdělaného ohně menší skupinka nelidských stvoř...