[ONC2024] MyMagicLexi - Půlnoční déšť

83 6 2
                                    

Ups! Tento obrázek porušuje naše pokyny k obsahu. Před publikováním ho, prosím, buď odstraň, nebo nahraď jiným.


Prozraď nám nejprve něco málo o sobě.

Jsem zcela obyčejná studentka umělecké školy, která má ovšem neobyčejně bujnou fantazii a neustálé nutkání dělat něco kreativního. Buď jsem zavřená u sebe v pokoji (kterému už ale delší dobu přezdívám "Ateliér") a maluji, nebo sedím u počítače a sepisuji své myšlenky a nápady, které by pak v budoucnu mohly snad vytvořit i celistvý příběh.

A také mám ráda koně, kteří si před několika lety ukradli kousek mého srdce a odmítají mi jej vrátit zpět. Takže pokud mě nenajdete v "Ateliéru", tak jsem pravděpodobně v nejbližší maštali, kde nasávám vůni sena a s obdivem sleduji ty majestátní tvory, co si vás dokáží byť jen jedním pohledem zcela podmanit.


Jaké téma/témata sis pro letošní rok vybrala? Co tě na nich zaujalo?

Letos jsem do ONC vstoupila úplně poprvé a samotnou mě překvapilo, kolik zajímavých témat bylo na výběr. Nejvíce mě ale oslovilo téma číslo 42.

"Byli jako sluneční svit, já byla půlnoční déšť". Sluneční svit a Půlnoční déšť. Slunce a Měsíc. Světlo a tma. Život a Smrt...

Kontrast mezi sluncem a měsícem a jejich symbolika mě uchvátila natolik, že jsem jim prostě musela vymyslet samostatný příběh. Už dříve jsem s tímto tématem nebeských protějšků pracovala, ovšem bohužel jsem daný projekt nedotáhla do konce. A letos se mi naskytla možnost starý nápad oživit, dodat mu šmrnc a vyslat ho na světlo světa.


Poradila bys něco ostatním soutěžícím při výběru témat? Např. jaké zvolit? Experimentovat nebo ne? Kombinovat témata nebo se držet jednoho? 

Jelikož se považuji za nováčka, co se ONC týče, tak těch rad moc nebude. Snad jen, že to téma, které vás zaujme nejvíc a hned na první dobrou, je to vaše. Ten hlavní pilíř, na který pak můžete postavit své nápady a myšlenky nebo dokonce další z témat.


Představ čtenářům tvou vítěznou novelu. O čem je? Proč by neměla chybět v žádné knihovně?

Půlnoční déšť je příběh ze světa, kde se spolu střídají Sluneční a Měsíční lidé. A nad nimi bdí nebeské božstvo, které vládne nejen denní době a počasí, ale také lidským snům a myslím.

Jenže najednou je nejzákladnější rovnováha mezi dnem a nocí narušena. V momentě, co slunce jednoho dne nezapadne, začíná všeobecný zmatek. Měsíční lidé postupně slábnou a umírají, Sluneční lid je zase čím dál unavenější z nedostatku nočního spánku.

A pak přichází na scénu Prisma - obyčejná Měsíční holka, která se rozhodne vzít spravedlnost do vlastních rukou a dostat se až do božského sídla, kde by se konečně dozvěděla pravdu o náhlém zmizení noční bohyně.

Seznam ztracených duší [rozhovory]Kde žijí příběhy. Začni objevovat