Třetí rozhovor s vítězi Open Novella Contest je tady! Tentokrát vyzpovídáme autorku příběhu Deus ex rosa. Prosím, přivítejte rabobar!!
Prozraď na pro začátek něco málo o sobě.
Jsem především střelená introvertka, pro kterou je psaní únik z nudného a zároveň stresujícího světa, v němž se bojí i pozdravit prodavačku v obchodě. Knížky a příběhy mi odjakživa dávaly sílu existovat. Vymýšlet si vlastní jsem začala už ve školce, někdy kolem třetí třídy jsem slavila obrovský úspěch s pohádkou na češtinu Jak pejsek vyhnal blechu z kožichu, jejíž výtisk jsem nakonec předávala asi pěti tehdejším spolužákům. Při pohledu zpátky to nebyla žádná sláva, ale zřejmě jsem to tehdy zvládla dobře zpropagovat XD
Potom přišly pokusy o první fantasy román, něco mezi Harry Potterem a Sedmým smyslem, ještě bych doma našla staré sešity... To mi vydrželo poměrně dlouho, ale nikdy jsem se nedostala ani k hlavní zápletce. A někdy za covidu, kolem šestnácti nebo tak, jsem narazila na Watt, povedlo se mi dopsat první delší příběh a od té doby oxiduju tady.
Píšu převážně fantasy a sci-fi, bojuju s tendencí psát příliš dlouhé kapitoly, neustále hledám chyby a nedokonalosti a když si něco naplánuju na deset částí, vyjde jich z toho minimálně třicet. Někde se ta nahlas nevyslovená slova vyventilovat musí!
Pro účast v ONC23 sis vybrala téma č. 15 („Jsi dlouho zapomenutý Bůh. Nikdo už v tebe nevěří, všechny tvé chrámy jsou zničené. Jednoho dne ale na tvůj poslední chrám, který ještě stojí, někdo položí růži a tím tě oživí a přivolá do světa lidí. Tvým úkolem teď je ochránit toho, kdo onu růži na oltář položil. Nebude to ale jednoduché.")
Co tě na tématu zaujalo a proč právě tohle?Asi to vezmu trochu zeširoka. Loni jsem se o ONC dozvěděla poprvé takřka náhodou a vlastně jsem se ani nechtěla účastnit, jenže téma si mě nakonec samo našlo. Letos to bylo úplně obráceně. O soutěži jsem věděla, čekala jsem vyhlášení témat a vlastně jsem chtěla psát, přestože mi bylo jasné, že s maturitou to bude trochu boj, ale když přišlo na věc, vůbec jsem si nemohla vybrat. Možností byla spousta, ale mě žádná nijak zvlášť nelákala. Nakonec jsem se po jistém váhání rozhodla pro tohle, protože bylo jediné, které mi po zavření kapitoly utkvělo, nějak jsem si celou tu scénu představovala – a postupně jsem došla k tomu, že mi vlastně docela sedí.
Představ čtenářům tvou vítěznou novelu. O čem je? Proč by neměla chybět v žádné knihovně?
Deus ex rosa je tak trochu experiment, i když ne plánovaně. Ač jsem původně chtěla napsat spíš humorný příběh, nakonec se jen hemží popisy, přirovnáními a pokusy o poetičnost. Samotný děj je jednodušší, ale troufám si tvrdit, že tahle novela stojí zejména na atmosféře a náladě, takže pokud se chcete na chvíli přenést do teplých krajů mezi prastaré olivovníky, cvrkající cikády a vonící borovice, určitě zvažte návštěvu.
ČTEŠ
Seznam ztracených duší [rozhovory]
RandomTam, kde slunce nesvítí a chlad objímá všechno kolem. Kde špičaté klobouky nejsou jenom výstřelkem poslední módy. Kde se mlhou zahaleným paloukem ozývá tajuplný chichot. Přesně na tom místě sedí kolem rozdělaného ohně menší skupinka nelidských stvoř...