Kapitel 1

106 2 1
                                    

Jag vaknar av att min pappa ropar mitt namn. 

-Julia! kom ner nu på en gång!

Jag drog på mej en lång hoddi och sprang ner. När jag kom ner så satt pappa och mamma vid bordet. Ta en macka och lite multi, sa pappa tyst. Jag åt upp min macka och frågade vad som hade hänt. Mamma tittade på mig och sa att jag hade kommit in på det gymnasiet jag ville gå! Jag skrek av lycka! Jag hoppade och studsade runt bordet. 

-Men du måste veta att det är ett stort ansvar att bo själv och gå på ett gymnasium långt bort. Sa pappa med en arg ton. 

- Ja jag vet pappa, sa jag och himlade med ögonen. 

När vi hade pratat lite till så gick jag upp på mitt rum och bytte om, jag skulle träffa min bästis. Hon skulle få vet allt! Men det jag inte visste var att jag hade inte kommit in på det gymnasiet som jag trodde! 

Jag och Nina gick runt på stan och pratade om våra gymnasium. Nina hade kommit in på en fordons linje, hon ska väll bli nån epa raggare eller nå. När jag kom hem så började jag packa. Det var ju bara en vecka kvar tills jag skulle åka. Jag ville få med mig allt! 

Senare på kvällen så cyklade jag till Nina, vi spelade spel och snackade om killar. Det börjar bli lite tjatigt när hon ska prata om sin dröm kille hellllllla tiden. Det enda jag kan tänka på är Damiano!! Ja du hörde rätt, Damiano David. Han från Måneskin. Han som alla simpar för (även jag). För dig som inte vet det så var det han och hans band Måneskin som van Eurovision 2021. Min högsta dröm är att få gå på en av deras koncerner.   

POV: Your in MåneskinWhere stories live. Discover now