Nästa dag när jag vaknade så låg jag i en grön säng. Jag hade flera gånger spelat upp bilderna på huset i mitt huvud. Jag kunde inte förstå att det var sant. Jag var verkligen i Italien.Jag kollade runt i rummet och jag såg bara tomma gråa väggar. Inga tavlor eller något som kunde liva upp rummet. Jag hade inte tänkt på att köpa några tavlor eller ramar då jag helt hade glömt att tänkt att på sådant. Jag kollade mobilen som visade att klockan var 08:22. Jag gick upp ur sängen.
Jag klädde på mig och började gå ner för trappan för att äta frukost. Väl nere i köket möttes jag av Victoria och Damiano som lagade pannkakor. Jag satte mig vid bordet och väntade på att dom skulle upptäcka att jag var där. Efter bara en liten stund så vände sig Victoria om och kollade på mej.
-Godmorgon Julia!
-Godmorgon Victoria! Svarade jag.
(Ja Victoria kan prata svenska med mig eftersom att hon är dansk)
-Gillar du pannkakor? Frågade Victoria.
-Ja det gör jag, svarade jag och började äta.
(Några timmar senare)
Jag hade fått pengar av mamma och pappa så jag kunde gå och shoppa inför att börja på en ny skola i en ny stad, i ett nytt land. Jag gick runt nästan hela förmiddagen i det stora köpcentret och letade efter snygga kläder. Jag hittade snygga nya jeans, tröjor, toppar, solglasögon och mycket mera. Nu var jag helt redo för att börja skolan.
(Nästa dag)
Jag vaknade av att mitt larm ringde klockan 07:00, nu hade jag bara en timme på mig att göra mig i ordning för första dagen. Jag sminkade mig, fixade håret och klädde på mig. När jag var klar så gick jag ner för trappen där jag möttes av alla dom andra. Dom kollade på mig som hungriga vargar. Jag skrattade lite nervöst och gick sedan till köket för att ta en macka.
YOU ARE READING
POV: Your in Måneskin
ActionJulia är en vanlig tjej från Sverige som flyttar till Italien för att följa sina drömmar om att bli en rockstjärna. Hennes liv tar dock en helt annan vändning när hon börjar skolan i Italien.