Kapitel 13

3 0 0
                                    

Nästa dag och jag är hemma igen. Jag är inte helt säker på hur jag kom hem igen men jag tror Damiano hämtade mig. Jag vaknade i alla fall i min egens säng. Jag som vanligt sätter mig upp i sängen och reser mig sedan. Jag byter om till mjukisbyxor och en svart tröja. Jag sätter om håret och börjar röra mig neråt. Jag kommer ner till köket där Victoria sitter. 

-God morgon Julia, hoppas du är taggad till ikväll!

-Vad händer ikväll?

-Det vet du väll, vi har ju konsert och du ska få vara med backstage!

-Skojar du med mig! En dröm som jag aldrig trodde skulle bli sann! 


Efter jag och Victoria gått igenom hur spelningen ska gå till så går jag upp på mitt rum igen. Jag ringer min kompis Nina hemma i Sverige. Jag berättar om hur jag ska få vara bakom scenen på en spelning och hon blir lika glad som jag. Vi sitter i några timmar och försöker komma på vad jag ska ha på mig för kläder. Vi kommer efter ett tag fram till att jag ska ha svarta jeans och en silver-glittrig tröja. Till det ska jag ja silvriga smycken och utsläppt hår. Jag avslutar sedan samtalet med Nina och går till badrummet för att duscha. Jag tar lång tid på mig och när jag är klar så går jag till mitt rum och tar på mig kläderna som jag planerat med Nina. Jag fixar håret och sminket. Precis när jag är klar ropar Thomas att det är dags att åka. Jag skyndar mig ner och i hallen möts jag av alla fyra som är redo att åka. Jag tar på mig skorna och en skinnjacka. Jag följer efter dem ut till bussen och vi börjar åka.


I bilen på väg dit sjunger vi allsång till deras låtar. Jag kan inte fatta att detta verkligen är sant. Jag bor med Måneskin och nu är vi på väg till en spelning. Hur kunde jag hamna här? Det spelar ingen roll för det är underbart. Vi åker med bussen i två timmar och efter många låtar är vi framme. Vi hoppar ur bilen och börjar packa ur alla instrument. Vi fixar iordning scenen med dem som jobbar där innan vi åker iväg till en restaurang och äter. Vi skrattar och har kul. När spelningen äntligen börjar står jag bakom scenen och kollar i en liten glipa. Jag sjunger med och skriker som fansen i publiken. Jag hade lika gärna kunnat vara framför scenen men här jag är, bakom scenen och en del av deras gäng. När spelningen är slut plockar vi ihop men åker inte hem. Vi lämnar bussen och allt kvar där och går till en klubb. Jag vet att jag egentligen är för ung för detta hemma i Sverige men de säger att de kan fixa in mig eftersom de är kända. Jag tycker det låter som en bra ide och följer med in. 


Inne på klubben så är det mycket liv och vi dansar, skrattar, dricker och sjunger. Jag tror aldrig jag har haft så kul som jag har just nu. Hemma i Sverige hade detta aldrig hänt att jag kommit in på en klubb och få dricka men de verkar inte bry sig här. Jag klagar inte jag tycker det är jättekul. Jag är ganska säker på att jag är full men jag vet inte. Jag vet bara att jag och Damiano sitter ganska nära varandra i baren och har rätt så kul. 

Has llegado al final de las partes publicadas.

⏰ Última actualización: Sep 30 ⏰

¡Añade esta historia a tu biblioteca para recibir notificaciones sobre nuevas partes!

POV: Your in MåneskinDonde viven las historias. Descúbrelo ahora