File 1: [Internship]

2.2K 160 41
                                    

(In which the future technician overhear the rumours of the young master)
.
.
.
.
.
...:*menguap* Hoam....Ngantuknya...

Seorang remaja lelaki menggosok matanya perlahan sambil cuba untuk sedarkan diri dia yang masih mamai itu. Matanya dikerling pada jam disebelahnya sebelum mengeluh kecil.

...: Satu hari baru,kerja yang sama.

Baru saja dia nak sambung baring untuk lelapkan mata sekejap,pintu biliknya diketuk.

...: Tuan muda BoBoiBoy? Sarapan tuan dah siap tersedia.

Remaja yang bernama BoBoiBoy itu mengeluh kuat sebelum bangun dari katilnya.

BoBoiBoy: Kan saya dah kata panggil saya BoBoiBoy je? *sigh* Baik,kejap lagi saya turun.

Mendengarkan bunyi tapak kaki yang semakin menjauh itu, BoBoiBoy meregangkan badannya sebelum mengambil tuala dan terus ke bilik air untuk bersiap.

Baik, sementara si watak utama ni tengah bersiap,meh kita meng ice breaking sekejap.

Kenalkan BoBoiBoy, remaja lelaki berumur 17 tahun dan merupakan CEO termuda kepada sebuah syarikat teknologi terhebat diseluruh dunia. Satu-satunya anak lelaki kepada saintis dan mekanik terkenal,Amato bin Aba dan remaja termuda untuk habiskan PhD pada usia 16 tahun.

Ya, gifted.

Disebabkan itulah,dia mengambil alih syarikat teknologi ayahnya sementara Amato menjelajah dunia. Entah apa dibuatnya, BoBoiBoy pun tak tahu.

Dipendekkan cerita,ya, BoBoiBoy tinggal seorang diri,kalau tak campur dengan pembantu dirumahnya. Atok dia,Tok Aba,memilih untuk tinggal dirumah pusaka mereka di Pulau Rintis. Lebih ketenangan katanya. BoBoiBoy ada sebuah penthouse yang dia selalu guna kalau rasa nak bersendirian.

Ya,masih sendiri.

Masanya hanya dihabiskan untuk syarikat ni. Meeting,projek apa semua. Dia sampai tak sempat untuk berkawan.

Lagipun,memimpin syarikat yang digeruni itu membuatkan orang seumurnya takut dengan dia. Tak ditambah lagi dengan khabar angin mengarut yang dia pernah dengar.

Kembali bersama BoBoiBoy,dia hanya merenung pantulan dirinya pada cermin sambil membetulkan ikatan tali leher berwarna oren dikolarnya. Rambutnya disikat supaya nampak kemas.

BoBoiBoy: *deep breath* Ochobot,apa jadual aku untuk harini ni?

Partikel hologram mula muncul daripada disk kecil diatas meja BoBoiBoy membentuk sebuah hologram robot kuning kecil.

Ochobot adalah artificial intelligence yang direka oleh BoBoiBoy sendiri. Dia mendapat ilham daripada ayah dia yang ada AI sendiri yang dinamakan sebagai Mechabot.

Ochobotlah yang biasanya ingatkan BoBoiBoy tentang jadual,setkan masa dan sebagainya BoBoiBoy tak perlukan secretary untuk uruskan jadual dia.

Ochobot: Harini pukul 9 pagi,kau ada meeting dengan peneraju² dari bandar² canggih. Pukul 2 petang kau ada janji dengan Tok Aba sampai pukul 5 petang dan kau masih kena semak permohonan internship.

BoBoiBoy: *sarung blazer* Itu saja?

Ochobot: Ya BoBoiBoy.

BoBoiBoy: *pakai jam* Terima kasih Ochobot. Log out.

Hologram Ochobot hilang dan BoBoiBoy melangkah keluar dari biliknya untuk bersarapan sebelum memulakan harinya.

Just another normal day of being the youngest CEO in the city.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Somewhere in Cyberraya []
.
.
.
.
...:*groan* Perlu ke? Tak boleh ke kalau saya intern dengan syarikat ayah saya saja,Cikgu Leon?

Adoptive SiblingsWhere stories live. Discover now