File 7: [Change plan]

953 118 25
                                    

(In which the future technician meets the prankster twins)
.
.
.
.
.
Ali menghela nafas lemah apabila melihat gerangan yang menghalang laluannya sekarang.

Ali: Ya,Tuan Fit? Ada apa-apa yang saya boleh bantu?

Fit nampak agak marah dan tak puas hati.

Fit: Mana report yang aku suruh kau siapkan tu?

Ali: Ouh,saya dah siapkan dan serahkan pada orang di operation department. Tuan BoBoiBoy dah semak semuanya.*selamba*

Orang-orang berdekatan mula berhenti dari buat kerja mereka untuk lihat apa yang tengah berlaku.

Fit: Kau- Tch- Kau ada mengadu dengan boss ke yang aku suruh kau buat kerja tu?

Ali:*innocently geleng kepala* Tak ada. Tak ada masa saya nak buat semua tu. Sekarang minta maaf,saya ada penghantaran yang perlu dibuat.

Ali cuba bergerak melepasi Fit tapi masih lagi dihalang.

Fit: Kau menipu,betul tak? Mesti kau ada cakap apa-apa dekat boss!

Ali:*sigh* Tak ada tuan.Langsung tak ada. Dia cuma tanya kenapa saya buat benda yang bukan kerja saya dan hey,saya bohong sunat untuk tak dedahkan tuan. Apa lagi yang tuan nak ni?

Bila Fit buka mulut nak membalas,suara Ochobot bergema dalam pejabat itu.

Ochobot: Perhatian Ali bin Ghazali.Tuan muda dah bertanya mana kopi yang dia minta.

Ali:*pandang atas**casually reply* Kejap lagi sampai!*pandang Fit semula* Dengar tu? Saya minta diri sekarang,terima kasih.

Kali ini,Fit hanya membiarkan sahaja Ali melepasinya.

.

.

.

.

.

Bersama dengan Ali,lif yang dinaiikinya naik ke tingkat pejabat BoBoiBoy dan dia segera berjalan masuk kedalam pejabat itu.

BoBoiBoy masih menghadap skrin dan mendongak sebaik sahaja Ali masuk.

BoBoiBoy: Lambat? Kenapa?

Ali:*angkat bahu* Ada gergasi halang tadi.*letak kopi atas meja* Kau pasti kau okay dengan kopi je?

BoBoiBoy:*swat hand* Ya,ya.Aku dah biasa dah.

Ali:Tapi tu tak sihat.

Ochobot:*menyampuk* Aku dah pesan banyak kali.Tapi dia tak nak dengar.

BoBoiBoy: Shush,Ochobot.

Ali:*giggle* Okaylah,ada apa-apa lagi tak yang kau nak sebelum aku pergi sambung kerja ni?

BoBoiBoy:*berfikir* Hmm...Tak ada dah rasanya. Jangan lupa yang au kena ikut aku untuk meeting pukul 2 petang nanti. Aku tak main-main yang tu.

Ali: Okay,baik boss.*two-fingered salute*

Dengan itu,Ali berjalan keluar dari pejabat BoBoiBoy dan turun semua ke tingkatnya. Ramai yang pandang dia masuk bila dia sampai tadi,tapi Ali buat tak heran dan terus ke meja dia untuk sambung buat kerja. Sekarang pukul 12.30 tengah hari.Lunch time pukul 1 sampai 2. Sempat kut dia nak siapkan kerja dia yang bertangguh tadi.

Buat awal-awal tak adalah kelam-kabut,kan? Betul dok?

.

.

Adoptive SiblingsWhere stories live. Discover now