File 20 : [Bully]

752 100 24
                                    

(In which the young master's 'big brother sense' is tingling)
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Dah sebulan lebih sejak internship Ali.

And yes,dia dapat banyak sangat privilage yang pekerja lain tak dapat.

Itu apa yang Fit perasan.

Dia dapat kubikel personal sendiri dalam department asal dia tapi dia lebih banyak habiskan masa di aras pejabat Tuan Muda BoBoiBoy.

Aras yang paling jarang orang biasa masuk.

Ya,semua dah tahu yang Ali dah naik pangkat menjadi Executive Assistant Tuan Muda.

Budak kecik tu akan ikut kemana sahaja Tuan Muda pergi. Dan paling rare, dia berborak dengan Tuan Muda macam member je! Dah lah tu,memang sah-sah nampak jelas yang dia dapat banyak barang-barang mahal dari Tuan Muda, keluar berjalan dan sebagainya.

Semua barang-barang branded kau! Celine,Dior...macam² lah!

Tablet pun dah upgrade Ipad sekarang!

Jadi.....Ini agak menimbulkan ketidakpuasan hati pada segelintir pekerja yang baru. Yang lama dengan Tuan Muda BoBoiBoy tak peduli sangat, sebab diaorang tahu, bukan senang Tuan Muda mereka nak ramah dan berkawan macam tu. Bagi diaorang, Tuan Muda lebih penting dari publisiti murahan.

Hari ini, Ali berada di kubikelnya sebab Tuan Muda BoBoiBoy ada meeting dekat luar negeri untuk beberapa hari. Jadi mereka fikir ini masa yang sesuai untuk 'buli' dia.

Ali tengah duduk dekat kubikel dia sambil chat dengan BoBoiBoy yang baru dapat masa berehat sekejap. Ali kena uruskan beberapa dokumen penting yang berkaitan dengan meeting BoBoiBoy jadi sebab itu dia sibuk sikit.

BAM!

Terpelating telefon Ali bila banyak fail dihempas pada mejanya.

Ali: Astaghfirullah,kus semangat! *urut dada*

Ali melihat semua fail yang ada atas meha dia itu sebelum mendongak keatas.

Le hold, Fit!

Ali: Ouh,tuan Fit rupanya. Apa yang boleh saya tolong? *budak paling sopan uwu*

Fit: Aku tengok kau takde kerja kan? Ha,aku bagi kau kerja.

Ali menyelak sedikit fail tersebut. Semuanya berkenaan dengan mekanikal.

Ali: Okaayyy faham...Tapi apa yang patut saya buat dengan semua fail² ni?

Mendengarkan itu,Fit tersenyum sinis.

Fit: Dalam fail² tu ada laporan mengenai prototype keluaran terbaru yang perlukan pengesahan Tuan Muda dulu baru boleh jalan. Aku nak kau periksa mana² kesalahan ejaan dalam report tu dan pastikan semuanya sempurna!

Ali melihat ketebalan fail itu dan sweatdropped.

Ali: O-Okay...Tu saja kan?

Fit: *smirk* Eh,bukan tu saja! Kau kena hantar semua laporan yang lengkap ni pada mechanical department untuk pastikan setiap daripada prototype tu boleh dicipta. Kalau tak,kau kena hantar laporan prototype reject tu kembali pada tuannya dan tunggu dia siapkan sebelum kau periksa balik laporan tu dan hantar semula. Jangan berhenti selagi semua laporan prototype ni tak disemak dan direject. Faham?

Ali mengemam bibirnya sekejap sebab cuba nak tahan diri daripada mencarut lebih². Dia lihat semula jadual kerja dia untuk hari ini dan mengeluh.

Ali: *sigh* Baik Tuan Fit. Saya akan siapkan semua ni.

Adoptive SiblingsWhere stories live. Discover now