File 19: [ Work ]

569 100 20
                                    

(In which the young master is in conflict with himself and the future technician is the best assistant ever)
.
.
.
.
.
.
.
Seminggu dah berlalu sejak hari conference itu.BoBoiBoy dah kembali sihat dan mereka semua dah kembali ke Malaysia untuk teruskan kerja macam biasa.

Wep,in U&I case,sekolah.

Ali mengimbangkan pensel di muncung muutnya,memandang alatan yang masih lagi terlerai dan menunggu untuk dipasang.Tapi Ali tak rasa ada idea untuk buat.

Dalam kepalanya penuh dengan apa nak buat untuk buat BoBoiBoy rapat semula dengan ayah dia.

Ada sebahagian dari diri dia cakap tak perlu nak masuk campur keluarga orang.Tapi....BoBoiBoy kan kawan dia?Jadi dia nak jugak tolong.

Ali: Hm....Apa yang aku boleh buat untuk tolong dia eh?

Bip!Bip!Bip!

Interkom di mejanya berkelip menandakan ada orang cuba hubungi dia.

[Ali,kurangkan berangan,lebihkan kerja. Aku nak replika tu siap at least dalam 60% harini.]

Makin muncung jadinya mulut Ali.Sejak balik dari Korea tu jugaklah,BoBoiBoy jadi serius sikit.

Scratch that- Serius teruk.

Biasanya dia masih boleh bagi lagi Ali main-main sebab dia sendiri tahu yang Ali akan siapkan kerja dia dengan pantas.Tapi sejak dua menjak ni,semua benda yang Ali buat jadi macam tak kena bagi dia.

Ni konfem efek demam haritu.

Ali:*sigh* Baik boss.*berhenti imbangkan pensil**tengok balik planning prototype* Apa yang dia expect dengan bagi aku blueprint yang separa siap?

Bosan yang teramat,Ali terus sambung blueprint yang tak siap tu dengan idea dia sendiri.Kalau BoBoiBoy sengaja nak test dia,baik dia buat saja.

Hal BoBoiBoy kita boleh tangguh sekejap.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
With BoBoiBoy,dia meramas kasar rambutnya. Kertas kerja.

Dia benci kertas kerja. Rasa nak nangis.

Lepas kes dia demam haritu,kerjanya jadi bertambah. Banyak sangat sampai dia stress dan habis meja dia bersepah. Lagi² bila tarikh 'tu' dah nak dekat.

Dia dah biasa settle kerja awal guna sistem hologram dia. Bila dia kena survey kertas banyak macam ni,jadi tak terbuat.

BoBoiBoy: *agressive sigh* Ochobot,apa² event yang tak penting dalam jadual aku untuk masa dua minggu akan datang tolong cancelkan.

Ochobot: Dua minggu akan datang, semua meeting yang kau ada semua penting. Dan boleh aku ingatkan,kau kena tandatangan buku report Ali?

Lagi sekali BoBoiBoy mengeluh kasar. Dia lihat kertas dihadapannya. Tangan dia dah menggigil pegang pen.

BoBoiBoy:*deep breath* Bawa bertenang....Kau pernah buat semua ni....Bertenang...*deep exhale*

Ochobot: BoBoiBoy,kau perlukan rehat. Degupan jantung kau lebih laju dari biasa.

BoBoiBoy: Tak boleh Ochobot. Aku kena siapkan benda ni. Siapa lagi yang boleh buat kalau bukan aku? Ini tanggungjawab aku.

BoBoiBoy melepaskan pen ditangannya dan memusingkan kerusinya menghadap tingkap dibelakangnya.
.
.
.
.
.

Rasanya dia dah terlebih bersenang lenang. Biasanya dia lebih....kehadapan dengan kerja dia.

Adoptive SiblingsWhere stories live. Discover now