File 18: [Distant]

757 110 48
                                    

(In which the future technician is now adopted and having a bit 'family' problem)
.
.
.
.
.
.
.
Suasana didalam ruang tamu itu agak tegang bagi sesiapa saja yang lalu bilik tu.

Ali,Upin dan Ipin serta Kaizo berada di ruang makan sedikit jauh dari tempat BoBoiBoy dan Tuan Amato berada. Mereka berdua duduk bertentangan. Amato nampak bersahaja manakala BoBoiBoy nampak macam  nak membunuh orang-

Ali: *sips juice* Err...Abang Kaizo? BoBoiBoy dengan ayah dia tu.....tak berapa baik ke??

Kaizo yang tengah membaca dalam tablet dia hanya mengangkat kening.

Kaizo: Mana kau tahu?

Nak tersembur air oren yang diminum Ali.

BoBoiBoy.....tak rapat dengan ayah dia?

Kaizo: Tuan Muda dah dilatih dari kecil untuk berdikari sebab Tuan Besar selalu sibuk nak uruskan rangkaian syarikat yang lain. Dulu,syarikat ni pernah diancam untuk ditamatkan sebab pernah ada kes kerosakan teknologi yang agak serius dan kes belot. Masa tu pulak,Tuan Muda diancam bahaya sebab dia satunya waris untuk menyambung legasi Mecha-Elemental.

Ali mengangguk faham. Upin dan Ipin pun sama.

Upin: Jadi,sebab tulah abang BoBoiBoy selalu buat benda sorang².

Ipin: Sebab tu jugaklah dia jadi anti-sosial tak ada kawan-

Ali: Haish-*tepuk tangan Ipin* Jadi,sebab tu dia ambil alih syarikat walaupun dia belum sampai 18 tahun?

Kaizo:*angguk**sips coffee* Ya,betul tu. Tuan Muda matang dengan agak cepat,dia faham situasi dia. Dia nak mudahkan kerja Tuan Besar. Dia tahu dia tak boleh nampak lemah kalau tidak,reputasi dia boleh tercalar dan dia boleh diturunkan pangkat oleh orang² berkuasa syarikat. *roll eyes* Aku benci diaorang.

Upin: *tilt head* Orang berkuasa syarikat tu macam mana?

Kaizo: Orang berkuasa syarikat tu lebih kurang macam....er...panel? Barisan panel yang Tuan Muda kena rujuk sebelum buat apa² tindakan. *tengok kiri kanan* Sebenarnya kan,Tuan Besar pun tak suka panel tu

Ali: Habis tu kenapa dia tak tukar je panel tu?

Ipin: Ha,betul tu betul! Kenapa boss besar tak tukar je?

Kaizo: Hm...Ni sebab syarikat ni akan beralih pada Tuan Muda bila umur dia genap 18 tahun. Waktu tulah,dia boleh buat semua keputusan sendiri tanpa perlukan panel² tu. Dia boleh pecat diaorang kalau dia nak.

Ali:*angguk* Hmmm...Payah jugak rupanya jadi CEO ni..

Kaizo: Ya,sebab tulah Tuan Muda serius dengan kerja dia. Tapi itulah,sampai tak jaga diri sendiri macam sekarang.

On cue,mereka berempat menjenguk kearah ruang tamu.

Nampak gayanya agak sengit jugak berbualan diaorang-

BoBoiBoy: BoBoiBoy dah cakap kan yang BoBoiBoy okay? Ayah tak perlu nak risaukan BoBoiBoy!

Amato: Mestilah ayah risau sebab kalau kamu demam memang selalu teruk.

BoBoiBoy: Macam mana ayah tahu teruk? Ayah bukannya ada masa BoBoiBoy sakit!

Amato:*sigh* Ayah tahu BoBoiBoy. Semua apa yang kamu buat, semua ayah tahu.

BoBoiBoy: Heh,dari orang lain kan? Bukan dari ayah sendiri. Sebab ayah tak peduli pun apa jadi kat BoBoiBoy. Uhuk!*batuk*

BoBoiBoy batuk agak lama dan ia merisaukan semua orang yang ada dalam bilik itu. Yang lagi risau mestilah si bapak ni.

Adoptive SiblingsWhere stories live. Discover now