File 16: [Task]

710 113 28
                                    

(In which the future technician given a big task.)
.
.
.
.
.
.
.
Berdasarkan daripada map yang Ochobot bagi,Ali terus berjalan ke kedai sambil memimpin tangan Upin.

Cuaca di Korea pada waktu malam sangat sejuk sampai keluar asap dari mulut dia bila bernafas.

Upin: Jauh lagi ke abang Ali?

Ali: Tak jauh lagi ni..Kenapa?

Upin: Ouh,sejuk sangatlah dekat sini..*gosok tangan*

Ali hanya tersenyum kecil sebelum menanggalkan jaket tambahan yang terikat dipinggangnya dan memberikannya pada Upin.

Ali: Nah,pakai jaket abang dulu. Nanti kita beli heat pack,okay?

Upin: Baik!!*really cute smile*

Ali tersenyum kecil dan sambung melihat telefonnya sambil mengusap rambut Upin

(A/N: Upin ada rambut. Muktamad)

Ali: Hm... Patutnya ada dekat sekitar sini.

Walaupun dengan map yang Ochobot dah bagi,Ali masih tak nampak mana-mana kedai runcit.Disekitar mereka hanya ada kedai-kedai random yang Ali tak tau pun sebut nama kedai tu apa.

Ali:*sigh**gosok kepala* Upin,abang rasa kita kena patah balik ke hotel lah.Abang tak dapat jumpa tempat yang Ochobot bagi ni.

Upin:*tengok belakang* Alah,tapi kita dah jalan jauh ni bang.Tak kan nak naik balik?

Ali:*garu kepala* Haih,betul jugak...Macam mana ni..?

Itulah orang kata.Tak pandai jangan buat-buat pandai.

Di tengah-tengah jalan Ali dan Upin tercegat berdiri masih lagi mencari jalan ke kedai,satu bayang yang berdiri disebalik pokok hanya mengeluh kecil sebelum membuat keputusan untuk bantu mereka.

Budak-budak ni tak tahu ke bahaya berada di luar tanpa pengawasan.

...:Kau tahu yang kau boleh tanya orang kalau kau tak tau jalan,betul tak?

Mendengakan suara yang familiar itu membuatkan Ali tersentak dan terus pandang belakang.

Rambut itik warna purple,muka yang macam lima bulan tak dapat gaji dengan mata warna coklat kemerahan.

Ali:A-Abang Kaizo?! A-Apa abang buat dekat sini?

Behold,Kaizo dengan pakaian casual dia.Sweater hitam dengan jaket biru tebal dengan skarf merah terlilit di lehernya sambil memegang secawan kopi panas.

Kaizo: Yow.*sips kopi*

Upin:*lambai* Hai abang Kaizo!

Kaizo:*tengok bawah* Hai Upin. *Tengok Ali semula* Untuk jawab soalan kau,aku ni bodyguard Tuan Muda secara rahsia.Ayah dia upah aku untuk perhatikan dia tanpa pengetahuan tuan muda.Sebab tu aku dekats sini.*sips* Ni,apa yang kau buat dekat sini?

Ali: Err...Kitaorang naik flight ikut BoBoiBoy pergi Korea sebab dia....nampak tak sihat?

Upin:Abang BoBoiBoy sakit.

Kaizo:*not amused* Ah,patutlah dia tido je dalam flight tadi.

Ali:Eh,bukan dia naik private jet ke?

Kaizo:*angguk* Ya,memang.Sebab itu aku menyamar jadi pilot dia.

Ali(in mind):Siapa abang Kaizo ni sebenarnya...?*sweatdropped*

Kaizo: Apa-apa pun,ni korang nak pergi cari ubat ke apa?

Ali: Ha'ah.Ochobot dah bagi lokasi yang terdekat tapi macam tak ada je dekat sini.*pout**tengok phone*

Adoptive SiblingsWhere stories live. Discover now