-Hava, güzel, zemin güzel, yeni bir bölüm için her şey müsait! Seri bir bölüm olmasını diliyoruz...-
Başlıyoruz...
Bugün yeni bir seri başlatıyorum adı da İVA.(İnceleme ve Analiz)
Bu seride Tüm Fnaf ürünlerini konu konu değerlendireceğim.Serinin ilk bölümünde Fnaf'ın ilk ürünü olan Fnaf 1 ile başlıyorum.
Konularımız bunlar:
-Ana Menü
-Oynanış
-Grafikler
-Korku
-Karakter incelemesi
-Gizem
-Hikaye
-Fiyatı uygun mu?Şimdi bu 8 konuyu ilk oyunda inceleyelim.
ANA MENÜ (çok önemli,çok...)Bir Ana menü,oyunun olmazsa olmazıdır. Oyun güzel olsa bile oyuncu daha oyunu oynamadan sırf Ana menü kalitesiz diye oyunu bırakabilir.
Ana menü için konular:
-Ana Menü Görüntüsü
-Ana Menü müziği
-Ana menü Tuşları (Play tuşu gibi)
Ana Menü GörüntüsüGüzel! Arkada Freddy var,ekran kamera gibi vs.
Ana Menü Müziği
Bence gayet güzel, yarı kamera yarı da vantilatör sesi gibi...
Ana Menü Tuşları
New Game,Contiune,Night 6 ve Custom Night
Gayet iyi , ilk 5 gece ayrı,6. gece ayrı, 7. gece ayrı olması gayet güzel bence.
Oynanış
Oynanışın ne kadar önemli olduğunu hatırlatmaya gerek bile yok. Outlast oynanışı kötü olsa buraya kadar gelemezdi.
Ne yalan söyleyeyim, ilk oyunun oynanışı aşırı klasik ve sıkıcı sadece oturup saat 12'den 6'ya kadar (Gerçek hayattaki süresi ile gece başı 7 buçuk dakika) bekliyoruz.
Ben bu oyunu sadece bir kere bitirdim. Sıkılıyorum çünkü ben hareket istiyorum,heyecan istiyorum. Outlast havası istiyorum, yok ama işte...Oyunun ilk bölümü ilk 5 gece, 5. geceyi de geçince 6. gece açılıyor onu da geçince özel gece olan 7. gece
En azından 7. gece eğlenceli animatronik zorluklarını biz ayarlıyoruz çünkü...Kısacası oynanışı basit , iyi değil.
GRAFİKLER
Fnaf 1'in grafikleri güzel bence, grafikler Silent Hill , Outlast veya Resident Evil kadar gerçekci değil ama biraz korkutuyor en azından...
Kısacası ilk oyunun grafikleri insanı korkutmaya yeter ama harika denecek kadar güzel de değil.
KORKU
Var...
Ne ararsan yok ama korku var yani. Jumpscare sesi korkutabiliyor (GF korkutmuyor.) İt's me halisinasyonları da insanı gerebiliyor.
Aşırı korkunç değil ama Micky Mouse gibi de değil.
Korkunçluğu Orta gibi ama korkunca yakınKARAKTER İNCELEMESİ
Freddy: Korkunç değil, bize korku lazım sonuçta bu İVA. Jumpscaresi biraz korkutuyor.
Bonnie: Biraz korkunç kamerada ki bakışı, jumpscaresi de bir süreliğine şok etkisi bırakıyor.
Chica: Bu korkunç değil, bu kadar yani korkutmuyor.
Foxy: Bu da korkunç değil ama ofise doğru koşarken (bizde insanız yani) gerebiliyor, kapıyı anlık korkudan kapatamayabiliyoruz.
Golden Freddy: Bu korkunç değil ama gizemliydi. Sadece oyunu yeni oynayanlar ofiste bir ayı görünce şaşırır o kadar.
GİZEM
İlk oyunda Gizem yok neredeyse çünkü minigame yok.
Bence ilk oyunun en büyük gizemi GF neden bize “O benim" diyordu. Kayıp çocuklar ile alakalı da sadece posterler vardı okadar.Kısacası ilk oyun gizem fakiri.
HİKAYE
İlk oyun hikaye için önemli
-Phone Guy'un ölümü
-Springtrap'in doğuşuilk oyunda gerçekleşti.
Sadece Fnaf 1'de çok bilgi yoktu. Fnaf 1 hakkında bilgileri Fnaf 2 ve Fnaf 3 minigamelerinden öğrendik.
Kısacası bu oyun hikaye için önemli bir yere sahipti.
FİYATI UYGUN MU?
Öncelikle bu oyun 19 lira.
Ne 19 lira mı?!?!Kesinlikle o parayı hak etmiyor. Bence 5-6 lira olmalıydı.
Outlast su an dünyanın en iyi korku oyunu olarak geçiyor ve Outlast serisinin ilk oyunu olan Outlast 1 zaten 25 lira!!!
Fnaf 1 gibi çok yüksek olmayan bir oyun 7 lira daha pahalı olsa dünya birincisini geçecek, kazıklanıyoruz cidden...
Sonuç:
Oyunun fiyatı= 19₺
Hak ettiği fiyat=5₺
-
---------------------------
Fark= 14₺14 liramızı güzel çaldılar cidden,tebrik edilmeliler.
Böylece serinin ilk bölümü bitti.
Seriyi beğendiniz mi?
Diğer Fnaf oyunları ve Fnaf kitaplarını da İVA serisine alacağım.İkinci kitabım olan “FAZBEAR FRİGHTS SERİSİ" adlı kitabımı da incelemeyi unutmayın. Fazbear Frights hikayelerini anlatıyorum orda. (1 hafta önce verdiğim sözü tutuyorum.)
Bir dahaki bölüme kadar esen kalın...
Hoşçakalın!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
FİVE NİGHTS AT FREDDY'S TEORİLERİ (TELİF HAKKI SERBEST)
De TodoEserimdeki herhangi bir teoriyi kendi teori kitabında yayınlayabilirsin, benden izin almana gerek yok. 5 Geceli Korku oyununun teorileri Şunları içerir: -Teori -Bilgi -Sıralama -Analiz -Duyuru ve daha fazlası..