Uzun zamandır yokum, nasılsınız?
Ben iyiyim, teşekkürler...Öncelikle bana ne oldu da yb atmıyorum onu açıklığa kavuşturayım.
Açıkcası Fnaf Security Breach çıkana kadar aklımda bölüm konusu yoktu, bu yüzden Fnaf SB'nin çıkmasını bekledim.
Fnaf SB çıktıktan sonra da bir süre yb atmak için oyunun konusunu ve şeklini anlamaya çalıştım, yb'nin yanlış olmaması için. Bu yüzden bir süre daha bekledim.Dürüst olmak gerekirse hala bu oyun hakkında net bir yorum yapamayacağım. Teorilerim elbette var ama bunlar bir süre sonra değişebilir çünkü oyun hikaye anlamında çok karmaşık.
Ortaya birbirinden farklı birçok teori atıldı, ben de bunları inceleyip kendi düşüncelerimle birleştirerek bu bölümde Fnaf SB'nin hikayesini anlatacağım sizlere...
---------------------------------------------------------
Fnaf SB ipliği birbirine dolanmış ve çok karmaşık açıkcası, ipin hangi ucundan gidersek sonunda kendimizi dev bir koridorun başında buluyoruz.
Önce nereyi anlatarak başlasam diye düşündüm şimdi ama biz en iyisi kafa karışıklığı yaratmamak için en başından başlayalım.Efsane demiş ki, Gregory adında bir çocuk var. Bu çocuk fakir, evsiz ve belki de ailesiz. Bunu, oyunun bir sonundan anlayabiliyoruz. (Bu oyunda birden fazla son var.)
Bu Mega Pizzaplex'te bir parti oluyor ve bu partide Glamrock Freddy birisini görüyor ve hemen ardından da arızalanıyor.
Birçok kişi, bu kişinin Gregory olduğunu söylese de kesin bir şey yok. Hemen yorum yapamayız.Bunun üzerine parti sonlanıyor ve bütün aileler evlerine dağılıyor, bir kişi hariç: Gregory...
Gregory'nin evine gitmek istememesi ve Vanessa'ya neden teslim olmadığı bilinmese de bu konuda az çok yorum yapabiliriz.
Bana sorarsanız Gregory evsiz olduğu için mekandan ayrılmak istemedi, gideceği bir yeri yoktu çünkü.Sonra Gregory Freddy'nin karnına saklanıyor. Freddy'de tam bu sırada Güvenli Mod'a giriyor ve Gregory'e çıkması için yardım etmeye başlıyor.
Burdan sonra hikayeyle alakalı fazla bir şey yok, zıplıyoruz, kaçıyoruz bunlar oyunun tadı, şekeri. Ben oyunda önemli gördüğüm yerleri anlatıyorum.
Freddy ile yardımlaşa yardımlaşa Yer altına inmeyi başarıyoruz. Bu da Wiliam Afton'u yani Burntrap'i uyandırıyor tabii...
Wiliam, Freddy dahil bütün animatroniklerin kontrolünü ele geçirmeye çalışıyor ama başarız oluyor ve mekan yanıyor.
Freddy ve Gregory mekandan kaçıyor. Wiliam'da bizim peşimizden gelerek kaçmaya çalışıyor ama Blob adındaki animatronik onu tutup kara çukura çekiyor.
Bu oyunun hikayesi de özetlemesine burada bitiyor.
---------------------------------------------------------
Şimdi ortaya atılmış birkaç teori üzerine yorum yapacağım ve kendi düşüncelerimi söyleyeceğim.
1-) Glamrock Freddy= Micheal Afton
Bakın olabilir, olamaz demiyorum çünkü bu oyunda edindiğimiz bilgiler henüz dosdoğru bir bilgi tümleci kurmaya yetmiyor.
Ben sadece bunun olmadığına inanıyorum çünkü bu teorinin doğru olduğunu savunanlar şunu gerekçe gösteriyorlar:
"Gregory Evan'a benziyor bu yüzden Micheal Gregory'i kardeşine benzettiği için korumuş olabilir."
Hayır, Freddy'nin Gregory'i korumasının sebebi Güvenli Mod'da olmasıydı. Oyunda Freddy'nin Agresif Mod'a girdiği kısımlar da var ve Freddy Gregory'e saldırıyor o kısımlarda.
Yani bu teori doğru değil bence.
2-) Blob'u Golden Freddy, diğer ruhlarla birleşerek Wiliam'a acı çektirmek için kurdu.
Bu bence olabilir, mantığıma yatıyor çünkü.
Ama yine de kesin bir şey henüz söylenemez.3-) Gregory=Evan + Gregory Robottur.
Ben buna katılmıyorum, bu teoriyi savunanlar şunu kanıt olarak ortaya koyuyor:
"Freddy'nin gözüne Roxy'nin gözünü koyduğumuz zaman Freddy diğer varlıkların iç iskeletini görebiliyordu. Gregory'e "Senin iskeletini farklı görüyorum." diyor. Yani Gregory robot olabilir."
Arkadaşlar Gregory bir insan değil mi?
İnsanların iç iskeleti yok mu?
İnsanların iç iskeketiyle animatroniklerin endoskletonu farklı değil mi?Yani Freddy orda Gregory'nin iç iskeletini görüyor ve insanların iskeleti animatronik endoskletonlarından farklı olduğu için doğal olarak Gregory'e "Senin iskeletini farklı görüyorum" diyor.
Bunun Gregory'nin Evan'ın robot hali olmasıyla alakası yok yani, saçma bu...
Neyse bu bölüm çok uzun sürdü, burda noktalayalım.
Bir dahaki bölümde görüşürüz!
ŞİMDİ OKUDUĞUN
FİVE NİGHTS AT FREDDY'S TEORİLERİ (TELİF HAKKI SERBEST)
De TodoEserimdeki herhangi bir teoriyi kendi teori kitabında yayınlayabilirsin, benden izin almana gerek yok. 5 Geceli Korku oyununun teorileri Şunları içerir: -Teori -Bilgi -Sıralama -Analiz -Duyuru ve daha fazlası..