❣️4❣️

36 1 0
                                    

Tanpa ku sedar sudah hari Isnin. Aku pergi sekolah bersama Si Mashi sejak haritu aku lambat tu. Dahlah aku sakit kepala, nasib Si Mashi bawak kereta kalau tak mau aku pengsan.

Tiba di sekolah, aku terus berlalu ke locker aku dan aku perasan seseorang yang macam aku biasa tengok. Biarlah, baik aku masuk kelas sebelum loceng bunyi.

"Morning Rosé! Morning Yeji!" Aku menabikkan tangan aku sambil mengenyitkan mata aku.

"Morning Asami!" Aku berlalu ke arah tempat aku dan duduk. Harini aku terkejut sikit sebab Si Taeyong datang lagi awal dari aku. Dia perhatikan aku dari tadi.

"Pagi semua!" Kami semua berdiri dan menunduk hormat kepada Cikgu Kucing eh bukan Cikgu Lee. Eheks-

"Pagi Cikgu Lee!" Kami duduk selepas mendapat kebenaran dari Cikgu Lee.

"Ok, harini kita ada kawan baru lagi. So, kamu berdua masuklah!" Cikgu Lee menjemput mereka masuk dan rupa pelajar itu membuatkan aku terkejut-

"Annyeonghaseyo, Nakamoto Yuta imnida, boleh panggil Yuta. Sila berikan tunjuk ajar." Yuta menundukkan badannye.

"Annyeonghaseyo, Nishimura Riki imnida. Boleh panggil Niki. Harap boleh tunjuk ajar." Niki juga menundukkan badannye.

Aku menundukkan kepala aku agar Si Yuta tidak melihat muka aku.

"Ok, Yuta dan Niki, awak boleh duduk di belakang sana ye." Cikgu Lee menunjuk ke arah meja kosong di belakang Sungchan dan Shotaro.

Mereka mengangguk dan berlalu ke meja mereka. Aku memerhatikan Yuta dan Niki sehingga mereka duduk di tempat mereka.

"Asami awak ok?" Rosé yang melihat kejadian itu menegur aku dan membuatkan aku tersentak.

"Takde papelah-" aku menggeleng dan memandang ke arah Cikgu Lee. Rosé hanya mengangkat bahu.

*Skip waktu rehat*

Aku mengikut Rosé dan Yeji ke kantin. Kalau tidak aku akan menyuruh Yeji untuk membelikan aku makanan tetapi harini aku mengikut mereka.

"Asami, kenapa awak nampak pelik harini?" Soalan Yeji itu membuatkan aku gelabah. Nampak sangat ke-?

"Eh, mana ada! Saya okay je. Kenapa?" Aku duduk di depan Rosé yang duduk di sebelah Yeji.

"Kalau ada pape, bagi je tahu kami. Kami sentiasa ada untuk dengar masalah awak." Yeji mengangguk tanda setuju dengan ayat Rosé.

"Saya okay lah. Jangan risau. Thank you sebab sudi jadi kawan baik saya-" ayat aku berhenti selepas aku melihat Taeyong menarik kerusi di sebelah aku dan dia duduk disitu.

Kiri dan kanan aku memang lah kosong tapi banyak lagi kot tempat kosong-

"Yah, Lee Taeyong! Duduk lah tempat lain-!" Aku berdiri dan meninggikan suara kepada dia.

"Taknak-" dia langsung makan makanan dia tanpa menghiraukan aku dengan muka aku yang tengah merah membahang-

Masa aku ingin menyambung makan, tiba tiba-

Skeet!

Kerusi di sebelah lagi aku ditarik. Memang semua tak nak bagi aku datang cafeteria ni ke apa?! Memang dah takde tempat lain ke apa?!

"Ish!" Aku menoleh ke arah kerusi itu ditarik langsung aku tarik balik niat aku itu. Aku langsung mengangkat dulang aku dan meletakkan di dalam tempat yang disediakan. Aku terus bla dari situ.

'Ish memang taknak bagi aku datang ke apa?! Cafeteria, ni kali pertama dan kali terakhir kita berjumpa ye?!'

Aku ingin masuk ke kelas tapi-

Obsession • Lee Taeyong©Where stories live. Discover now