❣️8❣️

26 2 0
                                    

Pagi Khamis yang bosan......

*Flashback*
Taeyong datang ke rumah tapi apa yang aku buat ialah hanya dengar loceng rumah aku berbunyi.

Padan muka aku dah cakap tak yah datang. Akhirnya dia balik.

*Flashback end*

Aku pergi collage sesorang. Mashi Kan duk rumah Yuta so yup aku sorang.

Bila lah hari graduation. Aku malas sebenarnye nak sambung belajar ni.

Tinggal setahun lebih je. Tak sabar aku nak bebas.

So, aku sampai ke collage dan langsung ke locker dan menggambil buku mengikut jadual. Aku langsung masuk ke kelas.

Hari hari aku kena hadap benda yang sama. Bosan you know. Aku harap masa dipercepat. Aku membuka phone aku, yelah nak buat apa lagi, main phone jelah sebab collage aku boleh bawak phone korang boleh? Tak boleh kan? Hahahahahah gurau gurau...

Akhirnya selepas sekian lama, Rosé dan Yeji pun tiba.

"Awalnya awak datang, Asami?" Mereka tanya serentak. Aku hanya mencebik dan mengangkat bahu sebagai balasan.

Cikgu Lee pun masuk, dan kami pun memulakan kelas.

*Skip waktu rehat

"Asami, jom rehat" Aku mengekori mereka seperti anak ayam.

Kami menggambil makanan dan duduk berhadapan dengan Mashi dan kawan kawannya.

"Sebok arh korang ni." Mashi bersuara

"Nampak macam kitorang kesah ke?" Yeji membalas dan kami duduk. Aku duduk berhadapan dengan Yuta.

Aku memandang sekeliling cafeteria yang seperti pasar malam itu sehingga aku ter eye contact dengan Yuta. Langsung aku bangun dan meletakkan bekas makanan aku dan berlalu dari situ. Mereka sedikit terkejut dengan perbuatan aku.

Aku pergi ke belakang sekolah dan mendengar lagu disitu. Benda yang sama berlaku disitu. Aku teringat masa lampau aku.

"Ish semua tak kena!" Aku langsung duduk dan melihat bunga bunga yang tumbuh mekar.

Tetiba bahu aku ditepuk.

"Kau ok?" Aku sedikit tersentak dan menoleh. Aku membalas pertanyaan Mashi dengan anggukan.

[Japan]"Asal kau pergi cepat sangat? Ada masalah ke?" Aku menggeleng.

[Japan]"Kau buat apa kalau kau teringat masa lampau kau yang paling kau nak lupa?" Aku tanya dia, dia berfikir seketika.

[Japan]"Hum aku menangis kalau aku jadi kau lah, tapi disebabkan aku lelaki so aku akan buat macam takde apa apa jadi" dia membalas sambil mengangkat bahu.

Tetiber suasana jadi sunyi.

[Japan]"Kalau ada masalah cakap kat aku. Aku sentiasa ada dengan kau." Aku hanya nengganguk dan kami langsung berlalu masuk ke tapi dia nak gi lepak dengan Yuta so aku sorang lagi.

----------------•••••••---------------
Tiba di rumah, aku langsung mandi dan tidur.

Waktu malam aku keluar dan ini outfit aku~

Waktu malam aku keluar dan ini outfit aku~

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Obsession • Lee Taeyong©Where stories live. Discover now