𖤐 ‌࣪ ˖ ׅ 13 𖥔 ࣭ ࣪ 𖣯

13 0 0
                                    

*skip timer*
Btw dalam masa setahun aku sambung belajar tu aku sambung sebagai ahli MakeUp and Mashi pulak ambik kulinari. Chenle ambik photographer and Jay ambikk perubatan. Rosé ambik bidang pendidikan. Yeji mengambil bidang kulinari juga. Tah kenapa dia nak kulinari pun tak tau, yang aku tau dia takut api.

Yuta dan Taeyong tidak di ketahui. Malas aku nak ambik tahu. It's not my problems.
Sekarang kami semua dah graduate dah tak sekolah....

Yoohoo>•<

Kesian korang still belajar. Tengok Asami, dalam 13 episode dah habis dah belajar.. Sungguh pantas masa berlalu. Dulu nak tunggu esok pun lama. Teringat pulak Mr. Lee mengiau dalam kelas. Mr. Seo mengerap dalam kelas. Sumpah gempak waktu belajar dulu.

So kepada readers yang masih belajar, jangan malas malas tau. Nanty lepas habis belajar nanty kita dah tak dapat rasa zaman ni lagi. Jadi, ni ada masa untuk belajar kita belajar. Lagipun, susah mak ayah kita nak dapatkan duit untuk ke belajar. Jika satu tahun kita belajar memerlukan RM1000 ke RM2000 untuk belajar, darabkan dengan 6 tahun. Tu untuk sekolah rendah, sekolah rendah pun ada pagi dengan petang kalau.

Pagi petang dalam lingkungan RM3000 lah gitu. Kalau sekolah pagi petang sampai darjah 6 dalam lingkungan RM18000 gitu lah....

Kalau masuk sekolah menengah lagi lah. Beribu-ribu ringgit mak ayah kita dah habiskan untuk kita semata mata nak kita berjaya di masa depan. Jadi kita perlulah menghargai semua jasa mereka. Ingat, bukan semua orang hidup senang. Bukan semua orang anak jutawan. Bukan semua orang anak bangsawan. Kita boleh dapatkan contoh dengan Kpop idols yang telah berjaya menjadi penyanyi di luar sana.

Mereka semua ada yang datang dari bawah dan menjadi trainee. Kini, nama mereka naik dan menjadi jutawan. Seperti contoh, Kim Taehyung yang ayah nye hanya berkerja di sebuah ladang dan dia hanya tolong ayahnya saja di ladang itu. Kini, dia menjadi seorang jutawan yang terkenal di seluruh dunia. Jadi Asami dengan Ice Bear bukan nak cakap korang fokus pada kpop sahaja cuma korang tengoklah diorang dah menjadi seseorang yang berjaya membanggakan mak ayah mereka.

Contohi mereka sebagai inspirasi untuk kita terus belajar. So korang jangan lupa tau. Belajar leklok then kita berjaya sama sama. Yang ada anxiety tu korang ingat ni,"penyakit bukan penghalang untuk berjaya" so takpe korang boleh buktikan kepada orang luar yang penyakit korang bukan boleh berhenti kan korang dari berjaya. Yang ada sosiophobia atau yang introvert tu. Takpe biar diorang terkejut sebab tengok korang berjaya. Bak kata pepatah,"diam diam berisi". Yang takde kawan tu takpe sini kawan dengan Ice Bear.

Yang kena toxic tu takpe sini bagitahu Ice Bear sape yang toxic korang nanty Ice Bear dengan Asami pergi serang dia. So jangan takut nak tegur orang. Yang ada trauma tu, cuba untuk lupakan slow slow korang mesti boleh. Asami and Ice Bear percaya yang korang boleh. So goodluck kepada semua readers dan jangan lupa tau belajar dengan niat yang betul jangan lah pergi sekolah sebab taknak duk rumah ingat gi sekolah sebab nak ilmu and nak berjaya.

Korang kalau korang rasa chapter ni mengganggu korang, Asami dengan Ice Bear nak minta maaf. Asami dengan Ice Bear bukan nak menyibuk atau apa cuma kita sebagai manusia perlu sentiasa mengingati antara satu sama lain. Jadi harap kita berjumpa lagi di chapter akan datang😉

𖤣𖥧:❀❁𑁍᪥:𖡼.𖤣𖥧𖡼.𖤣𖥧
-so bye-

Obsession • Lee Taeyong©Where stories live. Discover now