❣️7❣️

29 1 0
                                    

Aku bangun awal pada pagi yang indah ini.Aku berlalu ke bilik Mashi selepas aku sudah siap memakai baju sekolah.

"Mashi-ah, bangun sekolah-" Mashi bangun dan memandang aku. Dia mengangguk dan berlalu ke keluar tanpa suara.

"Korang bangun-" dia menguap.

"Eo! Dah pukul berapa?" Niki menanyakan soalan.

"7-" aku menjawab. Aku memerhatikan mereka dari muka pintu.

Selepas mereka bersiap kami bertolak ke sekolah. Harini aku bawak kereta disebabkan mereka pun naik kereta.

Mashi menumpang Yuta dan aku drive kereta aku sendiri. Kereta aku berada yang paling depan.

Setibanya di sekolah. Eh jap jap! ICE BEAR!!!! COLLAGE LAH BUKAN SEKOLAH!!!

[Ice Bear pov]
Sorry sorry salah tulis.

[Asami pov]
Aish. Ok setibanya di collage kami parking kereta kitorang dekat tempat parking kereta lah takkan kat tandas pulak.

Kami berjalan ke locker kami dan menggambil buku mengikut jadual harini.

"Asami, dah siap belum?" Aku memandang Mashi dan mengangguk. Aku menutup locker aku dan kami berlalu ke kelas.

Hari demi hari aku rasa gembira sebab dah nak habis belajar dah aku... Tinggal setahun lebih je....

Aku berjalan ke arah meja aku dan duduk sambil memandang papan putih. Lambatnye Rosè dengan Yeji sampai.

"Morning Asami!" Aku memandang ke arah pintu dan terlihat Rosé dengan Yeji. Aku senyum sebagai balasan. Sambil itu, IU masuk ke kelas. Dia berjalan dan melanggar bahu Rosé.

"Oi, tak nampak ke?!" Rosé menggenggam tangan dia seperti ingin menumbuk Si IU tu.

"Ops ta-" dia terkejut melihat aku yg sedang memerhatikan dia dengan pandangan tajam.

"S-sorry" dia menundukkan badannye ke arah Rosé.

"Gwenchana?" Rosé mengangguk.

"Morning class!" Pandangan tajam kami hadiahkan kepada IU.

----------------•••••••---------------
Tiba waktu rehat. Aku mengikut Rosé dan Yeji ke cafeteria. Selepas menggambil makanan, kami duduk di tempat yang biasa kami duduk.

"Asami? Awak nak tau tak, semalam kan, Yuta dengan Taeyong bergaduh." Yeji dah mula dah membawang dia. Makan tak pernah diam betina ni.

"Jadi?" Aku malas nak ambil tahu pasal diorang bukan ada kaitan dengan aku pun.

"Ish, kau tak tau ke sebab diorang bergaduh? Kau kan pergi sekolah ngan diorang tadi. I means dengan Yuta." Rosé hanya memandang kami silir berganti.

"Tak-" Rosé dan Yeji memandang satu sama lain.

"Siyes arh?" Aku mengangguk.

Aku bangun dan berlalu dari situ meninggalkan Rosé dengan Yeji yang sedang blur.

Aku berlalu ke belakang sekolah untuk menenangkan fikiran. Nak cari ilham pun ada juga.

Aku membuka phone dan mengeluarkan airpod dari pocket blazer aku. Aku mendengar lagu sambil membiarkan rambut aku ditiup angin.

Secara tiba tiba.

'Aku dah penat dengan kau Asami!'

'Aku dah ada yang lain. Lebih baik dari kau!'

Aku membuka mata aku dan memegang kepala aku.

Kenapa?

Kenapa aku ingat balik benda tu.

Obsession • Lee Taeyong©Where stories live. Discover now