Bab 22

470 19 2
                                    

"Aqilah sekarang ni aku nak kau pergi rest,tenangkan fikiran kau yang tengah serabut tu, esok aku datang lagi tau" kata Wawa kepada ku apabila tangisan ku sudah berkurang.

"hm okey" kata ku dengan nada yang lemah.

Apabila aku melihat Wawa ingin beredar dari kamarku, aku menarik kembali tangannya untuk duduk disisi ku.

"Kau ada nak apa-apa ke? Aku boleh tolong bawakkan kalau kau nak? " berkerut dahi Wawa apabila melihat aku terdiam untuk berapa saat.

"Tak aku cuma nak kata thanks sebab ada dengan aku,selalu support aku,selalu semangat kan aku bila aku rasa down, aku terharu dapat kawan macam kau"

Senyuman ikhlas ditujukan kepada Wawa untuk menunjukkan bahawa aku sangat bersyukur Allah temukan aku dengan kawan yang selalu ada time susah senang.

"Hello ini Wawa lah tolong sikit eh" jawapan yang dituju membuatkan aku rasa ingin menyepak muka seseorang.

"Tak habis-habis dengan riak kau tu bahlol. Ni aku nak bagitahu kau maybe aku akan tinggal kat rumah makcik aku " Kata ku kepada Wawa.

"Rumah makcik kau? Bila nak pergi ? Berapa lama ? Ibu dengan abang kau pon ikut sekali ke ? " satu persatu soalan ditujukan oleh Wawa kepada ku.

"kau ni soalan taknak banyak lagi ke?" jelingan manja di lemparkan kepadanya.

"haah rumah makcik aku, Biler nak pergi tu maybe ahad ni, berapa lama tu aku tak pasti kalau aku rasa nak balik awal aku baliklah. Lagi satu ibu dengan abang tak ikut..aku je yang pergi sana"

Terkejut Wawa mendengar ayat yang keluar dari mulutku.

"sumpahlah nyahh..kau nak tinggalkan aku kat sini? sampainya hatimuuu~" 

Lahh perempuan ni menyempat pulak dia menyanyi.
Mendengar itu aku terus menganggukkan kepala ku menandakan (iya) dan aku terus menolaknya untuk keluar dari bilikku.

"ceh bertuah punya member.. Ouhh kau halau aku eh takpe-takpe kau tunggu esok hoho dah bubyee mwahhh" Wawa melemparkan flying kiss kepada ku dan beredar.

"maleh aku macamni. Seorang bolehlah ambik dia aku jual RM 50 sen je boleh beli di shoppe" terus aku memejamkan mata yang kian memberat.

Bahagialah TanpakuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang