Bab 1

1.6K 31 14
                                    

WEH AQILAH! jerit seorang wanita dari jarak yang jauh.

"ish kau ni jangan lah menjerit nama aku kuat-kuat malu tahu tak." sambil memukul tangannya hingga dia mengadu kesakitan.

"Hehe sorry lah baby" dengan menunjukkan muka yang tidak seberapa comel ehek.

"engkau nak apa?" tanya Aqilah apabila sudah sampai ke meja belajarnya.

"Jeng jeng tekalah apa yang nak aku sampaikan"

kau buat kelakar ke apa? Memang muka aku ni nampak macam ahil sihir - kata hati Aqilah

aku menarik nafas ku dengan panjang agar tidak menghempuk kepalanya dengan buku sejarah.

"manalah aku tahu cepatlah bagitahu.Aku banyak kerja lagi ni."pasrah sahaja muka ku melayan wawa.

Aku nak bagitahu pasal crush k.. belum sempat wawa menghabiskan ayatnya aku terus menyampuk

"apasal dengan crush aku?" Muka yang tadinya pasrah terus menjadi segar.

(bertuah punya kawan) kata hati wawa.

"Engkau ni satgi ada jugak kena makan penampar karang." jelingan diberikan kepada ku.

"Aku dapat tahu esok crush kau buat pengumuman tentang awek dia." Lepas mendengar ayat yang dikeluarkan oleh wawa terus senyuman ku hilang dengan sekelip mata.

"Ish kau ni jangan lah sedih" kata wawa apabila dia perasan tentang perubahan wajah ku.

"abistu takkan aku nak senyum pulak? Crush aku tu weh" pasrah sahaja wawa mendengar aku meroyan.

"Doakan lah yang awek dia tu engkau"sekelip mata wawa memukul dahinya.

"weh memang kita nak duduk kat sekolah ni sampai malam" terus ku melihat jam yang menunjukkan 6:45.

"hehe jom lah balik."

Terus kami beredar dari perkarangan sekolah.

Bahagialah TanpakuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang