𝗕𝗮𝗯 5

448 22 12
                                    

Kringgg ~

loceng berbunyi menunjukkan sesi pelajaran sudah pun habis. Ramai pelajar berdorong dorong keluar untuk pergi berehat.

"dah jom" kata wawa apabila sudah siap mengemas meja yang tadinya berselerak.

sampai sahaja di kantin aku terus duduk di meja yang selalu aku lepak manakala wawa membelikan makanan untuk kami berdua.

Melihat sahaja wawa meletakkan makanan di depannya. Aqilah terus mengucapkan terima kasih dan terus membaca doa.

Apabila aku ingin menyuapkan nasi ke dalam mulut, aku berasa badan aku seperti disimbah oleh air.

yep betul tekaan aku. Aku disimbah dengan air milo. 'Waghh baju aku'

"wei kau apahal siot nak simbah kawan aku" baran wawa apabila melihat keadaan ku yang dipergunakan seperti hamba.

"eh kau perempuan kau diam" kata seorang ahli the diva iaitu amira.

"otak kau lah diam member aku tu sial" marah wawa sambil menarik aku ke belakangnya.

"Eh kau perempuan takyah menyibuk boleh tak" terus badan wawa ditolak kasar oleh maisarah dan menyebabkan wawa terjatuh.

"Wawa" kata ku dengan niat ingin membantu wawa berdiri.

Namun belum sempat aku ingin menolong badan ku terus ditolak ke dinding dan menyebabkan tapak tangan ku berdarah apabila terkena paku yang sudah berkarat.

"eh kau sundal kau buat apa hah kat afiq sampai dia jadikan kau awek dia?" Jerkahan maisarah menyebabkan satu kantin itu senyap tanpa sebarang suara.

"Aku tak tahu" kata aku dengan perlahan smbil menahan diri dari menangis.

"tak tahu kau kata. Eh kau sundal kau tahu tak disebabkan kau, aku tak dapat afiq !! Aku takthu lah apa yang ada dekat kau ni."
sambil menunjal kepala ku dengan jarinya.

"nak kata kau cantik takdelah cantik sangat hodoh adalah. Dengan body.." percakapan maisarah berhenti dan memandang aku dari atas hingga ke bawah.

dan terus berbisik " dengan body gemuk kau rasa kau sesuai dengan afiq?"

tanpa aku sedar tangisan kecil keluar apabila mendengar hinaan yang di berikan oleh maisarah kepada ku.

Apabila melihat aku menangis maisarah terus mengangkat tanggannya untuk menampar aku tapi tindakkannya terhenti apabila afiq menahan tanggannya dari memukulku.

Bahagialah TanpakuTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang