Pejam celik pejam celik je malam ni genap 6 hari aku berkawan dengan Jungwon. Tapi bila dekat sekolah kami tak berborak sangat kadang-kadang sampai macam tak kenal sesama sendiri. Ni semua sebab dia terlalu terkenal, semua orang ajak dia itu ini. Bila berdua baru lah kami tunjuk perangai sebenar.Aku merenung muka surat yg masih kosong, sepatutnya aku kena tulis karangan tapi tu lah otak aku tak berfungsi sekarang ni.
Ting!
Aku terus mencapai telefon pintar milik aku dan terus memeriksa mesej. Aku mula menjerit gembira saat melihat nama yg terpapar diskrin.
"Aaaa! Jungwon chat aku dulu! Gila gila gila!" Aku mula meroyan macam orang tak normal.
"Okey Kim Hyun! Chill"
Rambut diselitkan ke belakang telinga kemudian aku cuba menenangkan diriku. Aku menarik lalu menghembuskan nafas dengan agresif sebelum membuka mesej Jungwon.
Jungwon!🦋❤
goodnight <3
"D-dia hantar gambar? Comelnya!" Aku menjerit sambil menekup mulut, fuh pipi aku mula terasa suam semacam. Aku mengipaskan wajah aku dengan tangan. "Panas pula"
Aku bangun untuk melihat wajahku dicermin dan betul tekaan aku, pipi aku memang memerah. "Ah. Ini effect Jungwon chat hehehe" Aku tersengih malu.
Ting!
Ting!
Ting!
Ting! Ting!Dahi aku berkerut seribu bila telefon aku tak berhenti berbunyi. "Siapa pula pergi spam mesej ni?" Aku terus mencapai telefon dan membuka mesej.
"Eh Jungwon? 10 mesej? Okey kalau Jungwon spam tak apa hehe"
Jungwon!🦋❤
Eh lajunya seen🙀
Ingatkan dah tidur tadi
Eh
Kenapa tak reply?!
Hyun
Hyun
HyunBeraninya kau seen aku?!
Benci lah camni
Kita putus kawan! 🙄
Aku ketawa gembira, aku tak pasti aku ketawa sebab dia marah ke ataupun sebab dia comel. Aku suka semua benda yg dia buat, comel :( "HAHAHA comelnya" Aku terus membalas mesejnya.
Jungwon!🦋❤
Sorry Jungwon! Aku lupa reply √√
Jangan lah sampai putus kawan,
kau tak sayang aku ke? √√Mesti lah aku sayang kau🙄
Bongok🙄"Ahh! Dia cakap dia sayang aku!" Aku menjerit tak boleh bertenang. Siapa je tak gembira bila crush cakap macam tu?
Aku tak boleh berhenti tersengih waktu membalas mesej Jungwon dan macam tu lah kami chatting sampai tengah malam sampai aku lupa siapkan homework.
Aku menconteng kertas kosong untuk berpura-pura sibuk padahal mata aku sibuk memerhatikan Jungwon. Aku menjeling gadis gedik disisinya itu, tergedik gedik nak pegang lengan dia. "Ei ni kalau aku lempang ni, terbang kepala dia nanti"
"Ah sorry aku tak boleh makan dengan kau sebab aku kena ronda satu sekolah ni dengan Hyun"
Aku membeku bila mendengar nama aku meluncur daripada mulutnya. Persoalannya, sejak bila aku ajak dia meronda sekolah ni?
"Kan, Hyun?" Dia bertanya sambil menjongketkan kedua-dua keningnya. Kacak gila, gila.
Aku menganggukkan kepala ragu-ragu. Dia menghampiri aku kemudian dia menarik tangan aku untuk mengikuti langkahnya. Aku punya jantung tu jangan tanya lah memang berdegup kencang.
Bila sampai dikelas sebelah dia terus melepaskan tangan aku. "Sorry, aku rimas layan perempuan tu"
Aku ketawa perlahan. "Tak apa, aku faham. Jum lah"
"Ha? Jum pergi mana?" Dia bertanya keliru, aku tersenyum. Entah lah, semua pasal dia buat aku gembira.
"Meronda sekolah lah. Alang-alang kita dah ada dekat luar ni, jum lah"
"Okey!" Dia berlari anak mendekati aku kemudian dia merangkul bahu aku. Memang ini gaya bestie tapi aku nervous. Tak guna.
YOU ARE READING
❝Happy Ending❞ + Jungwon
RomanceKebiasaannya, kisah percintaan pasti akan berakhir dengan sebuah pengakhiran yg bahagia. Aku dan Jungwon pun boleh macam tu kan? - 50℅ BASED ON TRUE STORY ┌ · · · · ♡ was ranked 1 #jungwon Draft : 13 July 2021 Start : 27 July 2021 En...