18

330 67 32
                                    


"Weh tengok lelaki ni, goodlooking, top student and rich rich rich. Kau tak nak ke?" Yoon menunjukkan gambar lelaki yg disebutnya tadi, aku cuma diam sebagai tanda tidak tertarik.

Kebelakangan ni aku tiba-tiba berubah menjadi lebih pendiam dan malas nak ambil tahu tentang hal sekeliling. Aku pun tak tahu kenapa, aku macam tak ada tenaga. Mungkin sebab Jungwon.

Yoon pula sentiasa ada menghibur dan cuba sebaik mungkin untuk membantu aku move on. Setiap hari mesti dia kenalkan lelaki dekat aku, pengganti Jungwon katanya. "Weh kau tak nak ke?" Dia bertanya.

"Aku tak nak" Aku membalas ringkas, pandanganku tetap melekat di skrin telefon.

Yoon mengeluh. "Kau try lah, kali ni je. Nanti mana tahu senang sikit kau nak buang perasaan kau dekat Jungwon tu"

Aku menggelengkan kepala sekali lagi. "Tak boleh Yoon, aku tak ada tenaga untuk semua ni. Aku tak nak ada perasaan dekat orang lain. Maksud aku, aku nak buang perasaan ni bukan nak cari pengganti"

"Laa lain kali cakap lah awal-awal" Kata Yoon tak puas hati, aku tersenyum tipis.

"Sorry--" Ayat aku terputus tatkala telefon aku berdering, aku terus mencapai telefon dan menjawab panggilan tersebut tanpa melihat nama pemanggil.

"Hyun, thank you jawab call aku--"

Aku terus mematikan panggilan tadi tanpa teragak-agak, aku memandang Yoon dengan riak muka terkejut. Dia menjongket kedua-dua keningnya. "Siapa tu?"

"Jungwon" Jawabku.

"Eh? Dia nak apa, dah tolak kau selepas tu tercari-cari pula"

Niat aku mahu membalas putus ketika telefon aku berdering semula, aku mencapai telefon dan terus membaca nama pemanggil. Jungwon lagi.

"Jangan angkat" Kata Yoon tegas tapi aku angkat panggilan tu juga. Dia mendengus tak puas hati.

"Hyun, jumpa aku dekat taman Chamber 5 sekarang. Aku nak berbincang dengan kau"

"No" Aku membalas tiada perasaan sebelum menamatkan panggilan macam tu saja.

Yoon mendekati aku. "Dia cakap apa?" Aku menggelengkan kepala. Ini cara yg terbaik untuk buang perasaan ni, aku mesti elakkan diri daripada dia.

Ting!

Aku mendapat mesej daripada Jungwon, tapi aku tak nak buka. Sejak dia tolak perasaan aku, aku memang tak pernah sentuh nama kenalan dia.

 Sejak dia tolak perasaan aku, aku memang tak pernah sentuh nama kenalan dia

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

20 unread messages from Jungwon!🦋❤

Jungwon!🦋❤

Hyun, aku minta maaf sebab tolak perasaan kau. Aku harap kau tak sakit hanya disebabkan aku. Aku tak tahu kenapa aku chat kau tapi sebenarnya aku taknak kita terus macam ni

Aku tahu kau nak move on, tapi takkan kita kena buat-buat tak kenal each other? Aku tak boleh macam ni, aku susah lalui hari-hari aku tanpa kau.

Aku rasa kau jauh sangat walaupun hari-hari nampak kau dekat sekolah.

I'm sorry.

[DELETED] I know this may sound selfish but i need you here. Kim Hyun, please stop ignoring me.

I wish kita boleh jadi macam dulu.

Kau block aku ke? Please. Aku rindu kau :)

Aku tahu kau buat semua ni untuk move on daripada aku tapi..

Hyun.. Kenapa end call? Aku call balik okey?

Hyun, kenapa kau taknak datang sini? Takpe lah even kau cakap taknak, aku tetap tunggu kau dekat sini.

Sekarang dah pukul 10 pm, dah 5 jam aku tunggu kau dekat sini tapi kau tak datang datang jugak.

[DELETED] Okey, aku akan bagi kau masa untuk lupakan aku tapi janji dengan aku.

[DELETED] Tolong kembali jadi kawan aku balik, aku taknak kehilangan kau.

...

Aku baru teringat, tak ada benda yg perlu dibincangkan.

I'm so sorry.

[DELETED] Aku bukan nak bagi fakehope dekat kau but sebenarnya, aku masih tak pasti dengan perasaan aku. Aku tatau aku suka kau sebagai kawan ataupun lebih, but

[DELETED] nvm

[DELETED] Kau pun try hard nak move on so..

Goodnight, Hyun.

Goodnight, Hyun

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
❝Happy Ending❞ + JungwonWhere stories live. Discover now