" Rissa.."
Hampir tersembur makanan yang ada dimulut Rissa bila melihat Adam berdiri di hadapannya. Ruddy hanya memandang lelaki yang memanggil nama adiknya.
" Adam?!" Rissa yang masih terkejut dengan kehadiran Adam sedikit terjerit.
Dia memandang abangnya. Ruddy mengangkat kening meminta penjelasan dengan apa yang sedang berlaku.
" Hi, I'm Adam. Rissa's boyfriend." Adam menghulurkan tangannya untuk bersalaman dengan Ruddy. Belum sempat Rissa memperkenalkan Adam kepada abangnya, Adam terlebih dahulu bertindak.
Bruufff!!
Air yang sedang diminum Rissa tersembur dari mulut.Uhuk! Uhuk!
Terbatuk-batuk Rissa.Adam kelihatan Risau. Dia menepuk-nepuk belakang Rissa.
" Are you okay Rissa? "
Dia cepat-cepat mencapai tisu di atas meja makan dan memberikannya kepada Rissa.Ruddy yang dari tadi memerhati tersenyum melihat drama di hadapannya. Bila melihat keadaan sudah reda. Ruddy yang sudah siap menikmati makanan kegemarannya menghirup air minum dihadapannya.
" Ok ko Rissa?" Ruddy bertanya. Sambil tersenyum.
" Ish, ko ni abang! Ok bah. Senyum-senyum. Mengijik la tu."
Mata Adam hanya memerhati Rissa dan Ruddy.
" Adam, Ruddy. Abang saya. Abang, ini Adam." Rissa memperkenalkan Adam kepada abangnya dan sebaliknya.
" Hi, Adam. Rissa's boyfriend. Nice to meet you. " Ruddy menghulurkan tangan. Dia sengaja mengajuk cara Adam memperkenalkan diri awal tadi. Mereka bersalaman.
" Nice to meet you. " Kata Adam.
Dalam hatinya sedikit berasa lega kerana lelaki yang bersama Rissa rupa-rupanya abang kepada buah hatinya. Namun sedikit malu. sebentar tadi api cemburunya bukan main nyalaannya. Nasib baik dia tidak bertindak melulu.
" Mau join kami makan? Tapi kami siap makan sudah. " Ruddy bertanya.
" Oh, thanks.But I just passing by and saw Rissa."
" Ah, ya. Kami beli barang sebelum balik kampung. Singgah makan dulu. " Jelas Ruddy.
" Ah, ya. She did told me." Kata Adam sambil memandang Rissa. Sebenarnya Rissa tidak memberitahu dirinya yang dia akan balik kampung bersama abangnya.
....
*You didn't told me you have brother and you going back with him today, love. I almost lost myself when saw you with another man just now. *
Rissa menggaru kepalanya yang tidak gatal. Memang salah dirinya.
*Sorry. Ingatkan mau bagi tau nanti saja.. *
* NVM, now I've met my future brother in law 😜*
* Adam, soon, I'm unreachable. See you soon. *
* I'll miss you love.. Take care. "*
" Lama sudah ko sama si Adam tu Rissa? "
Tiba-tiba Ruddy bertanya sambil meneruskan pemanduan.
Rissa yang dari tadi menaip di telefon memandang Ruddy.
" Baru juga tu abang.. baru mau 6 bulan.. "
" Hati-hati Rissa. Kenal betul-betul. Jaga diri. " Pesan Ruddy.
" Iya abang. " Jawab Rissa pendek.
YOU ARE READING
Cinta Si Gadis Cleaner ✔️ ( EBOOK published)
Romance"Eh!" Rissa merentap baju lelaki itu. Kuat. Sehinggakan lelaki tersebut terundur kebelakang dan hampir terjatuh. " Macamana saya mau tau yang encik memang tuan rumah ni? Saya first time datang rumah ni . Saya tidak kenal tuan rumah, Kalau.." BAM! J...