Adam terjaga dengan bunyi telefon yang berbunyi berulang kali..
Jam menunjukkan 12.30 pagi. Dia memandang telefon Rissa yang sedang berbunyi. Lalu mengambilnya.
" Rian?" Adam bangun.
Dia meneliti wajah Rissa yg sedang nyenyak tidur di sebelahya. Tidak sampai hati untuk mengejutkan Rissa.
' Did he always calling her this late? "
Adam mengerutkan kening.5 Missed Called.
Telefon Rissa berbunyi lagi. Kini Adam tekad untuk menjawab panggilan . Butang hijau disentuh.
" Rissa, where are you? Are you okay? " Kedengaran suara Rian di hujung telefon sebaik sahaja telefon di angkat. Penuh kerisauan
" It's me Rian. Rissa's sleeping." Adam bersuara.
" Oh, Adam? she's with you? Okay then. She should be safe if she is.." Suara Rian mendatar.
" Anything urgent? I'll let her know." Adam bersuara lagi.
" Nothing. I just called her, asking how she's doin.. Like I always do . "
" Well.. If nothing urgent then.. I think I should end this call. "
Adam menamatkan panggilan.
" She is mine now Rian. " Adam berkata sendiri.
Dia memandang Rissa yang sedang nyenyak tidur di sampingnya. Membelai lembut wajah Rissa.
" Be mine forever Rissa. Be my wife... "
Adam mencium dahi Rissa. Dia kemudian mematikan TV yang masih berpasang. Mengunci jam di telefonnya.
" She'll be furious when she's wake up by tomorrow." Kata Adam tersenyum sambil memeluk Rissa kemudian kembali tidur. Dia tidak berniat untuk menghantar Rissa balik ke rumah bila melihat Rissa sudahpun nyenyak tidur dibuai mimpi Indah.
......
" Astaga!!" Rissa terduduk.
" Astaga! Saya masih di sini?!" Rissa terjerit bila menyedari dia masih berada di bilik Adam.
Jam di dinding menunjukkan pukul 5.50 pagi.
Dia melihat Adam tiada di sisinya dan mendengar bunyi yang datang dari bilik mandi. Rissa memeriksa baju dan pakaian dalamnya.
' Masih lengkap, saya rasa tiada apa-ap jadi. Punya bikin malu. Buli-buli saya tidur sampai pagi sini. Sudahlah tiada mandi.'
" Morning love. What are you doing? Checking something ? Well... Nothing happen. Don't worry."
Adam keluar dari bilik mandi dengan hanya menutup paras pinggang ke bawah dengan tuala. Dia menegur Rissa apabila melihat Rissa seolah-oleh memastikan sesuatu dengan meramas-ramas baju dan badannya. Adam menghampiri Rissa. Bau segar menusuk hidung. Dadanya yang sasa jelas kelihatan. Rambut yang masih basah membuatkan Adam tampak menggoda tambahan dengan bau mandian yang segar menusuk hidung.
' Sudahlah sexy. Dekat-dekat orang lagi.' Rissa berkata dalam hati. '
"You sleep so well last night. I'll be so cruel if I wake you up.. So I just let you sleep. What shift you are today? "
" I' m working PM shift."
" Nothing to hurry then. I will drop you at your place later on." Adam cuba merapatkan wajahnya. Rissa mengelak.
" Not so close Adam and please wear something. Too sexy to look at. Saya pun belum cuci muka lagi. " Rissa berkata.
" Am I? " Adam menyentuh dagu Rissa. Dia tertawa kecil lalu berlalu berjalan menuju ke arah almari pakaian.
YOU ARE READING
Cinta Si Gadis Cleaner ✔️ ( EBOOK published)
Romans"Eh!" Rissa merentap baju lelaki itu. Kuat. Sehinggakan lelaki tersebut terundur kebelakang dan hampir terjatuh. " Macamana saya mau tau yang encik memang tuan rumah ni? Saya first time datang rumah ni . Saya tidak kenal tuan rumah, Kalau.." BAM! J...