الفصل الثاني عشر♥️

710 75 435
                                    

"بسم الله الرحمن الرحيم"

(اللهم صل وسلم وبارك على سيدنا محمد وعلى اله وصحبه اجمعين)

             **********************
(ملابس حياه☝️)

في سكن الجامعه تستيقظ حياه مبكرا وترتدي ملابسها وتعود للغرفه لتجد داليا وأشرقت مازالوا مستغرقين في النوم لتنظر لهم في سخريه وتقول :يارب ربع النوم الي بتنامه البت داليا ....لتكمل بضحك:دا حتي أشرقت الي بتصحي من النجمه اتعدت من خم النوم داليا.

لتتجه ناحيه سرير أشرقت لتيقظها:أشرقت .

أشرقت بنعاس:أمم.

حياه بتهكم:هو ايه الي امم يلا يا بنتي هتفوتي المحاضره.

لتنهض أشرقت قائله بتثائب:حاضر قمت أهو .....لتكمل بتساؤل:هي الساعه بقت كام.

حياه بهدوء:الساعه بقت ٨والمحاضره الساعه٩يلا بقي اجهزي بسرعه علي ما أصحي داليا.

أشرقت بتفاجأ:ياربي ٨انا نمت دا كلو إزاي.

حياه بمرح:من الفيروس الي نايمه جانبك دا لولا ان انا ظابطه المنبه ماكنش حد فينا هيصحي.

أشرقت وهي تتجه للحمام:طب انتي هتعرفي تصحيها ولا أجبلك مايه.

حياه بضحك:لا وبتقوليها وقلبك جامد يابنتي انتي ماحرمتيش من الي عملتو فيكي آخر مره ادخلي انتي إجهزي بسرعه وأنا مش هقوم من جنبها الا لما تصحي.

أشرقت بإيماءه:تمام بس خدي بالك.

لتتجه حياه نحو سرير داليا :يا الله طب دي أصحيها إزاي أشغل المنبه جنبها ....لتكمل برفض لا دي ممكن تكسره انا هنادي عليها أحسن.

حياه بهدوء:داليا ..داليا..يا داليا اصحي بقي .

داليا بنعاس وعدم وعي :تعالي بكرا.

حياه بغيظ :اجي بكرا ايه هو انا بشحت منك ولا بعزم عليكي ...ليعلو صوتها قليلاً:دالـــيــا.

لتنتفض داليا بفزع وتركل حياه بقدمها لتسقط حياه علي الارض لتقول داليا بصوت عالي ومازال النعاس يسيطر عليها :إااااايه في ااااايه.

حياه بألم من أثر سقوطها :روحي منك لله ياشيخه كسرتي ضهري حمار نايم بتضربيني برجلك اااااه ....لتكمل بسخط :لا وبتزعقي كمان انا الي غلطانه اني عبرتك وقلت هصحيكي كان مالها المايه انتي ماينفعش معاكي غير قله الادب.

داليا وهي تفرك عينيها لتفيق لتقول بعدم فهم :بت ياحياه خدي هنا ايه الي وقعك كده .

لتنهض حياه حانقه:اسكتي بقي بلا حياه بلا زفت .

داليا بغباء :مالها دي.

لتخرج أشرقت من المرحاض : أخيراً صحيتي ..لتكمل بتعجب :كنتو بتزعقوا ليه ..فين حياه.

طوفان عشقكحيث تعيش القصص. اكتشف الآن