• 62 •

553 28 0
                                    

Kami semua terpaku melihat seorang gadis yang sedang menapak mendekati kami.

Dia, Lee Sara.

Omma ku terus bangkit berdiri. Matanya membulat melihat kehadiran anak sulungnya itu.

"O-omma..." Air mata Sara mula menitis.

Aku dan Jungkook saling berpandangan. Aku memandang omma pula. Omma mula mendekati Sara.

"Sara."

Mendengar namanya disebut oleh omma, Sara berlari melutut dihadapan kaki omma. Kaki omma dipegangnya.

"Omma, Sara minta maaf. Sara buat omma merana. Sara buat omma terluka. Maafkan Sara, omma." Rayu Sara dengan tangisan. Kami semua hanya diam melihat Sara.

Omma melutut dihadapan Sara. Wajah Sara disentuh. Omma hanya tersenyum kecil.

"Semua perbuatan Sara pada omma, omma dah lupakan. Lama dah omma maafkan kamu."

Tubuh omma terus dipeluk erat oleh Sara. Kakak ku menangis kuat.

Aku memandang Jungkook yang mula memeluk ku dari sisi. Senyuman kecil terukir dibibirnya.

Wonwoo yang baru sahaja tiba ditaman selepas memarkingkan keretanya mula mengerut dahi melihat omma dan Sara.

"Lee Sara?"

Omma melepaskan pelukan. Sara terus berpaling memandang Wonwoo. Wonwoo teenganga seketika. Dia mengoyangkan jarinya.

"Anak jahat."

"Wonu." Puan Jeon bersuara.

"Kenapa dia ada dekat sini?" Soal Wonwoo lalu mengcekak pinggangnya.

"Wonu-ya, aku—" Sara hilang kata-katanya. Aku tahu dulu kakak ku dan Wonwoo berkawan rapat.

"Hyung.. dahlah tu." Kata Jungkook.

Wonwoo mengeluh perlahan. Dia mendekati omma lalu membantu omma bangkit berdiri.

"Yaa, Sara-ya, kalau kau sakitkan omma lagi. Siap kau." Kata Wonwoo sambil memandang Sara dan membuatkan gadis itu tertunduk.

"Dahlah, Wonu." Kata Puan Jeon lalu mendekati Sara, tubuh Sara dipegang dan menyuruh Sara bangkit berdiri. Sara dibawa ke meja kami.

Sara duduk disebelah Puan Jeon selepas meyapa Tuan Jeon manakala omma duduk disebelah Wonwoo. Mata Sara pandang kearah ku dan Jungkook. Dia tersenyum kecil.

"Kau bersama budak kecil ni, Somi."

Jungkook mencebik.

"Sudah-sudahlah panggil aku budak kecil. Aku dah jadi appa lah." Kata Jungkook dengan nada tak puas hati.

Sara ketawa kecil. Dia membetulkan rambutnya.

"Sara nak minta maaf dekat semua orang. Sara tau Sara salah. Sara dah sedar kesilapan Sara. Maafkan Sara."

Puan Jeon tersenyum kecil. Badan Sara diusapnya.

"Kamu dah dewasa, Sara." Rambut Sara diusapnya pula dan membuatkan Sara memandang Puan Jeon lalu tersenyum.

"Ne, aunty."

"Kamu buat apa sekarang, Sara?" Soal Tuan Jeon sambil menyandarkan tubuhnya pada kerusi.

"Sara sekarang dah ada butik Sara sendiri dekat London. Baju uncle dan Wonwoo pakai tu adalah design saya." Balas Sara sambil tersenyum dan membuatkan mata kami semua membulat memandang Sara.

"Weii, kau jangan bergurau. Brand mahal tau baju aku beli ni." Balas Wonwoo tak percaya.

"Betullah apa yang saya cakap." Kata Sara. Dia mengeluarkan kad bisnes nya dan diletakkan diatas meja.

'LSStyle'

"Saya dah berjaya. Tapi... kekayaan tak dapat bagi saya kebahagian yang saya ingin rasakan. Saya sedar. Kebahagiaan saya yang sebenar adalah keluarga saya." Kata Sara. Matanya mula berkaca sambil memandang omma.

Tuan Jeon mengangguk betul.

"Baguslah kamu dah sedar kunci kebahagiaan kamu yang sebenarnya apa." Kata Tuan Jeon.

Sara memandang kearahku.

"Somi-ya, jinjja minhae." Ucap Sara dengan nada sayu. Aku hanya membalas dengan anggukan sahaja.

"Okay... Memandangkan semua dah berkumpul dekat sini, mama nak buat makan besar malam ni." Kata Puan Jeon dan membuatkan mata kedua-dua mata anak lelakinya membulat.

"Ooo! Bulgogi ke mama?!" Soal Wonwoo dengan nada teruja.

"Ahh! Spegetti?!"

"Apani, Kookie? Mat salleh betul kau ni."

"Alaa..."

••••

Aku meletakkan buku novel tu diatas meja sisi selepas melihat Jungkook keluar dari bilik mandi dan menuju kearah katil dimana aku berada.

"Auww.. Dah wangi lah dia." Puji ku sambil mengusap rambut Jungkook yang masih lembab.

Jungkook mengangkat-angkat kedua belah keningnya sambil tersenyum. Aku ketawa kecil. Jungkook membuka kedua belah tangannya meminta aku memeluknya. Tanpa membuang masa, tubuh sasa itu aku peluk erat. Wajahku disembabkan kedadanya. Tubuhku juga dipeluk erat. Aroma tubuh Jungkook kini membuatkan aku ketagih.

Lama dalam keadaan begitu, Jungkook memandang kebawah melihatku.

"Awak okay?"

Aku mengangguk laju. Rambutku diusapnya.

"Dah, jom tido."

••••

Dah nak tamat dah cerita ni😢 Huhuhuhu

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Dah nak tamat dah cerita ni😢 Huhuhuhu...

[C] I'm Sorry • Jeon JungkookWhere stories live. Discover now