SAYANG: CHAPTER 2

455 12 0
                                    

...aku gembira selama aku bersekolah kat sini...

Flashback.....

"Sy suka kat abg!"...itu yg keluar dr mulut aku masa tgh lepak berdua dlm bilik kelab waktu rehat pada satu2 nya org yg aku suka kat skolah ni masa aku tingkatan 3 dan dia tingkatan 5. Abg zam...ya ZAMRI HUSSIN...aku akui aku mmg suka dgn abg Zam pengerusi PRS kini sejak aku tingkatan 1 lagi...bahkan sbb dia la aku masuk kelab ni...kami mmg rapat masa kat kelab. Abg zam ni selain dia pengerusi kelab, dia juga salah seorang atlit kebanggaan sekolah...wakil skolah utk lumba lari, kelab bola sepak...mmg skolah bangga la dgn abg Zam ni...aku pon bangga sbb rapat ngan dia...smpaikan secara sedar aku turut menaruh perasaan kpd dia.
   "Apa ni wan?...apa ko cakap ni??? Ko tak malu ke???hahaha ko gay ke wan?...wei korang...ni ada budak gay ni cakap dia suka kat aku wei" laung abg Zam kat kawan2 dia yg baru je masuk kat dlm bilik kelab nak lepak2 sama...maka penuh la laungan gelak tawa abg Zam serta kawan2 dia sambil mengeluarkan kata2 sindir kat aku.
   Aku dgn muka yg merah menahan malu serta dgn mata yg da berkaca lantas bangun da keluar dri bilik kelab tu....hampir2 saja aku melanggar safuan,iman dn omar yg berdiri di luar bilik tu...aku tak tau da berapa lama dorang berada kat luar bilik tu...pantas saja aku pergi melepasi mereka.
   "Apa aku da buat ni?" Smbil air mata yg dr td dah bertakung mulai mengalir dr mata aku...tiba2 Safuan,Iman dan Omar muncul...aku cepat2 cuci muka aku byk kali smpai basah sikit baju yg aku pakai ni.
   "Ko ok ke?" tanya Iman kpd aku..."ehh...knpe plak...aku ok je ni...haha" kata aku smbil mengambil beberapa helai tisu utk lap tangan dan muka aku yg da basah ni..."jom kantin...aku lapa la...tunggu korang lambat sgt td"...aku meluru keluar menghala ke kantin smbil mereka bertiga mengikuti aku dr belakang.
   "Aku malu" itu yg keluar dr mulut aku setelah berjalan beberapa langkah dan berhenti secara tiba2 di hadapan mereka..."aku malu dgn korang sbb dengar pekara yg tak sepatut nya korang dengar...aku harap2 sgt korang tak pulaukan aku sbb tu" aku tak mampu nak pandang muka mereka semasa aku ucap ayat2 tu...mungkin lepas ni semua tak akan sama da...aku mungkin akan dipulaukan,dicerca atau dipandang jijik oleh mereka2 yg berada di sekolah ini.
   "Ko ok ke tak ni? Kalo aku nak pulaukan kau atau nak hina kau, aku da buat dr tadi lagi" kata Omar yg mmg tegas sikit org nya...maklum la anak askar..."aku tak kisah ko nak jd apa...kita da kawan dr form 1 lagi...tak kan sbb ni aku nak putus kawan dgn ko" sambung Omar lagi. Mata aku mula berkaca balik. Safuan yg dr td diam muka rangkul tengkuk aku..."dah la td kata lapar kan...aku pon da lapa r ni...kang abis plak nasi lemak ayam cik kantin tu"kata nya dan Iman aku lihat hanya senyum je melihat gelagat Safuan smbil berkata "kita kawan smpai bila2"...aku syukur dpt kawan yg memahami.
   Itu la yg sepatutnya aku rasa tapi...
  



Ok la disebabkan stock chapter baru ada je lagi...so cerita akan di update seusai mood sy okay...hehehe...sblm ni kata seminggu sekali kan tp mungkin akan direlease dua kali seminggu...harap sudi2 la baca ye 🙈🙈🙈

SAYANGWhere stories live. Discover now