Haaa...ketemu lagi kita...terima kasih sbb sudi membaca karya sy ni...semoga terhibur ya...lets roll 😘
Aku kat mne ni? getus hatiku yg melihat keadaan sekeliling smbil menoleh kiri dan kanan. "Aku kat hospital ke ni?"kataku. Aku lantas bangun dan duduk diatas katil smbil cuba memproses apa yg telah berlaku. Berkaca mataku smbil meratapi apalah nasib yg telah menimpa diri aku ni. Apa salah aku? Aku ada buat apa kat dia? Byk persoalan bermain di benak minda aku. Jam menunjukkan pukul 9 mlm dan perutku mula terasa lapar akibat tidak makan apa lgi dr siang td.
"Ehh...da bangon da ke?". Tiba2 kedengaran suara abg Daus yg muncul menghampiri katil aku. "Nahh abg belikan burger utk wan...mkn la dlu...msti laparkan" senyum abg Daus smbil memberikan plastik berisi burger kpd aku. Aku yg mmg tgh lapar terus mkn.
Flashback abg Daus
"Waris Mohamd Hazwan" terdengar nama dilaungkan. Menghampiri punca suara terbabit. "Sy warden dr sekolah dan dia anak murid sy. Boleh sy tahu keadaan dia dokter?" Kata cikgu Aziz. "Begini...dia tak apa cuma demam panas sj. Kami da lakukan apa yg perlu dan dia cuma perlukan rehat shj tp ..."perasaan lega bila dgr wan ok tiba2 bertukar. "Sy ada lakukan check up dan terlihat ada beberapa kesan lebam pada perut dan dada dia...ada apa2 yg perlu sy tahu ke?".
End of flashback.
"Abg Daus knpe tgk wan mcm tu...nak ciked ke?"tanya ku kpd abg Daus yg aku perasan dr td melihat aku. "A ah...nak ciked...meh la suap abg...hehe" katanya gurau smbil mengusap kepala aku. "Btw...warden da call fmly wan n mintak dorang jgn risau tp ayah wan suruh wan call dia bila da sedar" kata abg Daus. "Owhh...baik2...terima kasih...ehh abg Daus watpe kat sini? Tak balik asrama ke?"tanyaku. "Abg bg tau warden yg bia abg teman wan kat sini n warden benarkan" balasnya. "Owhhh...ok2 terima kasih"kpdnya. "Wan...abg nak tanya ni n abg nak wan jujur tak mau selindung apa2 ok...sapa pukul wan?"tanya abg Daus. Aku yg tersentak dgr pertanyaan abg Daus mula diam dan menunduk kaku. "Wan...abg selaku ketua aspura ada hak nak tau apa2 yg belaku pd penghuni dlm aspura kita...cerita je apa yg jd...wan jgn risau abg ada...abg akan jaga wan kat sini...abg syg wan" kata abg Daus. Aku yg dr td duduk,perlahan-lahan baring mengambil selimut dan meyelubung kan diri smbil membelakangi abg Daus . "Wan ngantok la bang"balasku bersahaja. "Hmm...yela...wan tido la...abg ada kat tepi ni ye" kata abg Daus.
Aku terjaga jam 5 pagi dan melihat abg Daus sedang tidur meletakkan kepala ditepi katil aku dan aku perasan yg tgn aku erat digenggam abg Daus. Satu perasaan yg aku tidak mahu kembali menerpa dibenak hati aku. Teringat kisah aku confess dekat abg Zam dlu dan bagaimana aku dimalukan depan kawan2 nya. Aku menarik perlahan tgn aku yg digenggam abg Daus dan tiba2 abg Daus terjaga "hmmm...huarggggg *mengeliat ehhh bgon da adik kesygan abg ni...morning syg" katanya. "Morning abg Daus" balasku smbil memberi senyuman maha comel. Abg Daus tersentak dan berkata "jd adik angkat abg pls wan". Aku yg terkebil-kebil memandangnya "huh? Apa dia bang?". "Abg nak wan jd adik angkat abg...abg janji abg akan jaga wan selama wan ada dgn abg"katanya dgn penuh berharap. "Abg ni ok ke tak ni?haha...main2 pulak dia...hehe" balasku. "Abg tak main2 ni...abg syg kat wan sgt2...abg nak bsama wan...pls terima abg jd abg angkat wan n i won't accept NO for an answer"tegasnya lagi. Melihat begitu tekadnya abg Daus aku pon tiba2 bersetuju "ok...pls take good care of me" tanpa bfikir itu yg terkeluar dr mulut aku. Mata abg Daus bersinar dgn penuh gembira bila dgr aku bersetuju menjd adik angkat dia. Aku hanya tersenyum melihat dia mengenggam erat tgn aku. Betul ke apa yg aku buat ni...getus hati aku.
Haaa sudahhhhh...free2 je dpt abg angkat. Ada jugak la yg akan jaga si wan ni nanti tp...betul ke apa yg wan buat ni? Abg daus pulak dia ikhlas ke nak jaga wan atau ada motif lain? Semoga saja dia ikhlas dan semoga saja semuanya baik2 saja...ok la jumpa kat next chapter ye anak2 😘😘😘
YOU ARE READING
SAYANG
RomanceJika benar kau sayang,lepaskan dia pergi... Saked.Pedih.Hampa.Penat Semua ni di rasa satu tubuh kecil yang menanti penuh setia hadirnya seseorang yang tulus dan ikhlas dengannya. Apakah akan hadir seseorang yg sebegitu? Perjalanan yg diatur untuknya...