SAYANG:CHAPTER 9

221 7 0
                                    

 haaaaa uolls....2 chapter terus iolls kasi hari ni hokeyhhh...saja je publish sekali...sy da dua hari sakit mata...g klinik doc check takda apa2 tp dia sentuh area mata yg saked tu fuhhhhhhhh rasa nak lempang je dia...bab kerja pulak superviser suh balik je n dia tolong cover shift sy...baik sv sy tu...ok la semoga terhibur ye uolls 😘

 

   Hari yg ditunggu2 buat pelajar asrama. Hari utk pulang ke rumah. Aku cukup bersemangat ke sekolah pagi ni kerana aku tahu yg ptg ni abah akan dtg utk mengambil aku di asrama. Beg utk dibawa pulang sudah aku siapkan mlm td lagi menunjukkan kan yg aku betul semangat utk pulang. Rindu aku kpd keluarga tidak dpt digambarkan. Mana taknya hampir 3 minggu tidak melihat wajah abah dan mak aku serta adik beradik dirumah.

   Usai tamat waktu persekolahan,kami semua bergerak menuju ke DM utk menjamu mkn tgh hari. Iman menunggu aku di depan pintu masuk DM. "Wan...abah kau dtg amek ke kang?"tanya Iman. "A ah...kau pulak man?"tanyaku pula. "Fmly aku dtg amek jugak...rindu betul kat dorang" kata iman da balasku dgn senyuman comel ku sj lantas Iman yg tersentak mula memandang ke arah lain. Aku melihat Mad dan lain sedang beratur utk mengambil mkn mula lajukan langkah mendapatkan mereka diikuti Iman dibelakangku.

   "Hi comel....whaaaa happy nye dia hari ni...balik la rumah tak? Klo tak balik abg boleh temankan kat bilik...hihihi" terdengar suara ni buat aku lekas2 menoleh ke arah nya dan ternyata abg zoragon di tepi aku dan kuncu2nya aku lihat telah didepan memotong barisan pelajar2 lain yg sedang menunggu giliran utk mengambil makanan. "Ehh zora..ehh abg Ikmal...sy balik hari ni...ptg nanti abah sy smpai la amek sy" balasku. Iman yg berdiri dibelakangku cepat2 mendekati dan merangkul pinggang aku. "Haa...yg kau ni pehal pandang2 aku...ko nak kne tumbok ke?"jerit mahkluk zaragon ni kat Iman. Mata penghuni DM semua pantas memandang kami dan ini membuatkam aku kurang selesa. "Maaf bang maaf...sy mintak maaf bg pihak kawan sy...maaf bang" pinta ku kerana aku tak mau Iman diapa2kan sbb aku. Abg Ikmal lantas mengenggam tgn nya dan cuba utk menumbuk Iman tanpa apa2 sbb yg munasabah. "Ehemmm....apa kecoh2 ni?"satu suara bergema didalam DM ni bagaikan bunyi panahan halilintar dilangit. Cikgu Kassim. Salah seorang warden aspura masuk ke DM utk memantau keadaan DM kerana hari ni adalah hari beliau bertugas. "Mal...apa kamu cuba nak buat kat junior kamu tu?"tegas cikgu Kassim dr jauh. "Ehhhh...takda apa2 cikgu...sj je sesi suai kenal dgn junior2 comel kami ni...haaa beratur elok2 ye adik2...mkn jgn smpai tercekik plak...hahaha" layarnya dihadapan cikgu Kassim lalu beredar dia keluar dr DM. "Mal...nanti ptg jgn lupa kita ada latihan rugbi...kamu jgn lambat...minggu dpt kita ada game...faham!"arah cikgu Kassim kpd zoragon ni dan dia hanya mengangguk sj tanpa bersuara.

   Usai sudah mkn kami pon menuju ke bilik. Aku lantas ke katil Iman. "Man...ok tak ni?"tanya ku. "Ok je la pendek" balas Iman. "Hmm...da siap2 kemas barang ke? Nak aku tolong tak?"kataku. "Blom lg...ni baru nak pack barang2...takpe aku bole buat sndri" balas Iman dan dgn segera dia mengemas barang2 utk dibawa pulang bersama. Aku yg lantas baring dikatil Iman melihatnya mula mengemas mulai terasa berat mata dan terlelap di katilnya.

   "Wan...wannn...wan...wei pendek bangon la" kejut Iman. Aku terjaga dan melihat Iman berdiri smbil berkata "wei...abah kau smpai da la...sedap sgt tido smpai tak nak bangon ko ni kan". Aku yg terkejut terus berlari ke hujung koridor dan melihat abah dah pon berada di luar aspura. Aku melambai2 abah dan kembali ke bilik utk bersiap pulang kerumah. "Man...fmly kau da smpai ke?"tanyaku kpd Iman. "Baru je smpai ni tu yg aku gerak kau ni suh siap2...dah2 jom la skali" katanya. Setelah siap semua aku pon beransur sblm mengucapkan selamat tinggal dan selamat bjumpa ahad nanti kpd yg lain2. Nampak sj abah di sblh kereta terus aku pelok erat abah smbil mata ni mula berkaca mengingati segala pekara yg terjd semasa tiga minggu aku disini. "Abg ok ke ni?"tanya abah smbil tgn abah lembut usap kepala aku. "Abg ok je bah...rindu kat abah,mak ngan semua...npe mak tak ikot bah?" balasku. "Mak kamu ada hal tu yg tak dpt ikot ni...dah2 jom kita nanti lmbat pulak smpai rumah". Aku pon masuk kedlm kereta smbil sekilas memandang aspura dan tanpa semena2 terpandang Ikmal yg berdiri di balkoni dan melambai kpd aku smbil memberi flying kiss. Terus sj aku mengalihkan pandangan aku dan kereta abah terus meluncur meneruskan perjalanan utk pulang.

Pendek sket chapter ni ye anak2...apalah si zoragon ni nak sbnarnye ni...asyik nak kacau wan je...ni iman pulak nyaris tak kne tumbok...hailaaaa...smpai ketemu kita di next chapter ye...stay safe anak2...oh ya friendly reminder...lengkap 2 dose bukan tiket utk kita bebas kemana mana...hati2 ya sbb kita tak nampak apa yg kita bawak balik ke rumah...tambah2 lagi variant baru semakin kuat n bahaya...so ingatlah org yg tersayang

SAYANGWhere stories live. Discover now