متنسوش الفوت و الكومنت والفولو🙄❤️❤️
.
.
_(طلبك مرفوض ، بره)
...
ما زالت تلك الجمله تترد بمسامعه فكيف فعل هذا وكيف يعلم كل هذا وكيف تسرع بتلك الطريقة ركب سيارته وهو شارد ليتجه نحو منزله وهو يفكر بنفسه قائلا:ازاي ي كنان تعمل كده كل ده عشان استفزتك وبس ده انت حتا مش متأكد من مشاعرك ومتوتر جدا منها طب بتحبها ولا عشان هي جميله فمعجب بيها إللي بتعملو ده غلط والتسرع مش من صفاتك ي كنان فوووق وافهم مشاعرك..
ليتذكر مكالمتهم سويا البارحه مساءا عندما استفزته بقولها (إنت مش ولي أمري عشان تتحكم بيا حل عني بقا)... أو عندما اغلقت الهاتف بوجهه وجرحت غروره.... ليتنهد بعمق....
.
.
_في مكان آخر..
.
_أي إللي دخلك بيتي وفين عاصي ؟؟!
_أنا مجرد عبد المأمور سبني وإلا واحد واحد من عيلتك هيموتو قدامك واولهم مراتك..
كان رده عليه بجمود أثار غضبه ليقول له ببرود:امممم مراتي عايزين تبدئوها بيها وإنت عبد المأمور تصدق أجابه حلوه وواثق من نفسك عجبتني بس أنا أسف طالما ماخدتش منك حاجة نافعه فمش هقدر اسيبك ي حبيبي...
ليأخذ مسدسه من جانبه ويشهره براس ذلك المربوط أمامه ليقول بخوف :لو لو قتلتني مش هيسيبك عاصي حواليك ف كل مكان إنت وهما.
ليقول بقسوه وبرود :اهاا اوك.... وفي ثانيه تنطلق رصاصه من مسدسه براس ذلك الشخص معلنا وفاته في وقتها ليقف هو بجمود قائلا:ماهر إنت عارف هتعمل أي وعايز حراسه آكتر..
ليقول له :أمرك ي زين باشا أتفضل حضرتك.
ليذهب زين برسميه وهو يغلق زرار جاكته متجها نحو منزله...
.
.
_وبالمنزل...
كانت جالسه بالحديقه شارده بكل ما يحدث وقد حدث لتشعر بمن يربط علي كتفها لتنظر لتراها ابنتها الصغيره لتقول :داليدا.. أي ي حبيبه مامي مالك في أي.
لتقول لها وهي تجلس امامها :مامي عايزه أتكلم معاكي شويه.
لتقول لها بحنان:ي حببتي تعالي في حضن مامي احكي ي ديدا احكي ي ماما..
لتقول لها وهي تبكي بحضنها:مامي أنا بحب كنان..
لتقول لها بضحكه :بنوتي الصغيره كبرت وبتحب كمان...
لتقول لها بتعب:بس هو معرفش ي مامي بيحبني ولا لا أنا تعبت.
لتقول لها :وإنتي ي داليدا فاهمه يعني اي حب في فرق كبير بين الحب والاعجاب ي داليدا.
لتقول لها بأستغراب :وأي هو الفرق ي مامي.
لتقول لها بحنان:الاعجاب ي حببتي معناه إن شخص يشدك بجماله وشخصيته وشكله و شياكته لدرجه تخليكي بتقولي لنفسك ده أنا حبيتو خلاص بس تكوني مش حباه لو عاشرتيه هتزهقي عشان مش حبتيه آنتي بس اعجبتي بيه..
لتقول لها :طب والحب.
لتكمل هي :الحب ي حبيبتي إن قلبك يدق قلبك يدق كل ما تشوفيه كل ما تسمعي صوتو كل ما تفكري فيه هو ده الحب وكمان هو الثقه بين أي آتنين عارفه زمان أنا وزين كنا مش بنطيق بعض خاالص قبل ما نتجوز ونجيبك آنتي واخواتك وخليتو يعيش معايا حاجات كتيره اوي لدرجه إني فقدت الذاكره ونسيتو بس قلبي مكانش ناسيه أبدا وكنت كل ما اشوفو أحس إني اعرفه كويس آوي.
لتقول لها :ياا ي مامي كل ده.
لتقول لها بابتسامه:قبل ما تقولي أنا بحب كنان افهمي شعورك الأول ي حبيبه مامي افهمي قلبك الصغير ده الاعجاب بيزول لكن الحب دايم ي حببتي دايم لحد الفراق يوم الممات.
لتقول لها :كلامك حلو آوي ي مامي معاكي حق.
لتقول لها بابتسامه:أنا إللي فرحانه إنك اتكلمتي معايا ي حببتي وأنا موجوده دايما ي داليدا ي حببتي..
لتقول لها :عايزة اسمع حكايتك آنتي وبابي شدتيني آوي لما قولتي فقدتى الذاكره بس برده كنتي عارفه بابي.
لياتي صوت من خلفهم :دي جننتنى ساعتها.
لتقول فرحه وهي تنظر له :زين إنت جيت ي حبيبي.
لتقول داليدا :يلا ي بابي احكي إنت.
ليقول وهو يجلس و ياخذهم بحضنه :وإي إللي فتح السيره دي بقا ي ست داليدا
لترتبك داليدا لتقول فرحه :مفيش بس كنت بحكي مع داليدا شوية أتفضل احكيلها يسيدي إللي حصل زمان.
ليقول لها :اممم أمك يست داليدا حصل معانا حادثه زمان و اتخبطت وفقدت الذاكره.....(ونسيبهم يكملو حكاويهم ونروح مكان تآني خالص)..
.
.
.
_يدخن تلك السيجارة ذات النوع المستورد بشراهه وهو يتحدث لتلك التي تجلس أمامه فقال لها:هقتله وهقتلها وهقتل عمي ومراته بس أهم حاجة واول حاجه هو زين بيه الشرقاوي لازم يموت...
لتقول له بخبث ومكر :جدع ي ولدي كلهم يستاهلو الموت من بعد ما قتلو أبوك العاصي الله يرحمه ويبشبش الطوبه إللي تحت راسه وخاصه زين وفرحه
_مقلتليش ياما هو أبويا مات إزاي..
لحظه توتر قائله له:مقولتلك ي عاصي زين الشرقاوي رماه تحت الجطر.
ليقول لها :والله لاندمه ع اللحظه دي إبن الشرقاوي.
...
.
.
.
وفي المساء.
_كانو جالسين معا يضحكون في جو أسري دافئ ليدخل مالك وسليم ومعهم عدي وكنان ليقول مالك:مسا مسا ع الناس الكويسه.
ليقول زين وهو ينظر لكنان:أهلا ي شباب إزيك ي عدي إزيك يا كنان اومال فين رائف وكنز.
ليقول عز بسرعه :كنز تعبانه..
ليقول عدي برفعه حاجب :وإنت عرفت منين ي عز..
ليقول له بتوتر :مهو داليدا كلمتها النهاردة هي وفيروز وقالتلهم إنها تعبانه الف سلامه عليها.
ليقول عدي بعدم اكتراث :طيب الله يسلمك...
ثم يكمل زين وهو يلاحظ نظرات كنان لداليدا :أبوك فين ي كنااااااان.
ليقول له بتوتر :ف ف ف.. بابا مع عمو سليم عمو ادهم
ليقول زين :طيب.. اطلعو فوق ي بنات واقعدوا ي شباب نتكلم إحنا.
لتقول فرحه :يلا ي بنات إحنا علي فوق.
ليذهبو جميعا وتأتي داليدا لتمر لتصتدم بكتف كنان المعلق انظاره عليها مما جعلها تتوتر بشده ليجلس الرجال وتذهب النساء..
.
عند الرجال _قال له دون مقدمات باندفاع :لي رفضتني لما اتقدمتلها قولي سبب واحد بس..
ليقول له ببرود :مزاجي مش شايفك عريس كويس لبنتي ودي الصغيره وإنت فاهم بقا وبعدين لسه محمد إبن يوسف الكيلاني متقدملها إمبارح واعتقد إنو كويس.
ليقول له بانفعال :لأ ي زين بيه داليدا مش هتتجوز غيري ومحمد الكيلانى صدقني لو بصلها بس اعتبر إنو ف ذمه الله.
ليقول مراد بضحك :يخربيتك ي زين وقعت الواد اهدا ي كنان زين قاصد يعمل كده عشان يشوف معزة داليدا عندك وباين إنها شديده آوي.
ليقول عدي بتوتر :هي البنت الجديدة إللي معاهم فوق دي كويسة أصلها اتعورت جامد إمبارح.
ليقول زين بمكر :آها ي عدي من أمتا الحنيه دي.
ليقول أشرف :ياا عدي حنين إزاى مش راكبه.
ليقول مراد :خلااااص اقفلو السيره جتكم القرف.
لياتي صوت من ورائهم قائلا ببرود :نورت البيت مش كده ي زين بيه.
ليلتفتو جميعا لمصدر الصوت ويقول أشرف بصدمه :مش ممكن عاصي.....!
ليرد عليه :مش هتعزم علي ابن أخوك ولا اي ي عمي..
ليقول زين :عايز أي ي عاصي.
ليقول له وهو يرفع المسدس بوجهه:عايز حياتك ي زين ي شرقاوي.
لتنطلق رصاصه من المسدس معلنه وفاه زين فورا امام نظرات الجميع...
_________________طبعا أنا غلطانة وأسفه جدا جدا جدا جدا بس الواحد مش بأيدو والله كميه الظروف إللي بتحصل اتمنا تدعولي وبإذن الله اخلصها بقا وأنا أسفه مش عارفة أقولكم أي بجد أعذروني ♥️.
#الكاتبه الصغيره 💕
أنت تقرأ
متمرده ولكن عشقتها (الجزء الثالث من مجنونه حطمت غروري) بقلمي/فرحه
Romanceأبناء ابطال مجنونه حطمت غروري ❤️