الثامن عشر (قبل الاخير)

325 9 0
                                    

وحشتوووني.. ❤❤❤❤

__________________

لحظه تجمدت بها كل اعضائها وكأن الزمن توقف لبضعه من الوقت ظلت تنظر اليه بكل اشتياق ووجع لتنهمر دموعها بغزاره دون ان تشعر وتقول: سليم..!
بادلها نفس نظرات الاشتياق والعشق والوجع.. ود لو اخذها بين احضانه وقبلها ليروي ظمأ عطش اشتياقه منها ليقطع شرودو دموعها التي انهمرت وسقطت مثلا الجمرات علي قلبه وصوتها الرقيق قائله: سليم..
ليقول لها باشتياق: وحشتيني ي ملاك وحشتيني او...
ليقطع كلامو جسدها الذي التصق بجسده في حضن مؤلم ليرفعها لاحضانه ويتنفس بقوه امام نظرات الجميع التي لم يبالو بها ويحتضنها بقوه مستنشقا عبير رائحتها التي اشتاق لها بشده...

ليقطع اللحظه قدوم فرحه من الداخل قائله: اي ي ملاك كل ده ب... ليقطع كلامها رؤيتها لسليم لتقول بصدمه: سليم...
لتفيق من صدمتها قائله بصوت عالي: ي شروق ي شروق..
ليأتي الجميع من الداخل راكضين ليروا ملاك باحضان سليم الذي لم يصدقو انه مازال علي قيد الحياه لتقول شروق بدموع: سليم ابني..
لتترك ملاك احضان سليم وتحتضن شروق ابنها فلذه كبدها قائله: ي حبيبي ي بني.
ليقول سليم: وحشتيني ي امي.

وعلي جانب اخر.. كانت تنظر اليه بنظرات الحزن والالم وخيبه الامل وهي تحتضن ابنتها التي تبكي بعد رجوع زوجها من الموت لينظر لها بتوتر واسف..!

ليقول مراد: مش يلا ندخل نقعد كلنا بقا
ليقول زين بتوتر وهو ينظر لزوجته الصامته: اها طبعا يلا.
ليدخلو جميعا لداخل القصر..

______&&&&&&&_________

بعد فتره مليئه بالصمت قطعت حبل الصمت لتقول بعنف واعين محمره بالدماء: انا عايزه افهم كل حاجه حصلت من بعد ما عاصي دخل القصر لحد دلوقتي حالا.
لينظر لها بتوتر ليقول مراد: اهدي ي فرحه لوسمحتي وهنفهمكو كل حاجه.
لتقول بعنف: اتفضل.
لينظر الرجال لبعضهم ليقول سليم بتوتر وهو ينظر لملاك التي تنظر له باستفهام وغرابه: انا وعمو زين متفقين علي كل حاجه والرصاصه كانت مش حقيقيه وانا مموتش كنت لابس واقي وحاطط fake blood كمان... بعد ما عاصي جري عدي وكنان مسكو واتقبض عليه وانا سافرت عارف ان كان ممكن اظهر تاني عادي واعيش بس كان هيبقا في خطر عليكو من ام عاصي وخطر علي ملاك بالذات كان لازم اسافر وابعد عشان تصدقو اني مت فعلا و اتقبض علي ام عاصي اخيرا السنه اللي فاتت بعد ما اتمسك عليها قضايا كتير خطف بنات وتجاره بيهم ومخدارات وحاجات سودا واتحكم عليهم بالاعدام عشان اللي عملو ف عيله فيروز.. انا اللي كنت السبب ف كل ده وانا اللي روحت هددت ام عاصي كنت خايف عليكو..
ثم يكمل بتوتر وهو ينظر لزين: مكناش متوقعين ان عاصي ييجي بس دخل البيت بنفسو عشان... عشان زين قتل واحد من اهم رجالته.

كان يلقي عليهم ما حدث تحت صدمتهم وهو ينظر بعينيها التي تلمع بالدموع متألما لا يدري ماذا يفعل.

متمرده ولكن عشقتها (الجزء الثالث من مجنونه حطمت غروري) بقلمي/فرحه حيث تعيش القصص. اكتشف الآن