" Cinta yang utuh tidak memerlukan apa-apa alasan . Kerana apabila sudah cinta tidak akan ada niat untuk meninggalkan "
" Percayalah sayang cinta saya hanya untuk awak . Saya berjanji dengan sepenuh hati dan jiwa raga saya yang saya tidak pernah mengkhianati kepercayaan awak pada saya "Kata-kata yang cukup membuatkan seorang wanita bernama isteri rasa kelegaan . Meletakkan sepenuh kepercayaan terhadap sang suami . Tapi apakan daya . . . janji yang ditabur . Kepercayaan yang diberikan dikhianati .
Hancurnya hati , lukanya jiwa raga .
" Kenapa awak tak pernah berterus terang pada saya ? kenapa rahsia sebesar ini awak sembunyikan daripada saya ? "" Kalau saya tahu beginilah jadinya saya akan menjadi orang yang menghalang perkahwinan kita "
" Jeon Jungkook , kenapa awak khianati kepercayaan yang saya berikan kepada awak ? "
" Apa dosa saya ?
Apa khilaf saya pada awak ? "Sakitnya hati , terlukanya jiwa . Kebahagiaan yang didambakan selama ini kini tertangguh . Angkara perasaan rumah tangga mereka goyah . Angkara rasa cinta yang tidak sepatutnya hadir kisah cinta mereka porak peranda .
" Maafkan aku , Jihyo .
Bukan niat aku mahu menyembunyikan semua ini . Tapi aku tak mahu kau marahkan aku . Aku tak nak kau putuskan persahabatan kita "" Aku sayangkan persahabatan kita , Jihyo "
Bagi Jihyo sia-sia sahaja segala pergorbanannya selama ini . Selfish kah dia andai menjadi penghalang ? bukankah dia yang digelar isteri ? perasaan yang bercampur baur . Kebahagiaan yang tertangguh membuatkan lukanya bertambah pedih .
Dimanakah sirna bahagia ?
mampu dia untuk bahagia ?
atau bahagia tertangguh selama-lamanya ?Selamilah kisah yang penuh duka ini di dalam BAHAGIA YANG TERTANGGUH .
©churrosz2
17 / 08 / 2021
YOU ARE READING
𝘽𝙖𝙝𝙖𝙜𝙞𝙖 𝙔𝙖𝙣𝙜 𝙏𝙚𝙧𝙩𝙖𝙣𝙜𝙜𝙪𝙝 | 𝙅𝙐𝙉𝙂𝙆𝙊𝙊𝙆 ✔︎
Randomkesetiaanku yang kau sia-sia kan , kelukaanku yang kau tabur berkali-kali .