TOK ! TOK !
Jihyo yang sedang memasak di dapur jenguk ke luar. Bunyi pintu diketuk . Apron di badan dia buka dan sangkut ditempat yang telah disediakan . Langkah diatur ke pintu .
KLEK !
Pintu dia buka .
" Mummy , kenapa tak bagitahu nak datang ? "
Tubuh sang ibu dipeluk . " Aik , tak akanlah nak datang rumah anak sendiri pun kena buat temujanji dulu ? " sindir Puan Song sengaja mengusik anaknya itu ." Bukan macam tu .
Kalau mummy bagitahu , bolehlah Jihyo jemput mummy . Mummy baru lepas sihat dari demam . Jihyo tak naklah mummy memandu sendiri " lengan mummy kesayangan dipeluk manja ." Mummy okay .
Dah sihat betul dah "" Ni suami mana ?
Tidur lagi ? " Puan Song duduk diatas sofa ruangtamu .
" Ada dekat atas .
Tadi dah bangun dah .
Tidur balik kot sebab hari ni kan cuti .
Penat dia asyik kerja je "
Kesian dia dengan suaminya itu . Baru kahwin tak boleh nak rehat sangat sebab banyak kerja yang perlu diuruskan .Puan Song menekan remote tv .
" Mummy duduk dulu ya .
Jihyo nak naik atas "
Pamit Jihyo .
Jihyo naik ke tingkat atas masuk kedalam bilik ." Awak "
Jihyo duduk dibirai katil .
Sang suami sedang pulas tidur . Wajah kacak itu menjamu matanya . Tenang sahaja suaminya itu tidur .
" Bangunlah .
Awak tak nak pergi airport ke , sayang ? " pipi putih sang suami dikucup lembut . Terlalu sayang dia akan Jungkook .Jungkook bergerak-gerak .
Mata dicelik kecil .
" Ngantuklah sayang .
Sayang pergi sorang boleh ? "
Semalam pukul 2 pagi dia tidur menyiapkan kerja pejabat . " Erm , nampak sangat suami saya ni mengantuk " Jihyo memeluk Jungkook yang sedang tidur . Jarinya bermain-main di hidung Jungkook .Jungkook senyum .
" Mianhe , sayang .
Semalam bie tidur pukul 2 .
Itu yang mengantuk " rambut panjang Jihyo dielus lembut .
" Sayang kan dah bagitahu bie janganlah tidur lambat .
Harini kan cuti .
Awak boleh buat hari ni kan "" Sayang kenal kan saya ni tak suka menangguh kerja "
Mulut yang menguap ditutup dengan telapak tangan .
Jihyo gelak kecil .
Comel . " Kenal sangat " pipi putih Jungkook dia cubit manja . Jihyo bangun hampiri meja solek . Getah rambut dia ambil dan ikat gaya ekor kuda." Betul ni awak tak nak pergi ? tak janji dengan Sungkyung ke nak jemput dia ? "
" Tak "
Jungkook menjawab sepatah ." Arra , saya pergi dulu .
Awak jangan tidur sangat .
Mummy ada dekat bawah .
Kan apa pula dia kata bila menantu tidur tak bangun-bangun " almari dia buka dan keluarkan handbag serta hoodie ." Okay , sayang "
Jungkook bangkit dari tidur .
Mata dia tenyeh . " Hati-hati sayang " entah bila Jungkook bangun dan memeluk isterinya itu dari belakang . Dagunya didaratkan di bahu Jihyo ." Dah , pergi mandi .
Bushukk " seloroh Jihyo dan menepuk tangan sang suami yang melingkar di pinggangnya . " Busuk busuk ni lah yang awak sayang "" Jihyo ! "
Jihyo dan Jungkook tersentak dengan laungan Puan Song .
" Mummy "
Sebut Jihyo . " Sayang turunlah . Cakap dengan mummy menantu handsome mummy tengah mandi " ujar Jungkook buatkan Jihyo tergelak .
Suka angkat bakul Encik suami ni .Jungkook meleraikan pelukan .
Jihyo melangkah keluar dari bilik . Senyuman Jungkook mati . Tiba-tiba perasaan bersalah menyelubungi hatinya . Dia hampiri katil . Duduk dilabuhkan dengan nafas dihembus berat . Terasa sesak dada memikirkan apa yang akan dihadapi selepas ini .
YOU ARE READING
𝘽𝙖𝙝𝙖𝙜𝙞𝙖 𝙔𝙖𝙣𝙜 𝙏𝙚𝙧𝙩𝙖𝙣𝙜𝙜𝙪𝙝 | 𝙅𝙐𝙉𝙂𝙆𝙊𝙊𝙆 ✔︎
Randomkesetiaanku yang kau sia-sia kan , kelukaanku yang kau tabur berkali-kali .