««💥Part 17💥»»
وصلت رساله لاشرقت من جاد وكانت فرحانه بس اتصدمت من الي كانت مكتوب في الرساله بتقرء وحست انها بتنتهي.....
ايه دخلت بس وقفت اول ما لقت اشرقت بتعيت وقعده علي لارض بأنهيار،،، لييي كدا يا جاااد دنا حبيييتك بتعمل فيا كدا ليييييي.
أيه بدهشه وهي بتدخل ليها،، جاد مين؟ ، هو في اي يا اشرقت اتكلمي!
اشرقت قامت بسرعه وسدت الباب ورجعت لي أيه،،،، انا في مصيبه سوده يا أيه انا انتهييت.
أيه بخضه،،، مصيبه اي بس استغفري ربك كدا واستهدي بالله وحكيلي طيب يمكن اقدر اسعدك.
اشرقت بصت لأيه بخوف،، ا ان ا حامل.
ايه برقت عنيها بصدمه ومش حست بنفسها غير وهي بتضربها بالقلم علي وشها وبتشدها من هدومها،،، ب بتقووووولي ايييييي انتي مجنووووونه ازااااااي ده لا لاء دا دا انتي عمله حاجه اكبر من المصيبه دييييي فضيييحه يا اقرقت دييييي فضيحه وحده حامل من غير جواز انتي عرفه دا معنااااه اي يا هاااانم.
اشرقت بخوف اكبر ورعب احل جميع معالمها،،،،، بالله عليكي كفايه انا مش عنت قدره استحمل بس وربنا انا كنت متجوزه عرفي وهو مفروض انه يجي يتقدملي ب بس ه...
أيه بتشدها بغضب،،، انطقيييي في اييي هو ميننن وفييين.
اشرقت بدموع بتنزل بحرقه،،، هيسافر والعقد ألي ممكن اثبت بيه ان الي في بطني يبقي ابنه معاه واكيد قطعه او حرقه انا خلاص ضعت ضعت يا أيييه.
أيه بقلق،،، طيب هو سافر يعنييي ولا ايى!
اشرقت،،، لاااء لسه في مصر لسه في المطار.
ايه فتحت باب لاوضه بسرعه لقت زياد واقف وعيونه كلها شر حس بنار بتغلي في جسمه دخل ومسك اشرقت من شعرها وكان هيضربها بس ايه وقفت قدامه.
زياد بغضب عظيم،،،، ابعدييي يا أيه ديييي لاااااازم تمووووت.
أيه بتحاول تهديه،،،، اهدي يا زياااد في حللل ولازم نتصرف بالعقل دلوقتي وبسرعه.
زياد بص لاخته ألي ضمه نفسها بخوف من زياد،،، أسسسسمه أي انطقييييي.
اشرقت بصوت كله خوف،،،، جاد ابراهيم عوض.
زياد بصدمه،،، قولتي مييين.
اشرقت،،، ج جاد ابراهيم عوض.
زياد بسرعه،،، معاكي صوره لي.
اشرقت،،، ا ا اه.
زياد بسرعه وغضب،،،،، انننننجزييي بسرعه ورهولي.
اشرقت مسكت تلفونها بسرعه وكانت اديها بتترعش بس فتحت صورته واول ما زياد شاف الصوره طلع موبيله وعمل مكالمه سريعه....بعد نص ساعه كان جاد مستني الطياره وخلاص طالع وقفه صوت رودي...
جاد بأستغراب،،، رودي!
رودي بسهوكه،،، جاد انتي هنا انا كنت هسافر انا كمان، بس مكنتش متخيله اشوفك هنا.
جاد،،، طيب سلام بقي.
رودي بسرعه،،، استني بس.
جاد بتنهيده،،، عيزه أي؟؟!
رودي،،، انتَ عارف الي حصل بنا زمان بس انا نفسي بجد نرجع لبعض يا جاد و وهديلك الي انتي عايزه كمان وهكتبلك شيك بكل فلوسي في البنك بس نرجع لبعض.
جاد بأغراء،،، بجد.
رودي نصر،،، اكيييد، دي بقي لو انتَ رجعت تحبني من تاني.
جادونسي كلام شيماء بأنه يسافر في اسرع وقت،،،، ماشي يا قلبي يلا.
رودي طلعت من المطار وراحت بيت جانبي...
جاد،،، مش كنا رحنا الفيلا احسن!
رودي،،، لاء نخليها في السر مش انتي عارف بابي اكيد هيرفض.
جاد،،، اه صح معاكي حق.
دخل جاد لقي مأذون قاعد،،، هههه دا انتي مجهزه كل حاجه اهو.
زياد من وراه بعيون كلها شر،،،، امال اي.
جاد من الصدمه منطقش حرف.
زياد جره علي لاوضه وكانت اشرقت فيها وبتبصله بأنهيار،،،، هو ده الكلب الي فكرتيه هيبقي راجل.... وعين جاد متشوف ألي النور زياد مسكه ضرب وايه بتحاول تبعده لان جاد كان وشه كله دم.
زياد طلعه من لاوضه والمأزون اتخض وكان هيقوم يمشي بسرعه رودي وقفته بأديها،،، اقققعد.
المأذون بلع ريقه وقعد بخوف وجاد بالعفيه كان بيتنفس وكتب كتاب اشرقت علي جاد..
زياد شال جاد وربطه بحبل تخين وثبته كويس،،، رودي خلي الحرس يفتحوا كويس بكره هاجي علشان اخلص الموضوع.
رودي،،، متقلقش القضيه كسبانه وهيدفع التمن.
زياد،،، وانا وثق فيكي، مش تنسي طمنيني عنك.
رودي،،، حاضر يا زوز.
ايه كانت مسكه ايد اشرقت،، مش يلا بقي يا زياد؟!
زياد،، يلا يا أيه اطلعي العربيه بره جهزه انا مش راجع البيت انهارده مليش نفس.
زياد طلع وراهم وجاي يركب العربيه بتاعته اشرقت مسكت أيده،،، زياد.
ازياد بعد اديها بغضب وفتح باب العربيه بغضب وجاي يدخل اشرقت قعدت علي لارض جمب العربيه،،،، بالله عليك يا زياد ما تعمل معايه كدااا، كان غصب عني والله كنت مفكره بيحبني، مش تسبني وقت ما اكون محتجالك يا زياااد بالله عليك .
زياد،،، وسعي عايز اقفل الباب مش عايز اشوف وشك النهارده فاااهمه.
أيه،،، زياد لو سمحت تهدي وتنزل نتفاهم.
زياد خرج بعصبيه واشرقت قامت ووقفت وري أيه،،، نفاااهم ازاااي يا أيه ازااااي لما تروح ترمي نفسها وسط ايدين واحد بالحقاره دييي متبقاااش اختي انا من النهارده هعتبرها وحده محسوبه عليا اختي لاكن تنسييي تنسي اني اعاملها زي زمااان.
أيه بعصبيه،،، علفكره دي بشر وكلنا بنغغغلط وانتي غلط يا زياااد وكتييير اوي بس مش حاسبتك زي ما عملت معاها كنت بتشرب وتسهر في اماكن احقر مش كدااا وياما عرفت عوالم وو... اظن مفيش داعي اتكلم اكتر من كدا، بس رجعت عن الغلط وفهمت وتوووبت، والمفروض انك تقف جمبها يا زياد مش تسبهااا وهي عرفه غلطها وقدرنه نصلحه وربنا غفور رحيييم يا زياد ومش بنسي عباده.
زياد......
ايه بجديه،،، سكتتت لي ما تزعق فيااا ولااا عرفت خلاص غلطك.
اشرقت اتحركت وكانت بتعيت ووقفت قدامه،،، صدقني يا زياد انا عمري مفكرت احط وشك في لارض كنت عايزه احكيلك عنه بس خفت ترفضه لاني حبيته بجد ومكنتش اعرف ان هيحصل كدا ابداً، بالله عليك ما تزعل مني انتَ عارف مليش غيرك أنتَ ومامه في الدنيا دي.
زياد بصلها وحس بندمها وخفها صعبت عليه بس الي عملته كان غلط كبير،،،، لينااا بيت نتكلم فيه يلا نرووح.
اشرقت بفرحه،،، يعني هتروح معانه.
زياد،،، ادخلي اركبيييي لغير رأي..
اشرقت بسرعه،،،، حاضر حاضر.
اشرقت دخلت العربي وقبل ما ايه تركب،،، زياد حابي علي اختك البنت مننا مهما حصل مش بتحب تلاقي حاجه غير السند الي تطمن في وجوده وتحس بـ لأمان مش الخوف، مهما حصل دي تبقي اختك ومهما كان غلطها لازم تقف جمبها فاااهم.
ايه قبل ما زياد يتكلم ركبت جمب اشرقت وبتحاول تهديها وطمنها، زياد اتنهد وركب وروحوا البيت..
أنت تقرأ
حلال ألاسد ♕✨
Misteri / Thrillerالحياه مليئه بالصعاب ولاكن بعون الله والتوكل عليه سنتغلب عليها ❤️ اللهم صلي وسلم علي النبي محمد ❤️