Aku masuk ke dalam rumah, kelihatan eomma sedang menyediakan makan malam.
"Haa baru balik kamu, Hyejin?" soal eomma. Aku hanya tersengih.
"Sorry eomma, tadi jalan ii jap dengan Youn dengan Mina." kata aku lagi. Eomma hanya mengeluh.
"Kamu ni minggu depan dah exam. Cuba la study tu dalam bilik tak yah gi memana." kata eomma. Senyuman yang kekal di bibirku berubah menjadi masam.
"Alaa eomma ni relax la. Minggu depan tu lama lagi la. Dah la, Hyejin naik dulu." kata aku lalu naik ke bilik aku.
Kelihatan Haerin sedang baring di atas katilnya sambil melihat telefonnya.
"Unnie, nah stabak." kata aku lalu meletakkan jamuan di atas meja.
"Ohhh thanks. So, kau beli apa je kat mall tu?" soalnya. Aku duduk di atas katil dan baring.
"Tak beli apa pon, cuma aku beli accessories baru pastu kiteorang tengok wayang, makan, karaoke. Baju ii kat sana tak menarik la." kata aku lagi. Haerin hanya terdiam sekejap.
"Ohhh begitu. Ehhh kau pergilah mandi tu. Takkan la nak tidur dalam keadaan macam tu. Tak behave langsung kau ni." kata Haerin. Aku mencebik.
"Yelah ii aku mandi la ni. Nak rehat kejap pon takleh." kata aku lalu mengambil tuala untuk mandi.
"Haah yelah kang jap lagi eomma panggil kita dinner kang, kau tak dapat makan." katanya. Aku pon berjalan ke bilik air untuk membersihkan diriku.
Selepas bersiap, aku dan Haerin pon turun untuk dinner bersama keluarga.
"Hurmm lepas kamu berdua habis exam nanti, appa plan nak bercuti dengan keluarga." kata appa.
"Kat mana appa?" soal Haerin.
"Hurmm appa tak fikir lagi. Tapi jauh dari sini la." kata appa. Tiba ii, aku rasa excited semacam.
"Appa, jom kita pergi Turky, Paris, Spain, Italy nak?" soal aku dengan penuh semangat. Tiba ii, kepala aku dihempuk oleh Haerin.
"Kau ni kan, pantang kalau bab ii cuti ni tapi belajar kelaut." kata Haerin. Aku mencebik.
"Biar ah aku nak have fun. Salah ke?" soal aku. Eomma hanya menggelengkan kepala.
"Sudah ii jangan gaduh di meja makan. Nanti eomma dan appa akan bincang di mana." kata eomma. Aku pon sambung makan. Selepas selesai makan, aku naik ke bilik untuk berehat.
Tiba ii, ada satu unread message dari Yohan
Aku cepat ii membalas.
Aku tersenyum senang. Esok hangout lagi uyeayy tapi kali ni dengan Yohan. Moganya tempat yang best la.
Aku pon terlelap selepas itu.
Keesokkan harinya
Aku mengenakan blouse bersama dengan jeans untuk hangout dengan Yohan. Aku membuka chat bersama dengan kawan ii aku.
Aku mencebik. Baru nak ajak lepak sama tapi masing ii sibuk belajar. Fine then. Aku pon bergegas turun ke bawah dan kelihatan Haerin berada di dapur.
"Unnie, aku keluar jap jumpa Yohan." kata aku lagi.
"Nak buat apa? Dey balik rumah study esok kau exam." kata Haerin. Aku menjeling. Tak habis ii exam.
"Yelah tau la. Hyejin pergi dulu."
Aku memakai kasut dan berjalan keluar dari rumah. Kelihatan Yohan sudah menunggu aku di luar.
"Sorry Yohan aku lambat." kata aku. Well, Yohan ni kawan aku sejak kecil tapi dia budak pandai. Beza la dengan aku tapi aku tak kisah pon benda tu.
"Takpe aku pon baru sampai. Jom." katanya. Aku hanya akur lalu berjalan bersama dengannya.
"Kita nak ke mana?" soal aku. Dia hanya tersenyum.
"Sebelum kita hangout, aku plan nak pergi library dulu. Aku nak study sikit tak macam kau, malas study." katanya. Aku mencebik panjang.
"Halah library? Bapak bosan ah kau ni. Kemana-mana study. Chill la Yohan." kata aku lagi. Yohan hanya menggeleng.
"No tak kira. Kau ikut je aku ke library jap. Lepas tu kau nak hangout dengan aku, aku tak kisah pon." katanya. Aku mendengus perlahan.
"Lama ke kau nak kat library tu?" soal aku.
"Kejap je at least aku study 2 chapter jadi la." katanya lagi. Aku membulatkan mata.
"2 Chapter? Lama tu. Kau fikir kejap ke?" bentak aku.
"Tak lama la. Sekejap je dalam sejam pastu dah la." katanya lagi. Aku mencebik lalu ikut dia ke library.
"Asal la aku setuju nak keluar dengan dia ni? Kalau aku tau gi library ni baik aku tidur je kat rumah. Senang keje aku." omelku sendirian di dalam hati.
Nak tak nak aku kena ikutlah si Yohan ni study selama sejam. Sejam tu boleh aku tidur kot.
"Takpelah Hyejin, kau tabah je la. Sejam tu sekejap je bak kata Yohan lepas tu kau boleh have fun." monologku sendirian.
YOU ARE READING
『 C 』 MHS FF ; ❛❛My Personal Tutor❜❜
Fanfiction"Please, teach me!" STARTS: 21/08/2021 ENDS: 14/09/2021