Aku baru sahaja pulang ke rumah dan baring di atas katil. Entah kenapa mulut aku tak boleh nak mengatakan yang aku suka dia?
Aku menggelengkan kepalaku dan menepuk kedua pipiku.
"Hyejin, mana confident yang selama ni ada dalam diri kau?" omelku sendirian. Tiba ii, pintu bilikku dibuka.
"Hyejin..."
Aku menoleh. Kelihatan Haerin berada di hadapan pintu.
"Ohhh unnie, kenapa?" soal aku. Dia pon masuk ke dalam bilik dan duduk di atas katil.
"Kau nampak gelisah je ni. Ada apa ii terjadi ke?" soalnya. Aku hanya mengeluh.
"Unnie, aku tak tau la apa terjadi kat aku. Aku jadi tak yakin dengan diri sendiri. Tadi masa aku keluar dengan Kevin, perasaan dalam hati aku makin kuat. Aku nak luah tapi aku takut. Macam mana aku kena reject? Mesti sakit kan?" soal aku. Aku mendengar keluhan dari mulut Haerin.
"Lebih baik kena reject daripada kena dipermainkan. Betul tak? Macam mana kau nak tau kalau diri kau sendiri yang tak confess kat dia. Hyejin, kalau betul la dia pon ada hati kat kau tapi takut nak luahkan kat kau. So, kau kena try at least sekali." katanya lagi. Aku hanya mengangguk perlahan.
"Okay unnie, aku try esok." kata aku.
"That's my sis." katanya lalu mengusap rambutku. Aku mencebik.
"Ishhh unnie ni, serabai dah rambut aku." kata aku lagi. Dia hanya tergelak kecil.
"Hurm aku plan nak ajak kau pergi family mart la. Aku lapar la tiba ii. Nak ikut aku tak?" soalnya. Aku mengangguk.
"Mau mau." kata aku lalu mengambil begku dan pergi bersama dengannya.
Aku duduk di atas katilku sambil memegang sebuah kotak. Tanpa pengetahuan Hyejin, aku belikan rantai yang dia tengok kat kiosk tadi.
Aku tau dia nakkan rantai ni tapi dia pendam. Nasib duit aku cukup nak belikan rantai ini untuk dia.
"Takpe Kev, kau boleh buat." monologku sendirian.
Tiba ii, telefon aku berdering. Aku mengangkatnya.
YOU ARE READING
『 C 』 MHS FF ; ❛❛My Personal Tutor❜❜
Fanfiction"Please, teach me!" STARTS: 21/08/2021 ENDS: 14/09/2021