- ̀ ❪ 📚 ❫ ́- 여덟

27 4 27
                                    

Aku baru bangun dari tidur dan melihat ke arah jam

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku baru bangun dari tidur dan melihat ke arah jam. Dah pukul 9 pagi. Aku bangun dan sandarkan badan di kepala katil.

"Hari ni ke tutor tu datang rumah aku?" desis hatiku. Aku mencebik sambil scroll twitter. Kot ii ada hot news ke apa ke.

Tiba ii, telefon aku berdering. Kelihatan daripada Mina.

"Hello?" soal aku.

"Hyejin, hari ni kau free tak?" soal Mina melalui telefon. Aku terdiam seketika. Kalau aku cakap aku free, dia nak ajak aku keluar ke?

"Hurmm kenapa tiba ii tanya?" soal aku.

"Aku dengan Youn nak ajak kau hangout hari ni masa lunch nanti." katanya. Mata aku terus bersinar.

"Hangout. Kalau pasal hangout aku onz je." kata aku. Tiba ii, Mina terdiam.

"Tapi kan, kau bukan ke ada kelas dengan tutor kau?" soal Mina lagi. Aku hanya mendengus kasar.

"Halahh selalunya sekejap je ni. Tak sampai dua jam." kata aku lagi.

"Hurmm yelah. Pape pon, nanti kiteorang datang rumah kau dulu then kita gi sesama." kata Mina lagi.

"Okay cun. Jumpa nanti." kata aku lalu matikan panggilan. Aku pon mengambil tuala untuk mandi dan bersiap.

Maklumlah, aku ada sejam je sebelum tutor tu sampai rumah. Aku terfikir siapa tutor aku. Eomma appa pon tak inform kat aku siapa.

"Lantaklah bukannya aku kisah pon." monolog aku. Setelah selesai, aku pon turun untuk sarapan.

"Morning eomma."

Eomma baru sahaja menghidangkan makanan di atas meja.

"Haaa Hyejin, baru bangun? Cepat makan. Nanti tutor kamu akan sampai sekejap lagi." kata eomma lagi. Aku hanya duduk. Tak lama kemudian, Haerin menuruni tangga.

"Morning."

"Morning, mana appa kamu? Kita nak makan sama ii ni." kata eomma.

"Hyejin, pergi tengok appa kamu tu." suruh eomma. Aku hanya mengeluh perlahan dan bangun untuk memanggil appa. Tiba ii, appa baru menuruni tangga.

"Sorry lambat." kata appa.

"Haihh awak ni, mari makan. Hae ni kena kerja lagi." kata eomma. Kami pon makan sama ii.

"Eomma, siapa tutor Hyejin tu? Hyejin kenal ke?" soal aku.

"Hurmm cuba tanya kakak kamu ni." balas eomma. Aku memandang ke arah Haerin yang khusyuk makan dari tadi.

"Unnie, unnie kenal ke?" soal aku. Dia berdehem sedikit.

"Hurmm kenal. Kau tengok je la nanti. Aku tak nak ah spoil kan." kata Haerin lagi. Aku mencebik dan sambung makan.

"Suka la tu simpan rahsia." desis hatiku lagi. Setelah selesai, aku mencuci pinggan gelas yang kami gunakan.

"Eomma appa, Hae pergi dulu. Juyeon dah sampai." kata Hae sambil memakai kasutnya.

"Okay, hati ii dalam perjalanan tu." kata eomma. Aku hanya mendiamkan diri sambil membasuh pinggan. Waktu hujung minggu ni pon Haerin bekerja.

Setelah selesai, aku pon duduk di ruang tamu sambil menonton tv.

"Ehh kamu dah siap ii ke untuk belajar? Nanti tutor kamu sampai kang baru terhegeh-hegeh nak siapkan." kata eomma. Aku mencebik lagi.

"Alaaaa belajar kat dalam bilik la. Mana best study kat ruang tamu ni. Open sangat." kata aku lagi. Eomma memukul lenganku.

"Ehhh kamu ni. Tutor kamu ni bukan perempuan. Dia lelaki. Takkan la nak bawak dia masuk bilik. Kamu ni biar betul." kata eomma. Aku membulatkan mata.

"Lelaki ke eomma?" soal aku. Eomma hanya mengeluh.

"Yelah. Cepat la siap tu." kata eomma lalu menarik tanganku untuk bangun.

"Haihh anak eomma ni manja sungguh. Itu pon eomma nak kena suruh kamu baru kamu nak buat." kata eomma. Aku hanya tersengih lalu mengambil peralatan ii untuk belajar.

Tak lama kemudian, loceng rumahku berbunyi.

DING DONG!

Aku cepat ii mengambil buku rujukan, nota dan alat tulis dan turun ke bawah. Kelihatan eomma dah menyambut tutor aku ni masuk ke dalam rumah.

 Kelihatan eomma dah menyambut tutor aku ni masuk ke dalam rumah

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku mengerutkan dahi seketika. Macam pernah nampak tapi kat mana eh?

"Kenalkan ini Moon Hyung Soo atau Kevin. Dia ialah senior kamu yang mendapat no 1 di sekolah." kata eomma lagi. Kevin? Aku membulatkan mata.

"Ehhh bulan?"

Kevin ni ialah classmate Haerin. Patutlah dia tak spoil sangat, takut aku yang meroyan.

"Hi Hyejin, saya dah dengar banyak dari kakak awak." katanya. Aku mengetap bibir. Ishhhh mulut bawang la Haerin ni.

Kami pon duduk di ruang tamu dan mulakan pelajaran pada hari ni. 

『 C 』 MHS FF ; ❛❛My Personal Tutor❜❜Where stories live. Discover now