Aku bangun dari tidur dan menguap. Aku malas betul nak pergi sekolah sebab apa? Sebab exam. Aku mengeluh perlahan dan mengambil tuala untuk mandi.
Kang kalau aku lambat, akak kesayangan aku tu bising je memanjang.
Setelah bersiap, aku pon mengambil beg aku dan turun ke bawah. Kelihatan ada Haerin sahaja di dapur.
"Ehhh unnie je ke yang ada kat dapur?" soal aku.
"Haah, eomma ngan appa dah pergi kerja dulu. Cepat makan, nanti kita lambat pulak." katanya. Aku hanya akur dan duduk untuk menjamu selera sarapan.
Setelah selesai makan, kami pon bergerak ke sekolah. Aku pon memasang earphone dan mendengar lagu.
"Ehhh kau dah habis study belum?" soal Haerin. Aku hanya menayangkan gigi putihku.
"Belum." jawabku selamba. Haerin membulatkan mata.
"Omg budak ni, macam mana kau nak jawab exam ni?" soal Haerin lagi. Aku hanya menjeling.
"Alaa unnie ni, relax la. Ujian semester je kot." kata aku lagi. Haerin hanya menggeleng, dia malas dah nak cakap lebih.
Tak lama kemudian, kami tiba di sekolah. Setelah itu, aku berpecah dengan Haerin dan aku berjalan ke bilik locker. Tiba ii..
"Haa!"
Aku terkejut dan menoleh. Ternyata itu ialah Mina dan Hayoun.
"Ishhh korang ni tak lawak la. Kalau jantung aku copot camne?" soal aku. Mereka berdua hanya tersengih.
"Copot? Takkan la orang muda macam kau ni boleh gugur jantung." kata Hayoun. Kami berjalan ke bilik locker untuk meletakkan beg.
"Hyejin, kau dah study ke untuk exam hari ni?" soal Mina sambil mengeluarkan alat ii tulisnya.
"Aku study tapi sikit je. Tak habis pon aku study semalam." kata aku lagi.
"Hah? Confirm ke apa yang kau study tu masuk dalam otak kau?" soal Hayoun pulak.
"Alaaa relax la, aku boleh main dadu time nak jawab nanti." kataku selamba dan menutup pintu locker aku.
"Okay la jom masuk kelas. Exam akan start jap lagi." kata Hayoun. Kami pon masuk ke kelas dan bersedia untuk benda yang paling aku benci selama ni.
Setelah beberapa jam kami menjawab peperiksaan, akhirnya masa untuk menjawab telah tamat dan kami menghantar kertas jawapan kami untuk cikgu semak.
"Haa macam mana exam tadi?" soal Hayoun. Aku hanya menyandar kat kerusi dan masukkan alat tulis aku ke dalam bekas.
"Well, aku banyak tinggalkan kosong sebab aku tak tau jawapan dia." kata aku. Mina dan Hayoun membulatkan mata.
"Hah?! Kau tinggalkan kosong? Kenapa?" soal Mina pulak.
"Tulahh at least kau jawab la apa ii asalkan jangan tinggalkan kosong." kata Hayoun. Aku hanya menjeling lagi dan minum air.
"Alaaa korang ni relax la. Ni ujian je kot. Ehh dah lah jom rehat. Aku lapar la." kata aku lalu keluar dari kelas, tinggalkan kawan ii aku yang masih termanggu.
Aku mendengus.
"Kenapa semua kisahkan exam? Ni bukannya exam besar pon." ngomel aku sendirian.
Aku mengemas barang ii aku, tiba ii Haerin menyapaku.
"Ehhh Kevin, macam mana exam?" soalnya. Aku hanya mengangguk.
"Okay je, aku boleh jawab semua." kata aku lagi. Dia hanya tersenyum.
"Yelah kan, kau kan pelajar contoh kat sini. Takkan la kau tak boleh jawab pulak." katanya. Aku hanya tergelak kecil.
"Kau tak rehat ke?" soal aku. Haerin hanya mengangguk.
"Rehat ah, tapi aku kena jumpa Juyeon dulu." kata dia. Aku hanya mengangguk.
"Ehhh jomlah ikut sekali. Entah ii dorang semua dah dekat bilik rehat, bincang ii." kata aku.
"Boleh jugak. Lagipon, aku ada benda yang aku risaukan and aku nak solution dia." katanya lagi.
"Sure. Jom."
Aku pon keluar dari kelas bersama dengan Haerin ke tempat lepak The Boyz. Aku membuka pintu.
"Ehhh Kevin, Haerin pon ada." kata Sangyeon.
"Cari Juyeon ke? Dia kata dia pergi toilet jap." kata Younghoon. Haerin hanya mengangguk.
"Haah, saya tau dia akan datang sini so saya ikut je la Kevin ni." katanya.
"Boleh ii join je." kata Q.
Tak lama kemudian, agak kecoh bilik ni bincangkan pasal exam tadi.
"Soalan boleh tahan la susah. Tapi nasib baik aku boleh jawab." kata Haknyeon.
"Tulahh soalan exam dia macam final pulak. Padahal baru ujian semester 1." kata New pulak. Aku hanya mengangguk setuju.
"Tulah tuu takpe la sebab nak uji kita." kata aku lagi.
"Ohh yeah Hae, kau cakap tadi kau ada benda yang kau risaukan. Apa dia?" soal Jacob.
Aku memandang ke arah Haerin. Aku jadi tertanya apa yang dia risau sangat sampai nak jumpa dengan kami untuk dapatkan solution.
"Actually, aku...."
YOU ARE READING
『 C 』 MHS FF ; ❛❛My Personal Tutor❜❜
Fiksi Penggemar"Please, teach me!" STARTS: 21/08/2021 ENDS: 14/09/2021