- ̀ ❪ 📚 ❫ ́- 열셋

23 4 34
                                    

KRING KRING KRING

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

KRING KRING KRING

Loceng sekolah berkumandang telah habis waktu persekolahan. Aku mengemas barang ii aku ke dalam beg.

"Ehhh Hyejin, jom balik." kata Mina.

"Ohh hari ni aku kena pergi rumah Kevin la." kata aku.

"Yelahh aku lupa kau ada date dengan dia ehe. Okay la enjoy your date." kata Hayoun lalu menarik Mina keluar dari kelas.

"Yahhh bukan date la! Aku nak study je pon dengan dia." kata aku sambil mencebik. Aku pon gegas mengemas barang ii aku dan keluar dari kelas.

Aku menuju ke bilik locker. Hurmm dah alang ii aku nak pergi rumah dia, aku bagi dia nanti ah.

Sedang aku berjalan, tiba ii aku dihalang oleh seseorang.

"Ehhh pompuan."

Aku mengerutkan dahi. Apahal lak ni tetiba pompuan ii ni datang kat aku ni?

"Korang siapa?" soal aku.

"Well, aku nak bagi warning kat kau ya. Kau jangan rapat dengan boyfriend aku!" bentaknya. Lagi aku keliru, dah tiba ii datang kat aku warning jangan rapat dengan boyfriend. Kepala dia.

"Ehhh kau ni siapa hah? Tiba ii je cakap macam tu. Aku tak kenal pon boyfriend kau and kau tiba ii nak serang aku? Ehhh kau takde kerja lain ke?!" balasku. Reaksi mereka mula panas dan dia menarik rambutku.

"Aku Kim Lip, girlfriend Kevin. Kau memang sengaja nak buat aku marah eh?" katanya lalu menghempaskan kepalaku di pintu locker.

Aku mengerang kesakitan.

"Ajar dia je. Biar dia mampus pon takpe." ujar kawannya. Kim Lip hanya tersenyum sinis.

"Well, relax Haseul. Aku nak ajar dia slow ii dulu." katanya lalu menghempas semula kepalaku di locker.

Aku memegang kepalaku lalu merenung ke arahnya tajam.

"Ops marah ke? Sorry tangan I tak sengaja." katanya lalu gelak sinis. Aku yang tak tahan marah lalu menarik semula rambut Kim Lip.

"Kau fikir kepala aku ni bola ke nak hempas ii, HAH?!" bentak aku lalu menarik rambutnya kuat. Dia meraung kesakitan. Tiba ii,

"Girls enough!" kata seseorang. Aku menoleh. Kelihatan Kevin bersama dengan kawan ii nya berada di sini. Haerin pon ada sama.

"Apa yang korang buat ni ha?" soal Kevin. Aku melepaskan rambut perempuan tu. Dia berlari ke arah Kevin.

"Sayang, perempuan tu mulakan dulu. Dia tarik rambut I tau tak? Sakit tau.." katanya manja. Aku nak cari baldi nak muntah isi perut aku.

"Siapa sayang kau? Untuk maklumat kau, aku takde girlfriend macam kau. Bukannya aku tak tau yang kau mulakan dulu." kata Kevin lagi. Haerin terus memelukku sambil mengusap kepalaku.

"Hyejin, sakit lagi ke?" soal Haerin.

"Kepala aku berdenyut unnie." kata aku lagi.

"I takkan lepaskan you macam tu je, Kevin Moon. Whatever happens, you will be mine soon." kata Kim Lip sebelum pergi meninggalkan kami.

"Elehh pompuan tu acah lebih siak." kata Sunwoo pulak. Kevin terus menghampiriku.

"Hyejin, awak okay tak? Sorry saya lambat." kata Kevin. Aku hanya mengangguk perlahan.

"Kepala saya sakit je." kata aku.

"Hae, takpe aku akan jaga Hyejin. Kau jangan risau sebab aku dengan dia pon nak study kat rumah aku hari ni." kata Kevin.

"Okay la kalau macam tu. Kiteorang balik dulu." kata Haerin lalu pergi bersama dengan yang lain.

"Hyejin, jom saya rawat awak kat rumah saya." kata Kevin. Aku hanya akur lalu pergi bersama dengannya.

Setelah 10 minit perjalanan, akhirnya aku tiba di rumahnya. Aku ternganga seketika.

"Kevin, besarnya rumah awak

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kevin, besarnya rumah awak. Sure ke awak tinggal sorang?" soal aku. Dia hanya mengangguk.

"Haah, ni sebenarnya rumah keluarga saya dulu. Saya beli balik rumah ni untuk saya tinggal kat sini." katanya. Aku hanya mengangguk. Maklumlah dia pernah tinggal sini sebelum pindah ke Kanada.

Aku masuk ke dalam rumahnya dan duduk di ruang tamu. Kevin mengambil kotak first aid dan air suam.

"Tahan jap tau saya nak cuci luka awak dulu." katanya lalu mencuci luka yang ada di dahiku terlebih dahulu. Aku mengerang sedikit.

"Sakit Kevin, slow sikit." ucapku. Dia hanya tersenyum perlahan.

"Saya buat slow je ni." balasnya. Setelah selesai, dia pon menampal plaster di dahiku dan balut gauze di sekeliling kepalaku.

"Okay done." katanya lalu menutup kotak first aid itu. Aku hanya tersenyum perlahan.

"Thanks Kevin." kata aku lagi. Dia hanya mengangguk.

"Not a problem la. Btw, jangan kisah sangat pasal perempuan tu cakapkan. Dia bukannya girlfriend saya pon. Dia cuma obses dengan saya je tapi saya tak suka dia pon. Just anggap dia as friend je." kata Kevin lagi. Aku hanya terdiam lagi lalu memandang ke arah begku.

Aku mengeluarkan eco bag aku yang dalamnya ada sourdough bread.

"Hurmm Kevin, saya ada buat bekal untuk awak senanya tapi tak sempat bagi tadi." kata aku. Dia kembali bersama dengan air minuman untuk aku.

"Awak bawak apa?" soalnya. Aku memberikan eco bag itu kepadanya.

"Nah. Saya buat ni atas tanda terima kasih." kata aku lagi. Dia membuka eco bag dan membulatkan mata.

"Wahh macam mana awak tau yang saya suka roti ni?" soalnya. Aku hanya tersenyum malu.

"Saya tanya Haerin kelmarin." kata aku. Dia hanya tersenyum dan mula makan.

"Hurmm sedap. Tak sangka awak pandai buat. Thanks again." katanya sambil tersenyum. Aku memandang ke arahnya yang sedang khusyuk makan tu.

Aku tersenyum perlahan.

"I think I'm starting to fall for him slowly..."

『 C 』 MHS FF ; ❛❛My Personal Tutor❜❜Where stories live. Discover now