- ̀ ❪ 📚 ❫ ́- 아홉

24 4 22
                                    

Aku mencebik sambil mendengar bebelan si bulan ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Aku mencebik sambil mendengar bebelan si bulan ni. Dia perasan dengan riak wajahku dan berhenti seketika.

"Hyejin, awak okay tak? Ngantuk ke?" soalnya.

"Dahtu? Awak dah sejam bebel pasal tu. Penat la saya." kata aku lagi.

"Nak buat macam mana since benda ni penting jugak and awak kena tau." katanya lagi. Aku mencebik lagi. Dia hanya mengeluh.

"Okay kalau macam tu, awak buat latihan ni." katanya lalu menyerahkan kertas kerja kepadaku.

"Yelahh.." kata aku lalu mula membuat latihan yang diberikan. Dia duduk di atas sofa dan minum air perlahan.

"Kita habis kelas pukul 12 kan?" soal aku. Dia memandang ke arahku, pelik.

"Pukul 12? Nope, we will end at 1." katanya. Aku membulatkan mata.

"What? Pukul 1? Ke-Kevin..." belum sempat aku menghabiskan kata ii dia menyampuk.

"Takde ii cepat siapkan latihan." kata Kevin. Aku mencebik lalu menyambung.

"Ishhh aku dah la nak keluar dengan kawan ii aku. Eihhh tak suka la." desis hatiku sambil buat latihan.

"Hurmm awak nak pergi mana ii ke?" soalnya. Aku membulatkan mata. Dia baca fikiran aku ke?

"Haah saya nak keluar dengan kawan saya." kata aku. Aku mendengar keluhan darinya.

"Okay fine, lepas awak siap latihan tu and semua betul baru saya lepaskan awak." katanya. Aku mengetap bibir. Kevin Moon jinjja! Dah la banyak kot soalan dia. Aduhhh sah memang tak siap la aku.

"Sabar jelah aku kat sini." desis hatiku.

Tak lama kemudian, loceng rumah kedengaran. Aku ingin membuka pintu, tetapi eomma menghalang.

"Ehhh Hyejin pergi buat kerja dulu. Eomma bukakan pintu." kata eomma. Aku hanya mencebik lalu berjalan ke tempat aku semula. Aku perasan yang Kevin tergelak kecil.

"Fikir lawak ke?" soal aku lalu duduk.

"Takde la. Awak ni kelakar la, Hyejin." katanya. Aku mencebik. Kelihatan Hayoun dan Mina datang ke arahku.

"Hi Hyejin and ohhh Kevin." kata Hayoun.

"Hey Hayoun, terkejut ke?" soalnya. Hayoun hanya tergelak kecil.

"Agaklah. Tak sangka pulak kau yang jadi tutor Hyejin ni." katanya.

"Takpelah aku memang nak tolong dia pon." kata Kevin. Aku hanya mencebik sambil membuat kerja.

"Kau takyah nak cebik sangat la. Belajar tu biarlah ikhlas." kata Mina pulak. Aku hanya terdiam aje sehingga eomma datang ke ruang tamu membawa makanan ringan dan minuman untuk kawan ii aku.

"Tulah tu, macam ni la dia malas belajar. Kan dah susah." kata eomma. Aku hanya mencebik.

"Alaaa eomma ni, belajar bosan la." kata aku, selamba.

"Ehhh Hyejin, cepat siap. Kalau tak awak takleh keluar rumah." katanya. Aku hanya mengeluh.

"Yelah ii ish garang betul la tutor aku ni." omelku sendirian. Aku dengar kawan ii aku hanya tergelak kecil dan menikmati juadah yang ada.

Setelah masa berjalan, akhirnya aku dah siap kerjaku dan pass kertas jawapan aku kepada Kevin.

"Jap, biar saya check dulu." katanya. Aku hanya mengangguk.

"Awak check la dulu. Saya nak bersiap dulu." kata aku dan berlari ke bilik aku untuk bersiap. Setelah selesai, aku pon turun ke tingkat bawah.

"Macam mana, betul tak?" soal aku. Kevin menyerahkan kertas jawapan aku.

"Awak tengok la sendiri." katanya. Aku melihat kertas jawapan aku yang dah disemak. Aku membulatkan mata.

"Hah? Saya banyak salah?" soal aku. Kevin hanya mengangguk.

"Yupp so buat pembetulan then, baru awak boleh keluar dengan kawan ii awak." katanya lalu mengemas barang ii nya. Aku mengetap bibir.

"Ahhh dah siap pembetulan, hantar kat saya by telegram. Saya dah bagi no telefon saya kat kertas jawapan awak tu." katanya. Aku hanya mencebik dan melihat kalau ada dia tinggalkan no telefon disini.

"Okay la kalau takde pape, saya balik dulu." kata Kevin lalu berlalu pergi.

"Bye Kevin..." ucap Hayoun sambil melambaikan tangannya. Aku hanya menjeling dan mengemas barang ii aku.

"Alaaa kau ni relax la. Kevin buat semua ni sebab nak tengok kau pandai." kata Hayoun.

"Tapi perlu ke sampai nak kong ii aku belajar. Sebab dia la kita lambat tau." kata aku.

"Alaaa takpe, pelajaran tu lagi penting. Kena utamakan dulu." kata Mina pulak. Aku hanya mengeluh perlahan.

"Okay la, jom la keluar. Nanti kita tak sempat nak hangout lebih ii." kata aku. Kami pon keluar dari rumah dan hangout bersama.

Lagipon, aku nak release tension lepas aku belajar dengan senior aku aka classmate kakak aku sendiri, Kevin Moon aka bulan. 

『 C 』 MHS FF ; ❛❛My Personal Tutor❜❜Where stories live. Discover now