30 𝘖𝘨𝘰𝘴 2016.
𝘔𝘢𝘺𝘢 𝘨𝘦𝘮𝘣𝘪𝘳𝘢.
𝘔𝘢𝘺𝘢 𝘵𝘪𝘥𝘢𝘬 𝘴𝘢𝘣𝘢𝘳 𝘶𝘯𝘵𝘶𝘬 𝘮𝘦𝘯𝘶𝘯𝘫𝘶𝘬𝘬𝘢𝘯 𝘮𝘢𝘳𝘬𝘢𝘩 𝘶𝘫𝘪𝘢𝘯 𝘵𝘳𝘪𝘢𝘭 𝘯𝘺𝘢 𝘱𝘢𝘥𝘢 𝘪𝘣𝘶. 𝘔𝘢𝘺𝘢 𝘺𝘢𝘬𝘪𝘯 𝘪𝘣𝘶 𝘨𝘦𝘮𝘣𝘪𝘳𝘢.
𝘒𝘢𝘴𝘶𝘵 𝘴𝘦𝘬𝘰𝘭𝘢𝘩 𝘥𝘪𝘵𝘢𝘯𝘨𝘨𝘢𝘭. 𝘓𝘢𝘯𝘨𝘬𝘢𝘩𝘯𝘺𝘢 𝘥𝘪𝘣𝘢𝘸𝘢 𝘮𝘦𝘭𝘦𝘱𝘢𝘴𝘪 𝘱𝘪𝘯𝘵𝘶 𝘳𝘶𝘮𝘢𝘩. 𝘐𝘣𝘶 𝘺𝘢𝘯𝘨 𝘴𝘦𝘥𝘢𝘯𝘨 𝘮𝘦𝘯𝘰𝘯𝘵𝘰𝘯 𝘵𝘦𝘭𝘦𝘷𝘪𝘴𝘺𝘦𝘯, 𝘔𝘢𝘺𝘢 𝘩𝘢𝘮𝘱𝘪𝘳𝘪.
"Ibu.. "
"hm " 𝘪𝘣𝘶 𝘮𝘦𝘯𝘰𝘭𝘦𝘩 𝘮𝘦𝘯𝘰𝘭𝘦𝘩 𝘮𝘢𝘭𝘢𝘴-𝘮𝘢𝘭𝘢𝘴.
"Maya dapat 5A yang lain B! " 𝘔𝘢𝘺𝘢 𝘣𝘦𝘳𝘴𝘶𝘢𝘳𝘢 𝘵𝘦𝘳𝘶𝘫𝘢. 𝘛𝘪𝘥𝘢𝘬 𝘴𝘢𝘣𝘢𝘳 𝘮𝘦𝘯𝘶𝘯𝘨𝘨𝘶 𝘳𝘦𝘴𝘱𝘰𝘯 𝘥𝘢𝘳𝘪 𝘪𝘣𝘶𝘯𝘺𝘢.
"5A je? Kalau macam tu, baik tak payah bagi tau ibu. Anak kawan ibu pun markah lagi tinggi, Maya " 𝘐𝘣𝘶 𝘮𝘦𝘯𝘨𝘦𝘭𝘶𝘩 𝘴𝘦𝘱𝘦𝘳𝘵𝘪 𝘵𝘪𝘥𝘢𝘬 𝘱𝘶𝘢𝘴 𝘥𝘦𝘯𝘨𝘢𝘯 𝘬𝘦𝘱𝘶𝘵𝘶𝘴𝘢𝘯 𝘔𝘢𝘺𝘢. 𝘉𝘢𝘨𝘪𝘯𝘺𝘢 𝘬𝘦𝘱𝘶𝘵𝘶𝘴𝘢𝘯 𝘢𝘯𝘢𝘬 𝘨𝘢𝘥𝘪𝘴𝘯𝘺𝘢 𝘪𝘵𝘶 𝘩𝘢𝘯𝘺𝘢𝘭𝘢𝘩 𝘤𝘶𝘬𝘶𝘱-𝘤𝘶𝘬𝘶𝘱 𝘮𝘢𝘬𝘢𝘯.
𝘌𝘯𝘵𝘢𝘩 𝘢𝘱𝘢 𝘺𝘢𝘯𝘨 𝘯𝘢𝘬 𝘥𝘪𝘨𝘦𝘮𝘣𝘪𝘳𝘢𝘬𝘢𝘯 𝘴𝘢𝘯𝘨𝘢𝘵.
"Sepupu Maya, Aliya tu pun trial dapat straight A. Tak kan lah Maya pun tak boleh? " 𝘪𝘣𝘶 𝘣𝘦𝘳𝘴𝘶𝘢𝘳𝘢 𝘴𝘦𝘬𝘢𝘭𝘪 𝘭𝘢𝘨𝘪. 𝘒𝘪𝘯𝘪 𝘮𝘦𝘮𝘣𝘢𝘯𝘥𝘪𝘯𝘨𝘬𝘢𝘯 𝘢𝘯𝘢𝘬𝘯𝘺𝘢 𝘱𝘶𝘭𝘢. 𝘔𝘢𝘺𝘢 𝘮𝘦𝘯𝘦𝘬𝘶𝘳 𝘭𝘢𝘯𝘵𝘢𝘪.
"Nanti.. Maya belajar rajin-rajin lagi " 𝘱𝘦𝘳𝘭𝘢𝘩𝘢𝘯 𝘴𝘢𝘩𝘢𝘫𝘢 𝘴𝘶𝘢𝘳𝘢 𝘔𝘢𝘺𝘢 𝘮𝘦𝘮𝘣𝘢𝘭𝘢𝘴.
"Sekadar kata tapi tak buat, tak kan jalan Maya. Dah pergi masuk bilik, ibu nak layan tv " 𝘪𝘣𝘶 𝘵𝘦𝘳𝘶𝘴 𝘮𝘦𝘯𝘰𝘭𝘦𝘩 𝘬𝘦𝘩𝘢𝘥𝘢𝘱𝘢𝘯.
𝘗𝘦𝘳𝘭𝘢𝘩𝘢𝘯-𝘭𝘢𝘩𝘢𝘯 𝘔𝘢𝘺𝘢 𝘣𝘦𝘳𝘫𝘢𝘭𝘢𝘯 𝘮𝘢𝘴𝘶𝘬 𝘬𝘦 𝘥𝘢𝘭𝘢𝘮 𝘣𝘪𝘭𝘪𝘬.
𝘚𝘦𝘣𝘢𝘪𝘬 𝘴𝘢𝘩𝘢𝘫𝘢 𝘱𝘪𝘯𝘵𝘶 𝘥𝘪 𝘵𝘶𝘵𝘶𝘱.
𝘓𝘶𝘵𝘶𝘵𝘯𝘺𝘢 𝘳𝘦𝘣𝘢𝘩 𝘱𝘢𝘥𝘢 𝘭𝘢𝘯𝘵𝘢𝘪. 𝘉𝘢𝘥𝘢𝘯 𝘮𝘦𝘯𝘶𝘯𝘥𝘶𝘬, 𝘮𝘢𝘵𝘢 𝘣𝘦𝘳𝘵𝘦𝘯𝘵𝘢𝘯𝘨 𝘭𝘢𝘯𝘵𝘢𝘪 𝘮𝘰𝘻𝘦𝘬. 𝘛𝘢𝘯𝘨𝘪𝘴𝘢𝘯 𝘤𝘶𝘣𝘢 𝘥𝘪𝘵𝘢𝘩𝘢𝘯 𝘥𝘢𝘳𝘪 𝘫𝘢𝘵𝘶𝘩.
'𝘫𝘢𝘯𝘨𝘢𝘯 𝘯𝘢𝘯𝘨𝘪𝘴, 𝘣𝘰𝘥𝘰𝘩.'
'𝘑𝘢𝘯𝘨𝘢𝘯 𝘯𝘢𝘯𝘨𝘪𝘴'
'𝘭𝘦𝘮𝘢𝘩 '
𝘚𝘭𝘪𝘱 𝘬𝘦𝘱𝘶𝘵𝘶𝘴𝘢𝘯 𝘥𝘪 𝘱𝘢𝘯𝘥𝘢𝘯𝘨𝘯𝘺𝘢 𝘱𝘦𝘯𝘶𝘩 𝘳𝘢𝘴𝘢 𝘬𝘦𝘤𝘦𝘸𝘢, 𝘮𝘢𝘳𝘢𝘩 𝘥𝘢𝘯 𝘴𝘦𝘥𝘪𝘩. 𝘈𝘬𝘩𝘪𝘳𝘯𝘺𝘢, 𝘴𝘭𝘪𝘱 𝘬𝘦𝘱𝘶𝘵𝘶𝘴𝘢𝘯 𝘺𝘢𝘯𝘨 𝘥𝘪 𝘢𝘯𝘨𝘨𝘢𝘱 𝘮𝘢𝘮𝘱𝘶 𝘮𝘦𝘮𝘣𝘦𝘳𝘪 𝘴𝘦𝘯𝘺𝘶𝘮𝘢𝘯 𝘣𝘢𝘯𝘨𝘨𝘢 𝘵𝘦𝘳𝘶𝘬𝘪𝘳 𝘥𝘪 𝘸𝘢𝘫𝘢𝘩 𝘰𝘳𝘢𝘯𝘨 𝘵𝘶𝘢𝘯𝘺𝘢 𝘪𝘵𝘶..
𝘥𝘪𝘬𝘰𝘺𝘢𝘬.
𝘔𝘢𝘺𝘢 𝘮𝘦𝘯𝘨𝘰𝘯𝘺𝘰𝘬 𝘤𝘦𝘣𝘪𝘴𝘢𝘯-𝘤𝘦𝘣𝘪𝘴𝘢𝘯 𝘬𝘦𝘳𝘵𝘢𝘴 𝘴𝘭𝘪𝘱 𝘪𝘵𝘶, 𝘴𝘦𝘣𝘦𝘭𝘶𝘮 𝘥𝘪 𝘣𝘶𝘢𝘯𝘨 𝘬𝘦 𝘥𝘢𝘭𝘢𝘮 𝘣𝘢𝘬𝘶𝘭 𝘴𝘢𝘮𝘱𝘢𝘩.
𝘐𝘣𝘶 𝘵𝘢𝘬 𝘴𝘢𝘺𝘢𝘯𝘨 𝘔𝘢𝘺𝘢.
𝘛𝘢𝘱𝘪 𝘔𝘢𝘺𝘢 𝘮𝘢𝘴𝘪𝘩 𝘴𝘢𝘺𝘢𝘯𝘨𝘬𝘢𝘯 𝘪𝘣𝘶.
YOU ARE READING
Amaya
Short StoryMereka bilang, "Syukurilah saja" Padahal rela tak semudah kata. Maya; Matahari yang tidak di hargai. Cover by me. In editing ⚠️ Bukan kisah cinta.