"mikey." teguran y/n membuatkan mikey yang menangis tertunduk di station bas itu terkejut.
Dengan laju dia mengelap air matanya.
" kau nak apa?"Perlahan lahan y/n duduk di sebelahnya.
Y/n hanya berdiam diri tidak berkata apa apa.
Begitu juga dengan mikey. Dia cuba menahan air matanya. Dia tidak mahu kelihatan lemah.
" penat aku cari kau merata rata tahu tak?" usik y/n memecahkan kesunyian.
Mikey yang menunduk itu menoleh.
Tapi dia tak berkata apa apa.Perlahan lahan y/n menggosok gosok belakang mikey dengan tiba tiba.
" mikey... takpe.. tak salah pun nak menangis... "kata y/n perlahan menbuatkan mikey yang sudah lama menahan air mata itu akhirnya tewas.
Y/n memeluk erat bahu mikey.
Dia tak berkata apa apa sebaliknya hanya memeluk mikey yang masih menangis itu.
" kau tahu aku tak akan judge kau kan.. " kata y/n lagi.
Dia tidak mahu rakannya yang dikenalinya sejak kecil itu menahan kesakitan.
" y/n.. a-a-.. Abang.. Shinichiro..."
* end flashbacks *
____________________
" oi." panggilan seseorang membuatkan dia yang menunduk itu menoleh.
Kelihatan y/n dengan berbaju tidur pajamas dan rambutnya diikat bun sedang berdiri di tepi tiang station bas itu.
Mikey menjeling y/n tanpa berkata apa apa.
Perlahan lahan y/n berjalan mendekati mikey.
Bangku kosong di sebelah mikey diduduk olehnya.
Suasana sunyi.
Mikey hanya menunduk menenangkan perasaan.
Y/n pula mendongak melihat bintang menikmati pemandangan.
" kau okay?" pertanyaan y/n setelah lama mereka mendiamkan diri memecahkan kesunyian.
Mikey tidak menjawab. Dia langsung tidak memandang y/n.
" kau ingat tak dulu kalau kau sedih je, mesti kau datang sini.. Lepastu aku pun datang haha." kata y/n lagi.
Matanya masih fokus memandang bintang dan bulan yang menyinari malam itu.
Tanpa dia sedar, mikey sedang menoleh memandangnya yang sedang mendongak itu.
Y/n menoleh.
Mereka bertentangan mata buat seketika sebelum mikey menoleh ke tempat lain.
" nak tahu tak kadang kadang kan, tak salah pun untuk kau rasa tak okay."
...
Mikey hanya mendiamkan diri.
Y/n menggosok gosok bahu mikey perlahan.
" aku tahu kau tak okay, and its okay to not be okay.."
Kata kata y/n membuatkan air mata mikey akhirnya jatuh.
Sejak dari kecil, y/n lah yang selalu ada disisinya.
Saat dia menipu diri sendiri tentang perasaan nya yang sakit, y/n pasti akan ada di sebelah.
" semua salah aku.. " akhirnya mikey bersuara. Dia menunduk. Air mata menitik.
YOU ARE READING
KAU, SANO MANJIRO ( MALAY EDITION mikey × Reader)
Roman d'amour[ malay fanfiction.] -COMPLETED! Y/n merupakan kawan baik mikey sejak Kecil lagi. Namun begitu, sebuah kejadian malanh membuatkan mikey dan y/n tidak berhubung lagi. -Eh baku betul bahasa aku HAHAHA anyways tak reti sangat la buat caption. Since...