🌹Credit photo from Pinterest.. U 🌹
Y/n memeluk emaknya erat sebelum terus keluar dari rumah.
" jaane!" kata nya melambai ke arah maknya yang terus memasuki kereta itu.
Lambaiannya dibalas.
Sedang dia mengunci pintu, mikey tiba.
"ohayou" sapanya.
Y/n terhenti. Wajahnya kembali kemerahan teringat perkara yang terjadi semalam.
Tangan y/n tiba tiba dipegang mikey.
Y/n menahan malu. Mahu saja dia menjerit.
" apa ni?" tanya y/n.
" apa? Salah ke kalau nak pegang tangan girlfriend sendiri?" tanya mikey.
What. The. Fish.Y/n menoleh ke tempat lain. Dia tidak mahu mikey nampak wajahnya yang sudah kemerahan kalah Tomato itu.
Tangannya dibiarkan saja digenggam tangan mikey yang lembut Dan selesa itu.
Melihat y/n menoleh ke arah lain membuatkan mikey tergelak kecil.
"comel." katanya perlahan."jom. Nanti lambat pergi sekolah" katanya mengemaskan genggaman pada tangan y/n.
Mereka berdua berjalan menuju ke sekolah sambil memegang tangan.
" ohayou y/n San!" tegur kisaki yang kebetulan dalam perjalanan ke sekolah nya.
Y/n cepat cepat menarik tangannya dari mikey.
Menyedari itu, mikey memandang y/n pelik
"ohayou kisaki" jawab y/n
Kisaki memandang mikey dengan perasaan yang geram.
Sebelum y/n menarik tangannya lagi, dia sudah nampak mereka berpegangan tangan.
" y/n nampak comel harini." kata kisaki lagi lalu terus beredar meninggalkan mereka.
Tangan mikey di genggamnya Semula.
Sambil berjalan,mikey terus bertanya
"kenapa kau tarik tangan kau?" tanya nya. Wajahnya kelihatan sedih
Y/n rasa bersalah.
" A- aku- aku ingat kau malu, sebab aku." kata y/n.
" mana ada. Aku tak pernah malu ada kau. Aku bangga adalah. Baik, comel.. Rasa nak simpan je dalam pocket." kata mikey lagi.
Wajahnya sudah merah. Begitu juga dengan y/n.
" diamlah." kata y/n pula. Sekali lagi, dia menoleh ke tempat lain untuk cover wajahnya itu.
_____________
" oi. " mikey memanggil sachiko Dan keiko yang tergedik gedik berjalan itu.
Wajahnya serious merenung mereka.
YOU ARE READING
KAU, SANO MANJIRO ( MALAY EDITION mikey × Reader)
Romance[ malay fanfiction.] -COMPLETED! Y/n merupakan kawan baik mikey sejak Kecil lagi. Namun begitu, sebuah kejadian malanh membuatkan mikey dan y/n tidak berhubung lagi. -Eh baku betul bahasa aku HAHAHA anyways tak reti sangat la buat caption. Since...